LS blok VS Gen. 1 blok

Teknisk relateret snak
Morten29
Indlæg: 0
Tilmeldt: 27. jun 2003, 00:53

LS blok VS Gen. 1 blok

Indlægaf Morten29 » 8. nov 2008, 07:44

Hej

Hvad er forskellen på en LS blok og en Gen. 1 blok og passer en LS blok uden videre i vores biler? og hvis ikke hvad skal der så ændres på?

merc
Indlæg: 0
Tilmeldt: 7. jan 2004, 15:47

Til Corvette Eller Camaro ??

Indlægaf merc » 8. nov 2008, 09:50

Til Corvette Eller Camaro ??

NybølleAuto
Indlæg: 0
Tilmeldt: 23. okt 2008, 21:40

Der er mange forskelle

Indlægaf NybølleAuto » 8. nov 2008, 11:10

Blokken er væsentligt anderledes. Den er i aluminium, og har 6boltede hovedlejer og er udstyret med en krumtaps sensor og knast sensor.
Motoren vil passe i din bil ja. Men der skal laves flere ting om. Evt læs den tråd jeg har oprettet i teknisk forum.
Hvis man ikke er fan a benzin indsprøjtning er det heller ikke noget problem. Motorerne leveres også¨med karburator i help op til 454cubiktommer snart.


Hvad enten den skal i en camaro eller en corvette skal der bruges forskellige ting men der er firmaer der leverer "kits" til at installere dem i begge med enten manuel eller automat gear.

Morten29
Indlæg: 0
Tilmeldt: 27. jun 2003, 00:53

Til Merc. Det er til en

Indlægaf Morten29 » 8. nov 2008, 15:47

Til Merc.

Det er til en Camaro, er til biler i jern for tiden :willy_nilly:

Til Nybølle

Det lyder som et større "gør det selv" projekt for en fagmand, men kan se ud fra dyno at det er noget som ser ud til at virke. 415 cui= 575 HK/785 NM. men er ikke mekaniker så tør ikke begynde på sådan et projekt.

Roald #606
Indlæg: 0
Tilmeldt: 5. apr 2006, 11:32

........................................................................................

Indlægaf Roald #606 » 8. nov 2008, 15:50

........................................................................................

david
Indlæg: 0
Tilmeldt: 30. jul 2003, 22:59

Hej Hvad er forskellen på en

Indlægaf david » 8. nov 2008, 15:58


Hej

Hvad er forskellen på en LS blok og en Gen. 1 blok og passer en LS blok uden videre i vores biler? og hvis ikke hvad skal der så ændres på?


ls blok:



gen 1 blok fra et strokerprojekt som snart kommer som blog:



Som du kan se er der stor forskel, ligesom på chryslermaskiner har den en dybt skørt ved bundkarret. Flangen til gearkassen passer, men så er der jo motorophæng, udstødning mv. Så svaret er at det kan lade sig gøre men det kræver lidt tilpasning og køb af diverse adaptere.

Men men, en blok er en blok er en blok, hvis man sætter 12 graders topstykker på en gen 1, gav den en computer som styrede tænding og benzinindsprøjtning vil der ikke være den store forskel. Forskel i motorgang, økonomi mv. er hentet ved at bruge 11 el 15 graders kontra 23 graders topstykker og avanceret elektronisk motorstyring. Lyden som jo er anderledes skyldes de nyere topstykker. :cheers2:


Tilbage til "Generelt teknisk forum"

Hvem er online

Brugere der læser dette forum: Ingen og 10 gæster