Hej allesammen
Ruby, min 1968 L79 smallblock med 350 heste piver som en lille hund når jeg nærmer mig de 80 km/t. Først var det et spørgsmål om det var de forkerte hjul, om remmen skulle sidde dybt eller mere fladt, så har faktisk prøvet begge dele, men den piver bare
Jeg har også fået checket om noget sidder skævt, og det gør det ikke.
Hvad med jeres Big block motore, larmer de når i giver dem gas? Eller bare rammer 80+ km/t?
Jeg ved ikke helt hvad jeg skal gøre, men lad mig høre jeres tanker og ideer.
Hilsen
Simon Rokkjær
Piver jeres 68 også fra driv remmene?
Re: Piver jeres 68 også fra driv remmene?
Hej Simon
Har du prøvet at silikonspraye kileremmen på den side, der vender mod kileremshjulet eller bare på rillen i kileremshjulet.
Vh lolk
Har du prøvet at silikonspraye kileremmen på den side, der vender mod kileremshjulet eller bare på rillen i kileremshjulet.
Vh lolk
Hvis vi snakker en V rem/kilerem, må den ikke kunne nå ned og røre bunden af remskiven. Den skal gå oppe på siderne af remskiven og "kile sig fast". Når den bunden skrider den, og pågældende remskive bliver ualmindelig hulens varm efter minder end 5 minutter.
Remmen er naturligvis strammet korrekt op.
Mvh
En gammel autoelektriker
Remmen er naturligvis strammet korrekt op.
Mvh
En gammel autoelektriker
"If everything seems under control, you're just not going fast enough." - Mario Andretti
Hej Allan,
Løsningen er en Continental Elite Poli-V-belt med skrå-fræste åbninger i kileremmen, så den ikke støjer. Jeg havde problemet på min C5, og efter at have monteret denne, så var der ikke længere noget “piveri”!
DbH Lars.
Løsningen er en Continental Elite Poli-V-belt med skrå-fræste åbninger i kileremmen, så den ikke støjer. Jeg havde problemet på min C5, og efter at have monteret denne, så var der ikke længere noget “piveri”!
DbH Lars.
…og så var svaret naturligvis til dig, Simon!
Hej igen,
Min C5’er bruger jo en FLAD-rem, så mit råd du’er ikke rigtigt til dit KILE-rems problem….men til alle I andre med fladremme, så prøv den jeg anbefalede. Efter 3 års brug kan den godt pive de første par hundrede meter, men så stopper det også.
DbH Lars. 1405
Min C5’er bruger jo en FLAD-rem, så mit råd du’er ikke rigtigt til dit KILE-rems problem….men til alle I andre med fladremme, så prøv den jeg anbefalede. Efter 3 års brug kan den godt pive de første par hundrede meter, men så stopper det også.
DbH Lars. 1405
Tilbage til "Teknisk Forum C3"