Jeg har skiftet mastercylinder og samtidigt Booster, kombination fra Ecklers så de skulle passe sammen til min 72.
Kan ikke få tryk på bremserne, har udluftet ved alle hjul og mastercylinder, men det er som om der er noget luft i Mastercylinderen jeg ikke kan få ud.
Er der noger der har et godt råd.
Søren 1157
Udluftning af Mastercylinder
Hej Søren Jeg havde samme problem
Hej Søren
Jeg havde samme problem som dig her i foråret på min 73, indtil vi fandt på at udlufte alle 4 ventiler på de to Kaliber på baghjulene.
med venlig hilsen
Jørgen Konradsen
Jeg havde samme problem som dig her i foråret på min 73, indtil vi fandt på at udlufte alle 4 ventiler på de to Kaliber på baghjulene.
med venlig hilsen
Jørgen Konradsen
Hej Søren. Mit bedste råd til
Hej Søren.
Mit bedste råd til udluftning - Lad den gøre det selv...:thumbs:
Du åbner alle udluftningsskruer på en kaliber ad gangen, og lader det rende af sig selv.
Hovedcylinderen skal selvfølgelig efterfyldes, men ellers har du fri til at drikke kaffe... eller :cheers2: - ikke noget med at pumpe på pedalen!
Den sidste udluftningsskrue du lukker er den øverste - Der skal ikke løsnes meget, og du kan se når der ikke kommer mere luft.
Hvorvidt rækkefølgen af hjulene er nødvendig, tror jeg er som religion - nogen tror på det, andre ikke - men jeg starter længst fra hovedcylinderen, og slutter ved venstre forhjul.
Denne metode har virket for mig - både med en gammel og med en ny hovedcylinder - efter at andre metoder har været afprøvet uden held.
God arbejdslyst, og :cheers2:
Venlig Hilsen
Padkær :yo:
Mit bedste råd til udluftning - Lad den gøre det selv...:thumbs:
Du åbner alle udluftningsskruer på en kaliber ad gangen, og lader det rende af sig selv.
Hovedcylinderen skal selvfølgelig efterfyldes, men ellers har du fri til at drikke kaffe... eller :cheers2: - ikke noget med at pumpe på pedalen!
Den sidste udluftningsskrue du lukker er den øverste - Der skal ikke løsnes meget, og du kan se når der ikke kommer mere luft.
Hvorvidt rækkefølgen af hjulene er nødvendig, tror jeg er som religion - nogen tror på det, andre ikke - men jeg starter længst fra hovedcylinderen, og slutter ved venstre forhjul.
Denne metode har virket for mig - både med en gammel og med en ny hovedcylinder - efter at andre metoder har været afprøvet uden held.
God arbejdslyst, og :cheers2:
Venlig Hilsen
Padkær :yo:
Her er endelig noget du
Her er endelig noget du kan bruge ungerne til, få en af dem til at holde tryk på bremsepedalen (de elsker at sidde bag rattet ) nu åbner du en udluftningsskrue, når ikke der kommer mere væske lukker du igen og siger til den nye chauffør om at slippe pedalen roligt, bliv ved hele vejen rundt indtil der ikke kommer mere luft, det er en forudsætning at du har udluftet hovedcyl i skruestikken inden den blev monteret på bilen, ellers vil luften blive ved med at køre frem og tilbage.
Hej Tommy du skriver (det er
Hej Tommy
du skriver (det er en forudsætning at du har udluftet hovedcyl i skruestikken inden den blev monteret på bilen, ellers vil luften blive ved med at køre frem og tilbage)
hvordan gør man det ??
du skriver (det er en forudsætning at du har udluftet hovedcyl i skruestikken inden den blev monteret på bilen, ellers vil luften blive ved med at køre frem og tilbage)
hvordan gør man det ??
-
- Indlæg: 0
- Tilmeldt: 17. jan 2013, 08:45
Hejsa, Youtube er din ven
Hejsa, Youtube er din ven :) skriv "bench bleed brake master cylinder" i søgefeltet. Mvh Allan
Spænd hovedcyl op i skruestikken,
Spænd hovedcyl op i skruestikken, fyld bremsevædske på, tryk stemplerne i bund med en skruetrækker, nu sætter man en finger for hvert bremserørs studs og slipper stemplerne roligt, dette gør man et par gange indtil den drikker af beholderen.
-
- Indlæg: 151
- Tilmeldt: 20. feb 2004, 01:27
Disse plastic slanger og fittings
Disse plastic slanger og fittings følger med når man køber ny hovedcylinder. Her ses udluftning I BILEN, med slangerne monteret.
C3

C3
Tilbage til "Teknisk Forum C3"
Hvem er online
Brugere der læser dette forum: Ingen og 3 gæster