Hej alle :)
Jeg har fået min fine C3 fra 71 sidste sæson
Den bremser meget blødt og blokerer ikke - der er ikke noget problem når bilen er slukket og derfor virker det ikke som luft i systemet. Der er den nemlig hård som en sten.
Er der nogle herinde der ved hvad det kan være?
Bremseforstærker?
På forhånd tak
Michael
Bremser blødt og blokerer ikke
Går pedalen lang ned eller
Går pedalen lang ned eller bremser den bare dårligt.
Det et kan være bremseforstærkeren, men jeg ville starte med at udlufte bremserne grundigt hele vejen rundt så du er sikker på at væsken er frisk og der ikke er luft.
Luft kan skyldes skæve skiver kombineret med de uhensigtsmæssige pakninger Corvetten er født med. Skæve skiver får pakningerne til at suge luft ind i systemet.
Det et kan være bremseforstærkeren, men jeg ville starte med at udlufte bremserne grundigt hele vejen rundt så du er sikker på at væsken er frisk og der ikke er luft.
Luft kan skyldes skæve skiver kombineret med de uhensigtsmæssige pakninger Corvetten er født med. Skæve skiver får pakningerne til at suge luft ind i systemet.
Jens
1971 454/TH400
FAST EZ_EFI 2.0, BORGESON, HYDRATECH, DEWITT
Har rodet med biler i over 30 år..........
1971 454/TH400
FAST EZ_EFI 2.0, BORGESON, HYDRATECH, DEWITT
Har rodet med biler i over 30 år..........
Stop stop. Det er dine
Stop stop. Det er dine bremse klodser der har stået og suget fugt vinteren over, nye bremseklodsr på forhjulene og du har Corvette igen.
-
- Indlæg: 5
- Tilmeldt: 6. aug 2013, 09:30
Hej med jer :) Bare lige
Hej med jer :)
Bare lige for at opdatere:
Bremseforstærker er udskiftet (den virkede slidt og holdt ikke tæt) så den skulle alligevel skiftes
Klodserne foran virker som metal og virker derved kun rigtig godt hvis de bliver varme - disse vil jeg også have udskiftet.
Men så kommer det! - min motor danner ikke nok vakuum..
Så indtil videre må jeg få mig en elektrisk vakuumpumpe denne sæson- Motoren skal alligevel ud til vinter.
Så umiddelbart er fejlen fundet.
Men tak for input!
Michael
Bare lige for at opdatere:
Bremseforstærker er udskiftet (den virkede slidt og holdt ikke tæt) så den skulle alligevel skiftes
Klodserne foran virker som metal og virker derved kun rigtig godt hvis de bliver varme - disse vil jeg også have udskiftet.
Men så kommer det! - min motor danner ikke nok vakuum..
Så indtil videre må jeg få mig en elektrisk vakuumpumpe denne sæson- Motoren skal alligevel ud til vinter.
Så umiddelbart er fejlen fundet.
Men tak for input!
Michael
Kan se du ikke har
Kan se du ikke har fundet ud af noget som helst, du skriver at med stoppet motor ( ingen vacum ) er pedalen hård og med startet motor ( fuld vacum ) er pedalen blød/svampet.
Kan motoren ikke lave den smule vacum som bremseforstærkern kræver, kan motoren overhovedet ikke starte.
En gammel mekaniker løber man ikke om hjørner med, men tak for feedback som er det vigtigste i et forum.
Kan motoren ikke lave den smule vacum som bremseforstærkern kræver, kan motoren overhovedet ikke starte.
En gammel mekaniker løber man ikke om hjørner med, men tak for feedback som er det vigtigste i et forum.
Må give Tommy ret. Der skal
Må give Tommy ret.
Der skal laves en ordentlig fejlsøgning - specielt hvis du bruger bilen.
Der skal laves en ordentlig fejlsøgning - specielt hvis du bruger bilen.
Jens
1971 454/TH400
FAST EZ_EFI 2.0, BORGESON, HYDRATECH, DEWITT
Har rodet med biler i over 30 år..........
1971 454/TH400
FAST EZ_EFI 2.0, BORGESON, HYDRATECH, DEWITT
Har rodet med biler i over 30 år..........
-
- Indlæg: 5
- Tilmeldt: 6. aug 2013, 09:30
Hej med jer :) Der HAR
Hej med jer :)
Der HAR skam været lavet en ordentlig fejlsøgning af Jakob Faxholm.
Hvis man smider en måler på vakuum direkte fra motoren laver den 6 (ved ikke hvad det måles i) og en lignende laver omkring 14 i tomgang.
Dvs. slet ikke nok vakuum - det er i hvert fald teorien.
Lige nu har vi sat bremseforstærkeren på den beholder der normalt bliver brugt til lygter og andet (den store til venstre).
Det gav MEGET bedre bremser, men ved langsom brems (ex. mod et lyskryds) virker det som om beholderen løber tør.
Deraf teorien om vakuum :)
Tommy du har ret i at det var startproblemet, men det blev løst ved skift at forstærker.
Der er fint med pedal og den bliver ikke svampet mere :)
Der HAR skam været lavet en ordentlig fejlsøgning af Jakob Faxholm.
Hvis man smider en måler på vakuum direkte fra motoren laver den 6 (ved ikke hvad det måles i) og en lignende laver omkring 14 i tomgang.
Dvs. slet ikke nok vakuum - det er i hvert fald teorien.
Lige nu har vi sat bremseforstærkeren på den beholder der normalt bliver brugt til lygter og andet (den store til venstre).
Det gav MEGET bedre bremser, men ved langsom brems (ex. mod et lyskryds) virker det som om beholderen løber tør.
Deraf teorien om vakuum :)
Tommy du har ret i at det var startproblemet, men det blev løst ved skift at forstærker.
Der er fint med pedal og den bliver ikke svampet mere :)
Hej Michael Er dit indsugningsmanifold utæt,
Hej Michael
Er dit indsugningsmanifold utæt, mister du vakuum som vil påvirke din bremseforstærker.
vh
Leif
Er dit indsugningsmanifold utæt, mister du vakuum som vil påvirke din bremseforstærker.
vh
Leif
Tilbage til "Teknisk Forum C3"
Hvem er online
Brugere der læser dette forum: Ingen og 7 gæster