leasing aften

Her finder du kommende og tidligere arrangementer, samt fælleskørsel og "snak" og diskussion om Træf.
Bondemand
Indlæg: 0
Tilmeldt: 26. jan 2004, 19:40

leasing aften

Indlægaf Bondemand » 23. sep 2010, 14:53

Hej Alle

Århus gruppen vil gerne takke alle de som mødte op på vores leasing aften, det var flot med så mange, og vi håber i fik noget ud af det, og det kom til at stå mere klart hvad muligheder der er.

Er der nogle som har noget de gerne vil have lavet et fordrag om ( ja inden for det mulige og etiske :Angel_anim: grænser ) så kom med det, og vi skal se om det kan lade sig gøre.

Hilsen Århus gruppen:seeya:

Brugeravatar
C5Nissen
Indlæg: 31
Tilmeldt: 10. feb 2009, 23:36
Geografisk sted: Sdr. Bjert

Hej Bondemand Hvad med et

Indlægaf C5Nissen » 25. sep 2010, 20:32

Hej Bondemand

Hvad med et kørekursus afholdt af ham her: http://www.youtube.com/watch?v=4TshFWSsrn8

Såfremt det han kan er smitsomt, skal man nok ikke fortælle sin forsikringsagent at man har fået de evner.

Hilsen Karsten
Corvettes-The Bad Boy Toy 8-)

lauge
Indlæg: 0
Tilmeldt: 20. jan 2009, 09:30

Hej Karsten - sådan en

Indlægaf lauge » 26. sep 2010, 00:03

Hej Karsten - sådan en højhastigheds kurve har vi her på Fyn.Den er bare ikke så stor.Jeg har også kørt rundt på en testbane i syd italien som var 18 km. lang.Den hedder NARDO og kan faktisk ses på et par af de world maps man kan finde på internettet.Jeg har fundet den på kortet og zoomet ind på den, så den tydeligt kan ses som en stor rund cirkel.Der er en kurvehældning på omkring 25 grader på hele banen - - og det er rigtig fedt at køre rundt på den.Der er sat en række hastigheds rekorder med nogle hurtige italienske biler på banen.Af og til arbejdede jeg på banen i 4 uger hver gang jeg var der.Det var gode tider dengang !!!!
Mercedes Benz har en testbane med en kurvehældning på 90 grader øverst oppe.Her skal der køres meget stærkt for at blive hængende.Jeg har en artikel om denne bane som Mercedes udsendte for en del år siden.

lauge
Indlæg: 0
Tilmeldt: 20. jan 2009, 09:30

4296 4297 Hej igen - - her

Indlægaf lauge » 26. sep 2010, 00:33

4296
4297
Hej igen - - her er et par fotos af Corvetten i vores high speed kurve.Banen og kurven findes stadig - men desværre må vi ikke bruge den.Det ene foto er i den vedhæftede fil.
Vores netop afgåede formand Bent har besøgt mig og dengang var det endnu muligt at komme ind på banen.Bent fik et par omgange i Corvetten,og det blev til en artikel i CCD klubbladet.For mange år siden havde jeg selv en artikel i klubbladet om banen og mit meget specielle job som testkører.Det varede i 44 år og jeg rejste rundt i hele Europa.Vintertests over polarcirklen i minus 30 grader - sommertests i det sydlige Spanien i over 30 grader.Og så var der Alpetesterne - de kunne sammenlignes med Monte Carlo rallyerne.Vi nåede op på temperaturer på 800 celsius og skiverne var rødglødende.Det var så lige en kort beskrivelse af mit fantastiske job som testkører på Roulunds bremse belægninger.
Vette hilsner fra - Lauge (#444)
OBS - hvis du skriver NARDO ITALY i en søgemaskine får du en beskrivelse af testbanen i syd italien.
Kurvehældning øverst oppe på vores testbane er 42 grader.
NARDO banens hældning er lidt over 20 grader - men det er fordi den er meget længere.Så behøver hældningen ikke at være så stor selvom hastighederne er meget store.
Jeg prøvede forresten at punktere på et baghjul dernede,men det virkede ikke så slemt.
Vedhæftede filer
Ccd 05.jpg
Ccd 05.jpg (97.13 KiB) Vist 8006 gange

Brugeravatar
C5Nissen
Indlæg: 31
Tilmeldt: 10. feb 2009, 23:36
Geografisk sted: Sdr. Bjert

Hej Lauge - Ja her

Indlægaf C5Nissen » 29. sep 2010, 06:56

Hej Lauge

- Ja her kan man jo bare læne sig tilbage, og så drømme om at få lov til den slags fornøjelser i hverdagen !

Jeg har faktisk engang kørt Roulund banen rundt i bus, det var i 1976, hvor jeg gik på teknisk skole i Vejle som mekanikerlærling, da var vi på udflugt til Roulund, hvor vi så hvordan i fremstillede bremsebelægninger, og så kørte bussen en tur rundt på testbanen.
Jeg husker turen som et af højdepunkterne i skoletiden.

Hvad angår banekørsel i Corvetterne, er min lille drøm at tage en tur til Nürburgring et par dage næste år, og så prøve kræfter med den - det skulle efter sigende være en helt speciel oplevelse at køre den bane.

Jeg kan godt huske artiklen Bent skrev i bladet, da han besøgte dig i Odense - kan hænde at vi svinger ind forbi en dag når vejen er forbi Odense !

Hilsen Karsten
Corvettes-The Bad Boy Toy 8-)

lauge
Indlæg: 0
Tilmeldt: 20. jan 2009, 09:30

Hej Karsten. Tak for mail. Blot en

Indlægaf lauge » 29. sep 2010, 10:06

Hej Karsten.
Tak for mail.
Blot en skam at firmaet derude på marken ikke vil lade os låne banen nogle timer en lørdag eller søndag.

Og vi havde jo rigtig mange besøg henover årene fra skolerne og universiteterne i Odense.
Det var tydeligt at turen på testbanen i bussen var rigtig populær.
Af og til var der trukket lod mellem busdeltagerne, og så fik vinderen en speciel
tur i en af testbilerne.
Jeg har desværre ikke været på Nurburg ring.Jeg var på flere af de europæiske baner sammen
med Tom Belsø, da han var med i Team Danblock.Det var nu også helt fint (Formel 2000).
Niki Lauda deltog også i den klasse - - og Graham Hill m.flere.Niki lignede en
lille skoledreng dengang - jeg har en hel del video optagelser fra banerne i Europa.

Vi havde klubaften på Egeskov slot i går aftes.Vi har i Dansk Veteranbil Klub en fin ordning
med lån af Egeskovs kantine til klubmøder for fyns afd. af DVK.
Der er både køkkenfaciliteter og mange borde og stole - helt fint.

Og kig endelig ind hos mig i "hytten" når muligheden er der.Hvis jeg får
et par timers respit - så vil der være ild i pejsen og lidt til halsen.
Jeg er ikke så svær at finde på KRAK's kort over Danmark.
Vettehilsner fra - Lauge
4317

Brugeravatar
C5Nissen
Indlæg: 31
Tilmeldt: 10. feb 2009, 23:36
Geografisk sted: Sdr. Bjert

Hej Lauge Da jeg var

Indlægaf C5Nissen » 29. sep 2010, 21:40

Hej Lauge

Da jeg var yngre, var det mere jordbanerne der trak, jeg har været til en masse jordbaneræs på bl.a. Korskroen, og Nisseringen det var dengang hvor bl.a. Aage Mathiesen hærgede i NSU TTS, og kæmpede mod Hilman Imp bilerne og nordmændene kom til Danmark med de første Ford Escorter med 16 ventilede BDA motorer - det var vildt dengang, og ikke nært så fjernt fra vi almindelige mennesker, som hvis man idag tager til motorløb.

Men nu til et teknisk spørgsmål :
Vi har en Corvette C5, og ærligt talt så bremser den ikke engang så godt som min 8 år nyere Passat Diesel, på trods af at skiverne er nyafdrejede, klodserne er nye og at alle calipere er i topform.
Hvilke bremseklodser ville du anbefale til en sådan fætter, såfremt man ser stort på slid på skiverne ( og støv på fælgene) men kun går efter et rigtig godt bid, kold som varm ?
Der reklameres rigtig meget på nettet for EBC´s grønne, gule og røde bremseklodser, der alt efter farven har meget /endnu mere / ekstremt højt bid men jeg kender faktisk ingen der kører med dem, så jeg har ikke hørt nogen erfaringer om disse klodser.

Jeg kan forresten kke finde nogen bremseklodser til Corvetter i Dan Block kataloget - det overrasker mig, da der er bremseklodser til bl.a. AC Cobra og Dodge Viper, kan det virkelig være rigtigt ? - det må du kunne gå over på fabrikken og få styr på Lauge.

Hilsen Karsten
Corvettes-The Bad Boy Toy 8-)

lauge
Indlæg: 0
Tilmeldt: 20. jan 2009, 09:30

Hejsa - Oooooops - - -

Indlægaf lauge » 30. sep 2010, 11:55

Hejsa -
Oooooops - - - hvilken fabrik - - - der var engang !!!!! - - og det er længe siden.
Roulunds producerer desværre ikke een eneste bremsebelægning mere.Ihvertfald ikke på fabrikken 4 km. fra hvor jeg bor.Og vi har aldrig lavet belægninger i Corvette formatet, ellers ville jeg helt sikkert køre med et sæt asbestfri klodser.Hvis vi overhovedet endnu laver belægninger til personbiler,så sker det på licens et eller andet sted på kloden.Jeg er sikker på at jeg ikke kan finde et sæt belægninger til dig.Her i Odense er der kun kontorpersonale tilbage i mit gamle firma (omkring 15 personer).Et sted i østeuropa laver vi belægninger til lastbiler - jeg tror det er i Polen,hvor arbejdskraften er billig.I vor tidligere fabrik regerer nu CO -OP,som bruger de store haller til lager for alt hvad de sælger her i Danmark.Og hvis du har et Danblock katalog,så må det være ret gammelt.Men måske ligger der endnu nogle af vore belægninger ude på værkstederne i Danmark.
For en del år siden kørte jeg med testbelægninger på Alfa'en, men det er længe siden.
Og jeg har samme problem med effekten på Corvette bremserne - - den er mildest talt ikke imponerende.Og det er næsten lige meget uanset om alle komponenter er i top kondition.Måske skulle vi spørge Jan Magnussen hvad han bruger i Corvette raceren.Det er måske FERODO linings - hvis de ellers eksisterer endnu.Jeg besøgte dem af og til i England.Sammenlignet med andre fabriker på denne klode,så var Roulunds endog en meget lille fabrik.
Jeg har ikke bremseforstærker på min Vette, så der skal virkelig trædes hårdt når man vil standse alle de 427 heste under hjelmen.Derfor kører jeg aldrig hurtigere, end at jeg kan kontrollere bilen på alle måder !!!
Så er der jordbanerne - jeg deltog i Formel V klassen på Fangel - Skovby - Korskro og Løvel banerne.Aage Mathies (som vi kaldte ham)m.flere var også med på slaggerne dengang jeg dyrkede sporten.På Roskilde Ring deltog jeg i det absolut sidste løb i 1968.Jeg har i min scrapbog den sidste udsendelse siddende.Det er i form af et afskedskort fra bestyrelsen af Roskilde banen.Min Formel V var den danskbyggede JALA, med produktionsnummer 01 (altså den første danske formel V).
Ellers er alt vel - jeg dyrker meget vandre sporten - i forskellige naturlaug.En god spadseretur i naturen med medbragt madpakke og kaffe - det er bare lykken - hyg dig - mange hilsner fra - Lauge

lauge
Indlæg: 0
Tilmeldt: 20. jan 2009, 09:30

- i øvrigt.Hvis man i

Indlægaf lauge » 30. sep 2010, 13:33

- i øvrigt.Hvis man i et firma skal starte en produktion (af et eller andet) så vil man vel vurdere om det kan betale sig.Og faktisk tror jeg ikke at en produktion til en bil som Corvetten kunne betale sig.De maskiner som producerer belægninger er meget store og kostbare.Det ville være en total fejlinvestering at lave belægninger til en bil som kører i så små antal her i landet som vores Vetter.Og de biler som du nævner har helt sikkert et bremsesystem som også sidder på et bilmærke som bliver lavet i meget større mængder.
Penge styrer jo som bekendt meget her i verden - sådan.

Bondemand
Indlæg: 0
Tilmeldt: 26. jan 2004, 19:40

HÆÆÆÆÆ i 2 pludderhoveder i

Indlægaf Bondemand » 30. sep 2010, 15:07

HÆÆÆÆÆ i 2 pludderhoveder i stjæler min tråd !!!!!!!! ;-)
Nå fuck det kør i bare løs

Bondemand


Tilbage til "Træf - Oplevelser - Arrangementer"

Hvem er online

Brugere der læser dette forum: Svendk og 96 gæster