Garage-kaffe i Karlslunde den 21.04. kl. 1400?

Her finder du kommende og tidligere arrangementer, samt fælleskørsel og "snak" og diskussion om Træf.
(udmeldt) C3
Indlæg: 151
Tilmeldt: 20. feb 2004, 01:27

Hej Lars & Co Tak for

Indlægaf (udmeldt) C3 » 1. maj 2012, 09:22


Hej Lars & Co

Tak for en dejlig film. Desværre havde jeg forstået at alt var aflyst, og læste ikke videre på strengen.
Midtsjælland, Skjoldenæsholm, Jystrup som i kom igennem var mit bosted, i mere end 20 år. Det var dejligt at se igen, på din fine film.

Lars, nu ved du jo godt at der er noget der hedder: "Filmkritikere", det er sådan nogle som ikke kan lave en film selv, men har en mening om hvordan andre burde lave den.

Filmkritik:

Lars Riggelsen har her begået en roadmovie, med et sparsomt budget. Han har ikke ønsket konsulenthjælp fra det Danske Filminstitut og ditto Svenske, samt økonomiske tilskud til klipning, dollys, gaffers, og bestboys.

Lars Riggelsen har kun benyttet sig af personerne Annie og Peter som catering, hvilket virker som et sikkert og godt valg.

Denne dogmefilm, skiller sig ud fra andre, traditionelle dogmefilm som vi for eksempel kender fra Von Triers: Riget og Vinterbergs: Festen, på et væsentlig punkt.

Lars Riggelsen har valgt i sin opsætning at se bort fra det forstyrrende håndholdte kamera, og har i stedet valgt et kamera set-up monteret i et automobil af Amerikansk oprindelse. Mine tanker går her til instruktører som Quentin Tarantino der vælger at følge een person i "Kill Bill" serien.

Lars Riggelsen vælger her at følge den navnkundige "übergrillmeister C3" i hans vellykkede forsøg på at skildre midtsjælland, uden at eksponere, hans intensitet ved en grill, uden at fokusere på en grisebil i filmens startsekvens.

Det kan nok ikke blive meget bedre så derfor tildeles der 4,5 stempler ud af 5 mulige til Hr Riggelsen for denne kortfilm.:hurray:

Lykkemark


Hr. filmkritiker Lykkemark. Også tak herfra for en fin film og en flot anmeldelse.

Der er dog en dårligt skjult hån indbygget i den på overfladen fine anmeldelse. Anvendelsen af 5 stempel skalaen antyder noget suspekt og grimt.

Jeg vil derfor straks sige at efter min mening bør filmen klart have 7 af 8 stempler. :)

C3


Tilbage til "Træf - Oplevelser - Arrangementer"

Hvem er online

Brugere der læser dette forum: Ingen og 147 gæster