Scanleasing en dårlig oplevlese

Kan f.eks bruges til efterlysninger, invitationer, anmodning om kørsel mv.

Gæsters beskeder skal modereres før de kan vises. CCD Medlemmers svar/besked vises umiddelbart.
stighh
Indlæg: 21
Tilmeldt: 30. jul 2009, 18:07

Scanleasing en dårlig oplevlese

Indlægaf stighh » 18. maj 2019, 11:22

I 2009 køber jeg en Corvette c5, der efter andet leasingselskab, i 2012 ender som leasingbil hos Scanleasing.
I foråret 2016 beslutter jeg mig for, at betale afgiften på bilen.
Jeg tager derfor kontakt til Scanleasing, for at høre dem, om de kan betale afgiften for mig. Jeg bliver informeret om, at det ikke er noget problem og at det vil koste mig 177.626,-
Da jeg synes, at det er lige i overkanten, går jeg i dialog med dem og vi bliver enige om en pris på 170.000,-.
Jeg betaler beløbet og går ud fra, at alt er som det skal være.
Hvilket jeg kan konstatere, da jeg i år vil sælge bilen, at det ikke er.
Jeg kontakter nemlig Scanleasing, for at høre dem om de ville hjælpe med at få afgiften tilbage, da det ville være nemmere for dem idet at de tilbage i 2016, betalte afgiften for mig. Dette ville muligøre salg af bilen i hele EU.
Til start var de meget villige til at hjælpe og beretter, at jeg kan få ca. 75.000,- tilbage fra skat.
Det syntes jeg lød en anelse obskurt, da jeg jo kun 3 år tidligere havde betalt 170.000,- i afgift.
Jeg tager derfor kontakt til Scanleasing der siger, at de ville undersøge det nærmere.
Men lige pludselig hører jeg intet fra dem og når jeg ringer er det forgæves…
Der går 14 dages tid inden jeg, langt om længe, får hul igennem til dem. Jeg får fat på ham der står for min sag. Han kunne ikke dog komme med et konkret svar på hvordan det stod til – og bad mig kigge inde ved skat, for at se hvad der var betalt i afgift.
Her fik jeg mig lidt af et chok.. der var kun indbetalt 133.924,-! til afgift fra Scanleasing.
Jeg kontaktede igen Scanleasing og konfronterede dem med, at de kun havde indbetalt 133.924,- og ikke 170.000,- i afgift som de jo ellers havde sagt det kostede.
Ergo var der jo en difference på 36.076,- som jeg selvfølgelig ønskede at få igen, eftersom at pengene jo var mine.

De hævdede, at pengene var en sikkerhed, i tilfælde af at SKAT ville have flere penge i afgift på min bil.
Eftersom at det var nu var 3år siden, at afgiften var blevet betalt, undrede det mig at jeg ikke var blevet kontaktet eller på anden måde havde hørt om dette sikkerhedsbeløb?? Pengene var jo trodsalt mine..

Sagen ender med, at jeg ser mig nødsaget til at sætter en advokat på sagen.
Efter megen korrespondance frem og tilbage, ender det endelig med at jeg får mine penge, de 36.076,- tilbage.

Jeg har skaffet dem mange kunder i gennem tiden og talt godt om dem.
Efter sådan en tur med dem føler jeg mig sku snydt af dem.

Så kan jeg på ingen måde anbefale Scanleasing til nogen som helst Mere! :oops:

-Stig Hansen
1088

Tilbage til "Opslagstavlen - åben for gæster / Open for visitors"

Hvem er online

Brugere der læser dette forum: Ingen og 4 gæster