Jeg overvejer i starten af det nye år, at anskaffe mig et vinter lege køretøj (der selvfølgelig også kan leges med om sommeren). Her hvor jeg bor, kan det være meget "spændende" at bo når der rigtigt kommer sne, og der kun er en bil med 4 hjuls træk, og jeg hverken har hest eller kane.:ack2:
Det kan være alt muligt lige fra Land Rover/Range Rover til Jeep og hvad har vi haft, der findes jo mange sjove ting, til fornuftige penge, og nu hvor man har tiden til det, så hvorfor ikke ?
Nu kommer der noget følelsesmæssigt, som intet har med logik eller sund fornuft at gøre:
Visheden om, at man er i sit livs efterår, og skal transporteres rundt, i een eller anden 3 cylindret komplet upersonlig ting, har jeg i skrivende stund, lidt svært ved at overskue/endsige acceptere.
Jeg har altid dvs i 38 år haft fimabil, som jeg har skiftet hver 24 måned. Jeg har altid bestemt selv hvad det skulle være for een, idet der aldrig har været regler for det, eneste bremse, var skatten der skulle betales.
Den bremse er jo til at føle på, men jeg har da ladet mig begejstre, og har da købt (firmabil) i tidernes morgen, en BMW 316 dog kun med to døre idet det var billigst (skattemæssigt), fået monteret en sort gummispoiler på bagklappen og et M-skilt istedet for 316 mærket, fire fede alu "valser", komme glad hjem i indkørslen, for at præsentere dyret (rigtige mænd diskuterer ikke bil med sin kone), blevet mødt med et par hævede øjenbryn, og bemærkningen: "og hvor har du så tænkt dig at barnevognen skal være, og hvordan får du babyliften ind på bagsædet, de næste 24 måneder ?" :banghead:
Nu sidder man så og ser TV udsendelsen forleden, der handlede om brådne kar, der fiflede med speedometre og hvad har vi haft. Den udsendelse sendte mig tilbage i tiden, og jeg kom til at huske, at jeg engang købte en bil privat af en tv "personality" mand (der var kendt dengang jeg var ung). Det viste sig at han havde optaget et lån med sikkerhed i bilen på det grå marked, og nu hang jeg så på gælden. For det var jo bilen der skyldte penge. Heldigvis viste det sig, at det var hans kone der var ejer af bilen, og at han havde glemt at fortælle hende at han havde lånt penge i hendes bil. Hun havde desværre ingen penge, men hun havde en flok får på et par hundrede stykker. Min Advokat fik forklaret vedkommende, at det der ville ske var at en lastvogn ville ankomme på adressen og afhente fårene til slagtning, idet hendes mand, blot havde optrådt som fuldmægtig i sagen, idet at han ikke kunne forestille sig muligheden af at en kendt tv person ville befatte sig med dokumentfalsk. På mindre end 24 timer efter den samtale, fik jeg en opringning fra pengeudlåneren, en Hr Bonde på Amager, der kunne fortælle at beløbet nu var indbetalt, og jeg blot kunne nyde min bil, hun kunne så tilgengæld nyde sine får, hvad den slemme ægtemand så kunne nyde, ved jeg så ikke.
Alt dette fik mig så lige til at tænke mig lidt om, for jeg havde jo set nogle interessante "legebiler" og da også nogen hvor der stod: "bemærk det lave kilometertal" f.eks.
Det fik mig til at lede lidt på nettet efter et (tror jeg nok) brugbart stykke værktøj, der kan give en som køber, noget som i det mindste kan støtte en lidt, og jeg fandt denne side:
http://www.nummerplade.net
Den måtte afprøves, jeg fandt en "legebil" på Gul og Gratis der opfyldte nogle af mine tanker, og bankede nummerpladenummeret ind, på siden og bingo:
Ved sidste syn var kilometerstanden mere end 75.000 højere end den blev udbudt til nu, men der gemte sig også et pantebrev på 100.000,- til Vestjysk Bank.
Bilen var til salg for et par og 40.000,-
Det skal siges at det var en privat der udbød bilen og ikke en forhandler. Jeg har lavet et par tjek mere på bilzonen og fundet et "par sjove mere" dog uden bemærkninger fra bilbogen vedr gæld.
Ganske interessant
Lykkemark
Tilbagespoling af spedometer og andre mærkværdigheder.
-
Hej Lykkemark. Hvis du står og
Hej Lykkemark.
Hvis du står og mangler et vinterkørtøj, har jeg en Range Rover billigt til salg.
Det er en van fra 1984, med 3,5 ltr V8 benzin, automatgear, aircondition. På grund af alderen er der ingen misundelsesafgift på den.
Bilen har været opklodset i min lade siden 2000. Bilen blev totalrenoveret i 1997/98 og førte derefter 2 år. Blev opklodset da vi flyttede lagt væk fra min frues arbejde, og derfor måtte købe en mere økonomisk dieselbil.
Pris 18.000 kr.
Ring evt. hvis du eller andre er interesseret på 40846003.
Gert
Hvis du står og mangler et vinterkørtøj, har jeg en Range Rover billigt til salg.
Det er en van fra 1984, med 3,5 ltr V8 benzin, automatgear, aircondition. På grund af alderen er der ingen misundelsesafgift på den.
Bilen har været opklodset i min lade siden 2000. Bilen blev totalrenoveret i 1997/98 og førte derefter 2 år. Blev opklodset da vi flyttede lagt væk fra min frues arbejde, og derfor måtte købe en mere økonomisk dieselbil.
Pris 18.000 kr.
Ring evt. hvis du eller andre er interesseret på 40846003.
Gert
-
Interessant Hr. Lykkemark, Pudsigt nok solgte
Interessant Hr. Lykkemark,
Pudsigt nok solgte jeg selv en nyere bil til en hr. Bonde på Amager i 1987. Flot gulstensvilla. Der var selvfølgelig ingen restgæld i den dengang 1 år gamle Ford.
Hvor naive har bilkøbere lov til at være? Hvis man skal købe en nyere Mondeo, som udsendelsen især handlede om bør man så ikke udbede sig en service bog? Og hvis ikke den forefindes så ringe til den tidligere ejer? Km stand kan vist desværre ikke checkes på biler yngre end 4 år - da de ikke har været til syn.
Der er mange interessante sider om bilers gøren og laden. www.biltorvet.dk er endnu en mulighed.
Jeg har selv oplevet at sælge en gammel Fiat - fruens aflagte - til en ung mand, der ville betale kontant og så bare køre med bilen. 1000 kr drejede det sig om, da bilen lænede sig op ad skrotning, men var indregistreret. Jeg insisterede på at skrive et papir. Men den unge mand havde ikke sit kørekort, eller anden legitimation på sig. Derfor nægtede jeg at sælge. I stedet blev den unge mands bekendt, der havde kørt ham til Roskilde skrevet på som køber, MED kørekortnummer.
I den flg. tid modtog vi adskillige fartbøder og parkeringsbøder. Her kom den underskrevne 'slutseddel' os tilgode. Det endte med at den unge mands bekendt kom til at dække alle bøderne.
Og pudsigt, da jeg skrev til Kbh. Kommune, der havde sendt een af P-bøderne fik jeg skriftligt besked om at Kommunen IKKE kunne identificere en person ud fra kørekort nummeret!!
Alt kom dog heldigvis i orden.
C3
Pudsigt nok solgte jeg selv en nyere bil til en hr. Bonde på Amager i 1987. Flot gulstensvilla. Der var selvfølgelig ingen restgæld i den dengang 1 år gamle Ford.
Hvor naive har bilkøbere lov til at være? Hvis man skal købe en nyere Mondeo, som udsendelsen især handlede om bør man så ikke udbede sig en service bog? Og hvis ikke den forefindes så ringe til den tidligere ejer? Km stand kan vist desværre ikke checkes på biler yngre end 4 år - da de ikke har været til syn.
Der er mange interessante sider om bilers gøren og laden. www.biltorvet.dk er endnu en mulighed.
Jeg har selv oplevet at sælge en gammel Fiat - fruens aflagte - til en ung mand, der ville betale kontant og så bare køre med bilen. 1000 kr drejede det sig om, da bilen lænede sig op ad skrotning, men var indregistreret. Jeg insisterede på at skrive et papir. Men den unge mand havde ikke sit kørekort, eller anden legitimation på sig. Derfor nægtede jeg at sælge. I stedet blev den unge mands bekendt, der havde kørt ham til Roskilde skrevet på som køber, MED kørekortnummer.
I den flg. tid modtog vi adskillige fartbøder og parkeringsbøder. Her kom den underskrevne 'slutseddel' os tilgode. Det endte med at den unge mands bekendt kom til at dække alle bøderne.
Og pudsigt, da jeg skrev til Kbh. Kommune, der havde sendt een af P-bøderne fik jeg skriftligt besked om at Kommunen IKKE kunne identificere en person ud fra kørekort nummeret!!
Alt kom dog heldigvis i orden.
C3
Det skal siges at det
Det skal siges at det var en privat der udbød bilen og ikke en forhandler. Jeg har lavet et par tjek mere på bilzonen og fundet et "par sjove mere" dog uden bemærkninger fra bilbogen vedr gæld.
Ganske interessant
Lykkemark
Forhandlere tager altså også lån hjem i den brugte bilpark, har lige haft en sag hvor ejer har haft bilen i 5 år købt kontant ved forhandler, men Salling bank havde pant i bilen og forhandler havde for ikke mindre end 4 md siden lånt beløbet op til 50kg, 4 uger efter jeg gjorde ejer opmærksom på dette gik Salling bank konkurs.
Ganske interessant
Lykkemark
Forhandlere tager altså også lån hjem i den brugte bilpark, har lige haft en sag hvor ejer har haft bilen i 5 år købt kontant ved forhandler, men Salling bank havde pant i bilen og forhandler havde for ikke mindre end 4 md siden lånt beløbet op til 50kg, 4 uger efter jeg gjorde ejer opmærksom på dette gik Salling bank konkurs.
Gert Jeg giver dig et ring
Gert
Jeg giver dig et ring i morgen Fredag
Lykkemark
Jeg giver dig et ring i morgen Fredag
Lykkemark
Tilbage til "Snak / off topic"