I morgen skal "damperen" poleres.

For alt ikke-corvette relaterede emner, cars, billeder, spas o.s.v.
Lykkemark

I morgen skal "damperen" poleres.

Indlægaf Lykkemark » 24. maj 2012, 21:42

Hej alle.

Jeg er et af de mennesker, der er dybt benovet over alle de flotte hyperpolerede biler vi ser til vore træf. De skinner og de stråler og der står "damperen" så og ser lidt smånusset ud, fordi at jeg ikke rigtigt kan finde ud af det.
Jeg er jo et af de der vanemennesker, der bare kører "dagliggryden" ned hos Q8, fylder den op, kører hen i vaskehallen, vipper kortet på årstidens vask, går ind i butikken og fremstiller en cafe latte på deres maskineri (det er gratis når man vasker), får en sludder med taxi chaufføren, kigger på overvågnings tv'et, og så er den ok og i orden, ud på dagens arbejde.

Men "damperen" kan jo ikke komme i vaskemaskinen, det må den ikke, og når jeg vasker den herhjemme, får jeg en masse kalkpletter fordi mit vand er så hårdt. Jeg går så og funderer lidt på en regnvandsopsamling og en pumpe, men det er en anden sag.

Så er der det med polering, maskine, skiver, gnideri ?`Jeg synes det lyder uendeligt kedeligt, det er jeg sikkert een af de få der gør, men jeg tør godt sige det:b:

Så nu hvor sommeren endelig kom, og "damperen" skulle ud på de første ture, så den ikke særlig dejlig ud, der var hundeslask ned af passagersiden (hunden elsker at sideruden er nede).

I morgen skal "damperen" til en polermand og han vil, som han siger det: "hygge sig med den et par dage".

Jeg er spændt på at hende den Lørdag aften og se hvad han har fået ud af "hyggen".

Lykkemark

Lykkemark

Ja der blev hygget om

Indlægaf Lykkemark » 26. maj 2012, 23:18

Ja der blev hygget om "damperen".
Han gør ellers i lastbiltingesterpå mange tons, men han har nusset "damperen" og i den grad.
Det var en dejlig fornemmelse at få "damperen igen"
Den kommer tilbage i 2013, jeg har ikke den "kærlige hånd".

Lykkemark

Michael

Hej Lykkemark, er der noget

Indlægaf Michael » 26. maj 2012, 23:24

Hej Lykkemark, er der noget du kan fortælle mere om? Er du tilfreds? Hvad måtte du giver for behandlingen? Hvor var det? Jeg har selv bestilt tid hos en i Greve som skulle være sindsyg god den 6/6. Glæder mig helt vildt til at se resultatet på C6'eren.

Lykkemark

Michael Da vi lever i tider,

Indlægaf Lykkemark » 31. maj 2012, 22:55

Michael

Da vi lever i tider, hvor mennesker sidder på lur, for at stikke vennetjenester til myndighederne, så vil jeg ikke fortælle hvem der polerede for mig.
Jeg betalte 1500 bobs.
Hvad fik jeg så for pengene ?
Jeg fik, en håndvasket bil, der skulle gennemgå en lidt større operation. Se sagen er den, at ganske kort før at vetten gik i vinterhi, var jeg forbi et fabriksanlæg. Jeg bemærkede godt nok at min forrude var noget uklar, som om der var et fedtlag i sprayform på. Derefter glemte jeg faktisk alt om det.
Da sæson'en nu starter og automobilet kommer ud i solen, ser det ud som et "nister", altså en masse små prikker, men kører man hånden hen over ruden er der intet at mærke. Terpentin klarer mange ting, så jeg gav ruden en god terpentin gnuppetur, og så var den stort set i orden.
Det jeg så ikke tænkte over var, at hvis forruden så sådan ud, så må det samme lag (jeg tror det er et succerose "sukker" lag) være på hele bilen. Ja og det var det, men heldigvis spottede polermennesket det, men det gav jo hårdt arbejde.
Lakken er nu canuba vokset og sealet, og jeg skal bare vaske sæson'en ud.
Indvendigt er der hyperstøvsuget i bund, al vinyl det være sig instrumentbrædt og sæder er nu friskt og grønt og der ligger ikke noget gammelsnus og gemmer sig i krinkelkroge. Der var en svag antydning af "kælderlugt" før, sikkert fra gulvtæppet det er væk.

Bagsiden af medaljen er så, at de steder hvor der er et stenslag eller lignende er meget tydelige.

Nu kommer der så noget jeg ikke vil tænke så meget over, det er sådan at min polermand synes, at det er sjovt og spændende at polere en bil og se hvad man virkelig kan "rumle" den op til.

På vejen hjem fra polermanden skal der tankes og købes en is, og medens det foregår rumler der en Cadillac ind på tanken. Vi kender hinanden og han siger:"Har du fået lakeret bilen" ?

Er det forklaring nok ?

Lykkemark

Tilbage til "Snak / off topic"