Udholdenhed, det er dæleme et begreb.
Konen min kører til dagligt en lille Toyota diesel, den er en cirka fire (måske fem år) gammel, og har kørt sine 214.000 km (tohundredefjortentusinde).
Nu har den fået skiftet tandrem to gange og ditto vandpumpe, for når man er derinde gør man hele balladen. (det koster en formue)
4500 km efter sidste skift, starter der lidt ballade, sådan lidt langsomt. Tredie gear vil ikke blive hængende, den hopper ud.
Min løsning: Lortet er slidt, sæt den i fjerde først og så op i tredie, så er den fjong.
Fjerde gear begynder at hyle.
Min løsning: Den gearkasse har jo kendt bedre dage, mere gas i andet gear og gå direkte til fjerde og derefter femte hvor der er fred.
Altså Bent: Man kan ikke skifte fra fjerde til tredie længere, GØR NOGET !
På en Toyota gearkasse skal der være 3,5 liter olie. (Den lader vi stå)
Jeg har ikke skruet en eneste møtrik på den bil, det har Toyota klaret. (ingen fejl på det)
Men og nu kommer hellig Lykkemark: dah dah jeg gik og spekulerede på olie, men kastede tanken væk.
Nej jeg løftede den ikke op på en donkraft !
Men sagen var den da jeg gjorde noget, og vi havde set på både ny Nissan og VW, at et lille olierør der går i et U foran på gearkassen var tæret,udefra. Man så intet på gårdspladsen, men når den kom under tryk kom olien ud.
Dette lille rør var til en oliekøler, i de lande der var brug for et sådant.
Der var kun en halv liter olie på gearkassen, den blev skyllet igennem, og tre og en halv liter blev læsset på.
Gearkassen fungerer nu perfekt, intet ryger ud af gear, glemt er Nissan og VW i denne omgang.
Jeg skriver jo kun dette, fordi jeg er olie og fedt addicted.
Lykkemark:cuss:
Completely og aldeles off topic Toyota !
Som man siger: Den der
Som man siger: Den der smører godt kører godt :)
Ja der kan man bare
Ja der kan man bare se, man har jo altid sagt, at gear og bagtøj ikke kan bruge olie, og kommer der ikke noget ud eller drypper, må det hele selvfølgelig være "derinde" endnu, men det er åbenbart ikke tilfældet, så det kunne da godt være man skulle "checke bilparken" som er på 4 stk.
Den er ret typisk for
Den er ret typisk for gør det selv mekanikeren, han kan bruge et helt liv på IKKE at tjekke gearolie.
Tilbage til "Snak / off topic"