Dette skriv, er i fortsættelse af mine skriv om ShopUsa hos både DeWitt's kølerfabrik og Ecklers, dette nye indkøb kommer også via ShopUsa, som jeg har så god erfaring med.
Årsagen til jeg skriver dette, er at jeg har erfaret, at mange medlemmer har lidt berøringsangst overfor det at handle i USA, og hvordan og hvorledes.
Nå men vi starter her.
Undervognen på "dampmaskinen" er lidt slap i koderne, dvs der er lidt rigeligt hængekøje over tingene. For to år siden blev der indkøbt nye Koni justerbare støddæmpere som naturligvis ikke er monteret endnu, fordi bagfjederen er træt af ælde (og jeg er doven), hvorimod jeg synes at de forreste fjedre egentlig har det meget godt, så et gummimellemlæg der lige løfter forenden 1" ca vil være ok. Da jeg har levet af Polyurethane de sidste 26 år af mit liv, indgår begreber som ni lags hestevognsfjedre og disse ni lags "talen" med hinanden inden de når min ryg ikke rigtigt i mit vokabularium, og det må Duntov Motors selv om. Når det er sagt, er tingene velsmurte og man vil køre "the original way" så er der bestemt ingen fejl på det.
Når det nu drejer sig om affjedring, så kan man læse alen lange indlæg på alle mulige Corvetteboards, alle har en mening, og man er mere forvirret end da man begyndte, men man er begyndt at danne sig en mening, og det er i det mindste en begyndelse.
Man kan også Google løs, det giver nogenlunde samme resultat.
Men man kan også gøre noget andet, og det gjorde jeg, jeg ringede til Nillerdrengen og sagde til ham: sådan er situationen og du har revet din bil helt fra hinanden, men der står ikke coilovers på min tegnebog, hvor får man en ordentlig betjening, og svaret var VANSTEEL.
Jeg tyggede lidt rundt på deres hjemmeside, det syntes jeg ikke jeg blev klogere af, naturligvis fordi jeg ikke havde set at man kunne downloade deres katalog, men det var også godt detsamme, fordi jeg greb knoglen og ringede:
"Hi, jeg hedder Bent Lykkemark i am phoning from the other side of the globe, I would like some information about composite springs ? "
(resten tager vi på dansk)
Jeg bliver så stillet videre til en rar mand der hedder Paul Lesinski. Han starter med at fortælle mig at han ikke hører så godt, så jeg taler lidt højere, og det er min opfattelse at han får fat i det meste.
Jeg fortæller ham om bil og årgang og hvad jeg synes ikke virker og at jeg har bestemt mig for, at jeg skal have en 360 lbs fjeder.
Denne sætning lader vi lige stå et øjeblik. Når man læser rundt omkring står der BB skal have hvis man vælger komposit læs glasfiber 360 lbs.
Men den ældre Poul, sådan lyder han i mine ører siger: "Bent, før du beslutter dig til 360 lbs, kunne du så ikke starte med at fortælle mig lidt om hvordan du kører, som for eksempel kører du på bane, mest på motorvej, åbne landeveje, kører du agressivt, eller triller du afsted med konen og bliver ind imellem inspireret til lidt fjolleri og lidt om din alder."
Jeg måtte jo indrømme i sandhedens interesse at jeg jo nok tilhørte den sidste kategori, hyggekørsel med lillemor, og lidt frækhed i små stunder på ganske små landeveje på Falster.
Paul svarede: Så vil du blive ked af en 360 lbs fjeder, så skal du have en easydrive, der er lavet som bilen engang var født med og dine Koni'er stiller du bare derefter, og så skal du have 8" bolte i enderne så bliver højden fin.
Jamen jeg skal også have nyt beslag til klumpen og bøsninger og hele pivtøjet.
Paul svarede: Send mig en mail med din mailadresse, så sender jeg dig et tilbud.
Dette tilbud som jeg modtog en time efter har jeg nu accepteret og har lagt lidt værktøj som de havde på siden oveni. Nu må vi så se hvordan det spænder af.
Men det jeg vil frem til her er, at det er dejligt at tale med et menneske, som på en god måde kan gøre en opmærksom på, at man er 57 år gammel og man ikke i virkeligheden har lyst til at få ryggen rystet i stykker og den skal værke mere end den gør i forvejen, at landevejen mellem Gåbense og Nykøbing Falster ikke er Talladega Speedway, og sidst men ikke allermindst at man er oprigtigt interesseret i at modtage mine penge.
Jeg er jo normalt vant til at stå i kø for at få lov til at aflevere mine penge, i IKEA har man ovenikøbet fremstillet det som en fordel at man kan aflevere/ekspedere sig og sine penge selv, fremfor at åbne flere kasser.
Nu håber jeg at dette bliver en succes, for jeg må sandt for dyden indrømme at det er lang tid siden, jeg har følt mig så velkommen som kunde som jeg har gjort her.
Tak til Nillerdrengen (hils Møbelmand kiggeren) for dit gode råd.
Bedste hilsner til alle med et klø på, der er mange sjove ting derude.
Lykkemark
Lykkemarks nye indkøb
Hermed lidt fortsættelse af dette
Hermed lidt fortsættelse af dette skriv. Lad mig indledningsvis gøre opmærksom på at jeg ikke reklamerer for Vansteel, meningen er at dele en god oplevelse med jer andre og give lidt mod på at udforske Corvetteverdenen udenfor.
Jeg har lige i skrivende stund lagt røret efter en sludder med Poul Lesinski hos Vansteel der kunne fortælle mig at min mail var modtaget, med kreditkortnummer osv så den var fjong og han var igang med at udarbejde fakturaen, varerne var samlet sammen, og ville afgå med UPS om nogle timer til ShopUSA, og så snart de var ude af døren ville jeg få tilsendt UPS tracking nummer.
Jeg fortalte ham at jeg var glad for alle hans spørgsmål og jeg følte mig godt behandlet.
Dette blev han glad for at høre, for sagen var den at han nogle gange følte han stillede for mange spørgsmål, men at han faktisk havde så megen erfaring på området affjedring, det være sig til dragracing, hotrods og corvette i al almindelighed at han faktisk holdt seminarer om emnet i de store foreninger der afholder den slags. Det var klart hans opfattelse, at der bliver lavet tonsvis af fejlkøb af undervognsdele, ikke så meget pga. kvaliteten, men på grund af at folk rent faktisk ikke har gjort sig klart, hvad de i virkeligheden ønsker at resultatet af deres indkøb skal føre til, med den konsekvens at masser af penge ryger ud af vinduet, og det indkøbte opfattes som et dårligt produkt.
Lykkemark
Jeg har lige i skrivende stund lagt røret efter en sludder med Poul Lesinski hos Vansteel der kunne fortælle mig at min mail var modtaget, med kreditkortnummer osv så den var fjong og han var igang med at udarbejde fakturaen, varerne var samlet sammen, og ville afgå med UPS om nogle timer til ShopUSA, og så snart de var ude af døren ville jeg få tilsendt UPS tracking nummer.
Jeg fortalte ham at jeg var glad for alle hans spørgsmål og jeg følte mig godt behandlet.
Dette blev han glad for at høre, for sagen var den at han nogle gange følte han stillede for mange spørgsmål, men at han faktisk havde så megen erfaring på området affjedring, det være sig til dragracing, hotrods og corvette i al almindelighed at han faktisk holdt seminarer om emnet i de store foreninger der afholder den slags. Det var klart hans opfattelse, at der bliver lavet tonsvis af fejlkøb af undervognsdele, ikke så meget pga. kvaliteten, men på grund af at folk rent faktisk ikke har gjort sig klart, hvad de i virkeligheden ønsker at resultatet af deres indkøb skal føre til, med den konsekvens at masser af penge ryger ud af vinduet, og det indkøbte opfattes som et dårligt produkt.
Lykkemark
Hej allesammen. Det glæder mig at
Hej allesammen.
Det glæder mig at der har været mere en 70 inde at læse indtil videre, og så skal i hermed få slutningen på historien.
Jeg modtog som aftalt fakturaen og UPS tracking koden som aftalt og den siger at ShopUSA modtager mine varer d.22 januar så den er fjong, og har givet ShopUSA alle de oplysninger de vil have iflg deres hjemmeside og leveringsbetingelser, man lærer jo af tidligere tiders skødesløshed og jeg valgte igen at forsikre min vare.
Til min store glæde viste den endelige beregning at være 10 dollar lavere end kalkulatoren viste og det er jo godt.
Men hvad har jeg så købt:
P.O. NO. TERMS REP SHIP DATE
1/20/2010
SHIP VIA
UPS
FOB
Total
ITEM DESCRIPTION QTY U/M RATE AMOUNT
HCO12413... 63-82 Hyperco EZ Ride Spring 1 ea 299.99
SG-24K 63-77 Spring Bolt Plate w/Bolts 1 ea 30.99
SG-11P8K Spring Bolt Kit - 8" Bolts w/Poly
Bushings
1 pr 31.99
541 Ball Joint Tool 9.99
543 Tie Rod End Tool 9.99
Freight Freight 22.66
Out-of-state sale, exempt from sales
tax
0.00% 0.00
$405.61
Ovenpå beløbet USD 405,61 kommer så told, moms, forsikring og fragt på USD 225,62 = på mit dørtrin med alt betalt = USD 631,23 = USD 631,23 x 5.27 = 3326 Kroner og 58 øre.
Uanset hvordan man vender og drejer tingene, kikker på allehånde leverandører i Danmark (og her er alle, og jeg mener alle blevet checket) derudover, Sverige, Norge, England og Tyskland så har jeg kun betalt for fjederen, alt tilbehør inklusive værktøjet er stort set gratis, kvalificeret rådgivning er gratis, alt hvad det kræver er at man forstyrrer andre medlemmer med en telefonopringning, eller er fandens nysgerrig på internettet.
For denne lille ordre har jeg minimum tjent ET TUSINDE (læs 1000 dask) hårdt beskattede nettokroner, det er i min lille verden mange penge når jeg kikker på min lønseddel. Sammenholder man dette beløb med ordrens størrelse giver svaret sig selv.
En stor del af Corvettehobbyen er at jagte ting til "the precious", men det handler også om at være økonomisk og kvalitetsmæssig forsvarlig i alle henseende. Jeg vil ikke betale 1000 kroner for at andre laver et par klik på en mus, men jeg vil gerne betale for et grundigt stykke arbejde inkluderende en rådgivning der tilsiger mig at man har været på kurser så man træder på fast grund, der sikrer mig, at jeg får det jeg ønsker mig, til en pris der svarer til markedsprisen.
Leverandører fra lande som ovenfor beskrevet, må forstå, at verden er blevet mindre, og internetadgang er hvermands eje. Prislister på hjemmesider skal opdateres hver eneste dag og hvis man vil være forhandler så må man klare sin fortjeneste gennem forhandlerrabat mellem leverandør og forhandler. Jeg siger igen, jeg betaler ikke 1000 kroner for et par klik med en mus, det har jeg ikke råd til, for jeg er simpel lønmodtager.
Lykkemark
Det glæder mig at der har været mere en 70 inde at læse indtil videre, og så skal i hermed få slutningen på historien.
Jeg modtog som aftalt fakturaen og UPS tracking koden som aftalt og den siger at ShopUSA modtager mine varer d.22 januar så den er fjong, og har givet ShopUSA alle de oplysninger de vil have iflg deres hjemmeside og leveringsbetingelser, man lærer jo af tidligere tiders skødesløshed og jeg valgte igen at forsikre min vare.
Til min store glæde viste den endelige beregning at være 10 dollar lavere end kalkulatoren viste og det er jo godt.
Men hvad har jeg så købt:
P.O. NO. TERMS REP SHIP DATE
1/20/2010
SHIP VIA
UPS
FOB
Total
ITEM DESCRIPTION QTY U/M RATE AMOUNT
HCO12413... 63-82 Hyperco EZ Ride Spring 1 ea 299.99
SG-24K 63-77 Spring Bolt Plate w/Bolts 1 ea 30.99
SG-11P8K Spring Bolt Kit - 8" Bolts w/Poly
Bushings
1 pr 31.99
541 Ball Joint Tool 9.99
543 Tie Rod End Tool 9.99
Freight Freight 22.66
Out-of-state sale, exempt from sales
tax
0.00% 0.00
$405.61
Ovenpå beløbet USD 405,61 kommer så told, moms, forsikring og fragt på USD 225,62 = på mit dørtrin med alt betalt = USD 631,23 = USD 631,23 x 5.27 = 3326 Kroner og 58 øre.
Uanset hvordan man vender og drejer tingene, kikker på allehånde leverandører i Danmark (og her er alle, og jeg mener alle blevet checket) derudover, Sverige, Norge, England og Tyskland så har jeg kun betalt for fjederen, alt tilbehør inklusive værktøjet er stort set gratis, kvalificeret rådgivning er gratis, alt hvad det kræver er at man forstyrrer andre medlemmer med en telefonopringning, eller er fandens nysgerrig på internettet.
For denne lille ordre har jeg minimum tjent ET TUSINDE (læs 1000 dask) hårdt beskattede nettokroner, det er i min lille verden mange penge når jeg kikker på min lønseddel. Sammenholder man dette beløb med ordrens størrelse giver svaret sig selv.
En stor del af Corvettehobbyen er at jagte ting til "the precious", men det handler også om at være økonomisk og kvalitetsmæssig forsvarlig i alle henseende. Jeg vil ikke betale 1000 kroner for at andre laver et par klik på en mus, men jeg vil gerne betale for et grundigt stykke arbejde inkluderende en rådgivning der tilsiger mig at man har været på kurser så man træder på fast grund, der sikrer mig, at jeg får det jeg ønsker mig, til en pris der svarer til markedsprisen.
Leverandører fra lande som ovenfor beskrevet, må forstå, at verden er blevet mindre, og internetadgang er hvermands eje. Prislister på hjemmesider skal opdateres hver eneste dag og hvis man vil være forhandler så må man klare sin fortjeneste gennem forhandlerrabat mellem leverandør og forhandler. Jeg siger igen, jeg betaler ikke 1000 kroner for et par klik med en mus, det har jeg ikke råd til, for jeg er simpel lønmodtager.
Lykkemark
-
:patriot:Jeg har lige modtaget dele
:patriot:Jeg har lige modtaget dele fra Ecklers. Afgav bestilling d. 10 . jan. og modtog delene d. 19. jan. Købsprisen blev oplyst til USD 385,- ved ordreafgivelse, men endte på USD 266,- ved modtagelsen. Jeg oplyste vores klubkundenr. ved bestilling, og fik en hurtig ordrebekræftelse fra Sharon. Det hele pr. mail. Alle dele nåede frem i fejlfri stand. Det er først gang jeg handler hos dem, men nok ikke sidste. Alt i alt en positiv oplevelse.
Tilbage til "Snak / off topic"