Vinteropbevaring

For alt ikke-corvette relaterede emner, cars, billeder, spas o.s.v.
Claes
Indlæg: 0
Tilmeldt: 3. mar 2004, 12:38

Vinteropbevaring

Indlægaf Claes » 10. feb 2008, 16:56

Hej Vettefolk,


Hvad giver i egentlig for vinteropbevaring af jeres biler?

Hvad forhold står de under osv?


Mvh. Claes

LasseG436
Indlæg: 2
Tilmeldt: 22. aug 2006, 00:47

Re: Vinteropbevaring

Indlægaf LasseG436 » 10. feb 2008, 22:11

Jeg giver 42.500 kr. + moms for en hal med plads til 60 biler

Claes
Indlæg: 0
Tilmeldt: 3. mar 2004, 12:38

re:Vinteropbevaring

Indlægaf Claes » 10. feb 2008, 22:41

Hej Lasse, Hvor stor er hallen? Hvor mange måneder er inkluderet i de 42,500? Mvh. Claes

LasseG436
Indlæg: 2
Tilmeldt: 22. aug 2006, 00:47

Re: re:Vinteropbevaring

Indlægaf LasseG436 » 11. feb 2008, 10:31

Hvor stor den er ved jeg ikke, men vi kan få plads til ca. 60 store flydere.

Vi har den fra vinteren starter til den slutter

Kenneth Hansen
Indlæg: 0
Tilmeldt: 3. maj 2005, 21:22

Re: re:Vinteropbevaring

Indlægaf Kenneth Hansen » 11. feb 2008, 18:22

Hej Claes

Det er en del af huslejen, da de står i garagen, men i vores tilfælde er det varmen derovre som er det dyreste da vores husleje er meget lille 

Hilsen Kenneth

Lisander
Indlæg: 0
Tilmeldt: 8. jun 2007, 12:31

Re: re:Vinteropbevaring

Indlægaf Lisander » 11. feb 2008, 19:58

Jeg selv opbevarer min i en garage (af træ) jeg fik bygget til huset da jeg købte bilen. Desværre viser det sig nu, at den har fået begyndende glasfiberpest, da jeg har haft dækken over bilen, og dette har resulteret i at fugten ikke kunne komme væk fra under dækkenet. Det viser sig at en trægarage og det våde danske vejr er en dårlig kombination desværre :-(

Så jeg er faktisk på udkig efter en varm og tør garage til næste vinter - så hvis der er nogen der kender nogen der har plads til en Vette fra 63 til vinteropbevaring her på sjælland, så vil jeg da meget gerne høre om det. Problemet er at det er piv-umuligt at finde, medmindre man betaler en formue (2000-3000 pr. md) blot for én bils opbevaring.

Men somsagt er jeg interesseret i varm og tør vinteropbevaring hvis i kender nogle (konen slår mig ihjel da garagen alene kostede 30.000, men hellere en rødglødende kone end en vette i opløsning)

Mvh
Lars

Nils-C3
Indlæg: 0
Tilmeldt: 19. sep 2007, 23:13

Re: re:Vinteropbevaring

Indlægaf Nils-C3 » 11. feb 2008, 23:54

Hej Lars,
Har du overvejet en affugter.
Jeg har to af mine perler (C-3´er og gl. MG ) stående i en tæt helmuret tredobbelt garage med en tæt vippeport; alligevel fik jeg et chock da jeg satte et hygrometer op : 95% realtiv fugtighed, det skyldes formentlig at vi bor tæt på vandet.
Jeg investerede i en stor affugter fra Silvan, og satte hygrostaten på 60% relativ fugtighed. Hygrometeret viser nu mellem 55 og 60 % relativ fugtighed. Du kan vælge at sætte afløbet på en slange ud af lokalet, så du ikke ustanseligt ( hver anden dag ) skal tømme reservoiret.
Jeg har tillige valgt at slå toppen ned, samt åbne motorklappen på Corvetten  lidt, så der er udluftning.
Jeg er godt klar over at kondensering ikke er afhængig af den relative fugtighed alene, men også at temperaturen har indflydelse på hvormeget luftens fugtighed kondenserer. 
Derfor er mit næste projekt, til foråret at lede varm luft v.h.a. en blæser, fra vor fyrkælder via et underjordisk isoleret plastrør, Ø 100 m.m x ca. 5 m.  til garagen, dette vil under en normal vinter kunne holde temperaturen i garagen på ca. 8-12 grader C. Bliver det helt galt med en isvinter er der i garagen en el- radiator, som kan supplere !!
Jeg er nu i den naive tro at mine fugtproblemer er løst.
Håber du kan løse dine fugtproblemer på lignende vis. 
Hilsen,
Nils.

Lisander
Indlæg: 0
Tilmeldt: 8. jun 2007, 12:31

Re: re:Vinteropbevaring

Indlægaf Lisander » 12. feb 2008, 10:51

Hej Nils

Det var selvfølgelig en mulighed! Jeg har faktisk haft luret lidt på de affugtere der jævnligt er på tilbud i Silvan og Bilka f. eks. men har tvivlet på om den kan trække fugten ud af min garage, da den med vilje ikke er lavet helt tæt (så der netop er lidt cirkulation)

Men det er da absolut værd at overveje, for jeg kan sgutte holde ud at tænke på at både garageinvestering, men mest af alt opbevaringen af vetten tæt på huset skulle gå fløjten. Hvoir meget strøm trækker de egentlig sådan nogle affugtere? Er det ikke en sjat når nu den danske vinter er så våd som den er? Så skal den vel nærmest køre konstant?

Godt du sagde det med toppen forresten, jeg har den slået op, for at ';strække den'; så den ikke ligger og får grimme folder, og jeg må nok også hellere lige få slået motohjelmen op......puuha, det er sgu hårdt at være 1. gangs ejer af sådan en bil, fanner-mig meget man skal være opmærksom på som man ikke er vant til med sine hverdags biler :-)

Nils-C3
Indlæg: 0
Tilmeldt: 19. sep 2007, 23:13

Re: re:Vinteropbevaring

Indlægaf Nils-C3 » 12. feb 2008, 14:46

Hej Lars,

Jeg kan ikke huske, hvormeget den trækker, ( 750W ) men det er kun i begyndelsen, at den kører hele tiden. Hvis der, som jeg har lavet det, er relativt tæt, og man ikke går ind og ud af døren tre gange om dagen (selvom det er svært  ), så holder fugtigheden sig lavt og så kører den næsten ikke.
Man kan godt lave garagen tæt udadtil, men sørge for at der er ventilation omkring bilen, jeg har affugteren stående imellem bilerne pegende imod Corvetten, så der er en let tør brise omkring den.
Det er naturligvis ikke muligt for mig at bedømme den fulde effekt allerede nu. Men det ser ud til at virke, da alle mine memorabilia ( Modeller - Emaljeskilte - Billeder m.m) altid er helt tørre, og der er ingen fugtskjolde på billederne.
Jeg gav 2495,- hos Silvan på tilbud for den, og jeg er af den overbevisning, at de penge på sigt kommer tilbage, og er givet godt ud.
Perfekt bliver det til næste vinter, når jeg har fået forbundet mit rør til fyrkælderen, så er det lige før man kan sove derude  .
Hilsen,
Nils.

Lisander
Indlæg: 0
Tilmeldt: 8. jun 2007, 12:31

Re: re:Vinteropbevaring

Indlægaf Lisander » 13. feb 2008, 11:18

Jamen det lyder jo som om jeg skal ud og have mig en affugter :-D

Tusind tak for hjælpen Nils!


Tilbage til "Snak / off topic"

Hvem er online

Brugere der læser dette forum: Ingen og 60 gæster