Ny Lykkemark indkøbstest

For alt ikke-corvette relaterede emner, cars, billeder, spas o.s.v.
John W

Hej Lykkemark Tak for dit

Indlægaf John W » 14. feb 2010, 16:55

Hej Lykkemark

Tak for dit svar.
Det var også nogenlunde sådan jeg regnede med at det foregik.
Så det er altså bare at springe ud i det....og se om det virker.

/John Würtz

Lykkemark

Hej alle Jamen så er det

Indlægaf Lykkemark » 17. feb 2010, 12:47

Hej alle

Jamen så er det blot at afrunde denne indkøbstest. Præcis som lovet ankom min lille runde Postdanmark dame klokken 11.45 med min udstødningsrørspakke der var lidt over 150 centimeter lang med en antaget vægt på 35-40 kilogram, hun var pænt rød i hovedet af vægten. Jeg kunne se af pakken at den var fløjet med Icelandair.

Kort og godt endnu en præcis og perfekt levering, nu 5 ud af 5 gange.

Lykkemark

Lykkemark

Ohøj Nu kom nogle af de

Indlægaf Lykkemark » 25. feb 2010, 21:27

Ohøj

Nu kom nogle af de tvivlsspørgsmål der blev stillet i denne streng af Morten og John W, lige op til overfladen da jeg fik en bekræft på noget nyt ragelse jeg havde bestilt. Så her er betingelserne kopieret fra min mail:

SHOPUSA fakturerer ikke dit kreditkort, førend din pakke er modtaget på vores terminal i Virginia.
SHOPUSA fakturerer ikke dit kreditkort, hvis din pakke af den ene eller anden grund ikke er modtaget på vores terminal i Virginia.

Vi forbeholder os retten til at foretage korrektioner, hvis du har angivet ukorrekte oplysninger.

Din betaling vil blive justeret i overensstemmelse hermed..

Ekstra afgift/fly:

Alle forsendelser, hvor hver side er kortere end 50 cm, kan sendes via luftfragt uden ekstra gebyr.

CBM=kubikmeter.

Større forsendelser sendes med skib, medmindre andet er anvist. 0,5 cm x 0,5 cm x 0,5 cm = 0,125 CBM.(CBM = kubikmeter)

Hvis forsendelsen omfatter mere end én pakke, beregnes den samlede volumen.

Du har muligheden for at få større forsendelser sendt med luftfragt. Prisen er USD 400 pr. CBM for de ekstra dimensioner over 0,125 CBM.

Eksempler:

En forsendelse på 0,7 CBM, som ønskes at blive sendt med luftfragt - vil koste ekstra 0,7 CBM - 0,125 CBM = 0,575 CBM. 0,575 CBM * 400 USD = 230 USD

Forsendelser, der måler 100 cm x 100 cm x 100 cm = 1,0 CBM - 0,125 CBM = 0,875 CBM vil koste $ 400 USD * 0,875 = 350 USD ekstra med luftfragt.

Forsendelser, der måler 50 cm x 50 cm x 200 cm = 0,5 CBM - 0,125 CBM = 0,375 CBM vil koste $ 400 USD * 0375 = 150 USD ekstra via luftfragt.

VÆGTEN PÅVIRKER IKKE SHOPUSA´S FRAGTOMKOSTNINGER!

Ekstra afgift/skib:

Forsendelser, som er mindre end 0,5 CBM sendes via skib uden ekstra gebyr.

Hvis forsendelsen er større end 0,5 CBM, vil ekstra omkostningerne for den volumen, der overstiger 0,5 CBM, være USD 200 pr. kubikmeter.
Eksempler:

Forsendelser, som måler 100 cm x 100 cm x 50 cm = 0,5 CBM/ sendes uden ekstra gebyr.

Forsendelser, som måler 100 cm x 100 cm x 150 cm = 1,5 CBM omkostninger 1,5 CBM - 0,5 CBM = 1,0 CBM * $ 200 USD = $ 200 ekstra med skib.
VÆGTEN PÅVIRKER IKKE SHOPUSA´S FRAGTOMKOSTNINGER!

Lykkemark

ps: så det var altså forklaringen på at mine 38 kilo udstødningsrør kom pr fly og postdanmark, kassen var 150 cm lang men ikke særligt bred.

John W

Hej Lykkemark. Tak for

Indlægaf John W » 25. feb 2010, 22:40

Hej Lykkemark.

Tak for info. Så må jeg også hellere snart få bestilt noget ragelse & noget seriøst Co2-udledningskanal-system uden filter derovre fra.
Vi skal have global opvarmning..og det skal være snart...hvis vi skal ud at køre i det (måske)kommende forår....

Mvh John Würtz

Lars68

Hej. Jeg har netop opdaget

Indlægaf Lars68 » 28. apr 2010, 16:34

Hej. Jeg har netop opdaget at ShopUSA har en ny "kategori" der hedder "veteranbil reservedele" og når man vælger denne får man en væsentlig lavere pris. Dette kan kun skyldes at told og moms er lavere. Det interessante er så om man kan bruge denne kategori til køb af motor og andre performance-dele, når det i mit tilfælde er en 1968 C3? Er der nogle der ved noget om dette, eller evt. har prøvet det? Da jeg købte mit bagtøj fra Duntov via ShopUSA for ca. 3 mdr. siden fandtes denne kategori ikke. Lars

Eva og Poul

En bil er en veteranbil,

Indlægaf Eva og Poul » 16. sep 2010, 17:15

En bil er en veteranbil, når den er over 30 år - og en reservedel til veteranbilen, kan kun toldbehandles med nedsat moms, hvis det er en original reservedel - dvs også over 30 år.

Nyere reservedele til gamle biler eller reproduktioner - kan ikke toldbehandles efter reglerne under 97.05 med 5 % moms.

Da det for postforsendelser normalt ikke er muligt at fastslå, om en reservedel er en original del - eller en reproduktion, skal vi toldbehandle autodelen, med det tarifnummer der passer til varen eller værdien og opkræve normal sats i moms 25%.
Herefter kan modtageren kontakte Toldcenter København og anmode om godtgørelse, med henvisning til at delen er til en veteranbil.

Har lige hørt Shop Usa dette er hvad de siger

Tilbage til "Snak / off topic"