Skruer til nummerplade montering C3

Teknisk relateret snak
Daniel
Indlæg: 0
Tilmeldt: 1. jul 2011, 12:04

Skruer til nummerplade montering C3

Indlægaf Daniel » 2. mar 2012, 22:24

Hej

Hvor kan man få fat i skruer til at montere nummerpladen?

Min 71'er har jeg nemlig lige betalt registreringsafgift af, men den er vinteropbevaret langt væk under lås og slå, så jeg kan ikke lige selv prøve mig frem med hvilke skruer der kan passe.
Men det vil være rart, hvis jeg kan montere nummerpladerne rigtigt, når jeg henter bilen - uden brug af gaffa-tape eller lim.

Jeg ved at man kan få skruerne fra Ecklers: http://www.ecklerscorvette.com/corvette-license-plate-screw-1966-1982.html

Men med told og fragt, så synes jeg 250 kr er lige i overkanten. Firstmile.dk kan jeg ikke finde dem på.

Gode forslag modtages med kyshånd.

Mange hilsner
Daniel

Gæst

Normalt kan du få nogle

Indlægaf Gæst » 3. mar 2012, 09:03

Normalt kan du få nogle bolte, der hvor du henter nummerpladen, og endda med hvid plastcover til at dække bolthovedet når den er monteret, men læg mærke til det er bolte og ikke skruer, og så de er gratis. Selvskærende skruer som dem vist hos Ecklers kan du få næsten i de fleste byggemarkeder.

Brugeravatar
Allan#373
Indlæg: 68
Tilmeldt: 13. apr 2004, 10:37
Geografisk sted: Thisted

Hos SKAT's nummerpladekontor har de

Indlægaf Allan#373 » 3. mar 2012, 10:31

Hos SKAT's nummerpladekontor har de en reol med såvel 6 mm skruer med møtrik og "selvskærende" skruer til plastikdimser.
De har endda plastik afstandsskiver og plastcover til skruer i både hvid og sort.
Ta en god håndfuld så du ikke står hjemme med de forkerte skruer, og ja de er gratis.

Hvis din forreste plade skal sidde på det originale beslag med 4 kvadratiske huller, har FORD (undskyld:-) nogle 10 x 10mm. plastpropper der passer i.
De hedder vist Duebelmutter med nr.: 6549354

Allan
"If everything seems under control, you're just not going fast enough." - Mario Andretti

LasseG436
Indlæg: 2
Tilmeldt: 22. aug 2006, 00:47

Nu vil jeg ikke lige

Indlægaf LasseG436 » 3. mar 2012, 13:31

Nu vil jeg ikke lige just kalde skruerne gratis, eftersom man jo netop lige har betalt 1180 kr. for 2 malede aluminiumsplader der koster 30 kr at fremstille.

Daniel
Indlæg: 0
Tilmeldt: 1. jul 2011, 12:04

Hehe... Nej, det er godt

Indlægaf Daniel » 4. mar 2012, 10:58

Hehe... Nej, det er godt at man får noget for pengene hos Skat. :auto:

Tak for svarene Bjarne og Allan! Jeg troede faktisk at hullerne i karrosseriet til montering af nummerpladerne havde et gevind, og det var derfor man kunne købe "specielle" nummerplade skruer hos fx Ecklers. Jeg har ikke den store forstand på skruer, så jeg kunne ikke lige se at de var selvskærende.

Jeg prøver at høre hos Ford mht. plast propper til montering af nummerpladen foran.

/Daniel


Tilbage til "Generelt teknisk forum"

Hvem er online

Brugere der læser dette forum: Ingen og 67 gæster