Køb af vette årg 1978(Hvad skal man se efter??)Hjælp ønskes.

Teknisk relateret snak
Frank Sarong
Indlæg: 0
Tilmeldt: 21. feb 2012, 09:17

Køb af vette årg 1978(Hvad skal man se efter??)Hjælp ønskes.

Indlægaf Frank Sarong » 21. feb 2012, 21:14

Hej.Jeg er ny medlem,men uden bil.
Nu er tiden inde, til at få min drenge drøm opfyldt,og så skal man selvfølgelig eje en Corvette C3.
Jeg har kigget på en 78èr.
Motor 350 cui.
Rustfri udstødning.
Nyere undervogns bøsninger.
Tror den er sænket.
Bagtøj skiftet.
Mit spørgsmål er: Hvor er skavankerne henne,og hvad skal jeg se efter???
1:Har hørt man kan støde ind i nogle grimme ting,ang rammen/glasfiberet(glasfiberet vokser omkring jernet)er dette rigtigt??,og hvor er dette henne på bilen,man skal se efter dette??.

2:Hvad med glasfiber pest??,og hvordan ses det??.

3:Hvilke type gearkasse er denne årgang født med?? denne har aut.

Håber der er nogle her inde,der kan hjælpe mig med disse spørgsmål!!
På forhånd tak.

Mvh Frank Sarong.

P.S: Virkelig en flot og overskulig hjemmeside.Stor ros til den.




Lykkemark
Indlæg: 0
Tilmeldt: 27. mar 2007, 23:26

Hej Frank Velkommen i klubben, jeg

Indlægaf Lykkemark » 21. feb 2012, 23:22

Hej Frank

Velkommen i klubben, jeg er sikker på, at du vil føle dig godt tilpas her.

Jeg skal nu prøve at svare dig så godt jeg kan, det kan godt være at du føler "jeg prikker lidt til dig", men tro nu på at jeg gør det af en god mening af hensyn til din tegnebog. Du er altid velkommen til at sende mig en pm, hvis du af en eller anden grund ikke har lyst til at rykke ud med det ene eller det andet her i offentligheden.

Nu har jeg det med at foregribe begivenhedernes gang, det er noget tilværelsen har lært mig, du ved det der "djævelens advokat". Grimme ting på en Corvette kan faktisk koges lidt ned ved at kikke her:

http://corvettec3.ca/tips.htm

Jeg kan sende dig masser af "skræk" billeder, men i bund og grund handler det om lidt sund fornuft. Har du købt eller vil købe en bil i USA, jamen så køb den i Californien eller Florida, der regner det ikke.
Få bilen op på en lift, så du kan "se alting", alting er specielt området ved baghjulene, der hvor rammen slår et knæk opad.
Den allervigtigste ting er at "birdcage" ikke er råddent. Birdcage er området du sidder i. En god ide er at tage/skrue klapperne der sidder forneden på den bærende dørramme ud, (jeg tror de er der, kender ikke 78) er der rust der,så er der nok et problem, se her:

http://corvettec3.ca/rustpics/index.html

Glasfiberpest, osmosebobler er noget du kan google dig til. Hvis de ikke er der, så vil du sikkert fra tid til anden, møde "cracks", eller revner i glasfiberen. Er det noget småt, futter du ned hos den nærmeste "bådmand", og får noget epoxy at reparere med. Nu siger du så: Jamn' det er jo glasfiber, hvorfor siger du epoxy ? Det er fordi at epoxy filler bare er bedre.

Din "baby" har en Turbo Hydramatic 350 gearkasse. Det er en rigtig god "kasse". Den skifter som en drøm, når den er stillet ordentligt. Sagen er den at det var den samme gearkasse som Rolls-Royce satte i deres legendariske biler.

Frank, det her kan blive rigtigt godt, brug din snusfornuft.

Så lige et ps. Frank du er nu med i en klub, med over 750 medlemmer, gå ind i medlemslisten, og se hvor tæt du kan ramme 1978, og giv de mennesker et ring på telefonen. Jeg lover dig, at såfremt du siger: "Hej jeg er Frank fra Club Corvette Denmark, og jeg skal købe en bil, så får du al den hjælp du har brug for, for vi elsker vores bil. Det er meningen med klubben.

Lykkemark

Frank Sarong
Indlæg: 0
Tilmeldt: 21. feb 2012, 09:17

Hej Lykkemark. Tusinde tak for hjælpen.Så

Indlægaf Frank Sarong » 22. feb 2012, 18:22

Hej Lykkemark.
Tusinde tak for hjælpen.Så blev man jo lidt klogere.
På Søndag skal jeg se den igen,og den vil blive startet op.Har aftalt med en kammerat,som er mekaniker/pladesmed,han tager med, så håber jeg at vi kan få lov til at rulle den hen på hans autoværksted,så hiver vi den op på liften,og får den gået igennem.Så må vi jo tage den der fra!!!

De bedste Corvette hilsner
Frank.




Tilbage til "Generelt teknisk forum"

Hvem er online

Brugere der læser dette forum: Ingen og 65 gæster