Hej alle sammen og godt nytår!
Lige til sagen, mit lys slukker ikke i kabinen, når jeg lukker dørene. Nogen idé til hvorfor det kan være? Kan det være en sikring (burde vel være lyset der ikke kom på så), eller en elektrisk fejl tror i? - Selv om jeg ikke har testet endnu, så mistænker jeg, at det ikke blot er afbryderen i døren der er fejlen - Det opstod nemlig som en slags kortslutning i forbindelse med at jeg i efteråret stod og rodede med en batterilader og tog den af og på. Pludselig ville lyset ikke slukke igen. Om det så var opstået tidligere på dagen i forbindelse med en køretur ved jeg faktisk ikke, det var blot her jeg opdagede det. Mit kørelys er også røget en tur, men det skete ikke nødvendigvis samtidig heller. Mit positionslys er stadig intakt.
Ideer modtages med kyshånd, især hvis der er forslag til små easy fixes jeg selv kan rode med her inden det går løs igen.
Anders
Lys slukker ikke i kabinen
Hej Anders Jeg havde samme problem
Hej Anders
Jeg havde samme problem i min 73 C3. Hovedlyskontakten kan drejes til konstant lys i kabinen eller slukke når dørene lukkes. Jeg ved ikke om det kan være det der er galt. men det er da et bud.
Mvh
Henning
Jeg havde samme problem i min 73 C3. Hovedlyskontakten kan drejes til konstant lys i kabinen eller slukke når dørene lukkes. Jeg ved ikke om det kan være det der er galt. men det er da et bud.
Mvh
Henning
-
Nu ved jeg ikke om
Nu ved jeg ikke om det er samme sikringer på en c2er som på c3 ere .Men check først at lyset forsvinder når du fjerner sikringen for interiørbelysning,dette er udfra at du skriver at der er flere ting galt.hvis lyset ikke slukker er der 2 eller flere ledninger der er smeltet sammen under dit batteri lader stunt ! det kan også være en defekt dørkontakt.
hilsen Peter 1030
hilsen Peter 1030
-
Hvor er det lækkert med
Hvor er det lækkert med sådanne svar, der er yderst kompetente begge to. Hennings fordi jeg rent faktisk pillede en del ved lyskontakten og drejede rundt på den inden det skete. Ved dog ikke om man kan lave det stunt med en C2'er, men det er meget muligt og jeg vil da prøve at gå hjem og dreje frem og tilbage igen. Peters svar er dog nok mest sandsynligt (desværre) og den vej jeg selv hælder, men nu får vi se. Jeg har pillet sikring ud lige da det opstod og fik erstattet den med noget der måske virkede (det var en gammel sag jeg havde liggende og ikke helt samme ampere), men med samme resultat. Testede selvfølgelig ikke om lyset rent faktisk slukkede, da jeg tog baterier af inden jeg skiftede dem. De er i øvrigt hamrende porøse at rode med, da de knuser for et godt ord og her 45 år senere ikke glider helt let ud - Så hvis nogen kender til en smart tang der griber i begge ender af glassikringerne, når de skal trækkes ud, hører jeg gerne om den.
Jeg råber lige op hvis/når jeg finder frem til problemet, så kan andre i samme situation forhåbentlig senere få gavn af det.
TAK!
Anders
Jeg råber lige op hvis/når jeg finder frem til problemet, så kan andre i samme situation forhåbentlig senere få gavn af det.
TAK!
Anders
Tilbage til "Generelt teknisk forum"