Methanol Injection Kit
Methanol Injection Kit
Er der nogen der har erfaring med vand/methanol indsprøjtning, evt hvilket kit der er bedst til en 500 hk sugemotor
Jeg er også interesseret, men
Jeg er også interesseret, men kun vand.
Lykkemark
Lykkemark
Til ren sugemotor? Er det
Til ren sugemotor?
Er det ikke noget man bruger til trykladede motorer for ekstra køling?
Er det ikke noget man bruger til trykladede motorer for ekstra køling?
http://www.ebay.com/itm/WATER-METHANOL-NON-TURBO-INJECTION-SYSTEM-FULL-KIT-/150706407574?pt=Motors_Car_Truck_Parts_Accessories&vxp=mtr&hash=item2316cd4896 Findes også til sugemotor, jeg
http://www.ebay.com/itm/WATER-METHANOL-NON-TURBO-INJECTION-SYSTEM-FULL-KIT-/150706407574?pt=Motors_Car_Truck_Parts_Accessories&vxp=mtr&hash=item2316cd4896
Findes også til sugemotor, jeg kan kun køre med Shell Vpower, og har ikke haft held til at booste almindelig benzin til høj nok oktan, vand/methanol indsprøjting skulle kunne hæve oktan til over hundre og samtidig sænke temperaturen i motoren.
Findes også til sugemotor, jeg kan kun køre med Shell Vpower, og har ikke haft held til at booste almindelig benzin til høj nok oktan, vand/methanol indsprøjting skulle kunne hæve oktan til over hundre og samtidig sænke temperaturen i motoren.
Det lyder rigtigt interessant methanol
Det lyder rigtigt interessant methanol skulle have et RON (oktantal) på 106-115 så det burde kunne løfte oktan 98 benzin op på cirkus 100. Jeg vil helst køre på Shell V power, men jeg har ingen Shell tanke i miles omkreds.
Hvis bilen har fået en ordentlig omgang gas på motorvej har jeg ingen problemer med eftertænding selv ved brug af oktan 95, men har jeg ligget og kørt morfar, så er der ballade, med mindre jeg stopper motoren i gear.
Jeg er i færd med at gennemtrawle internettet for at finde ud af om:
Injicering af vand alene vil gøre noget fornuftigt for den koksbelægning der åbenbart opstår og giver glødetænding ?
Om injicering af en blanding af vand og methanol er en løsning der er brugbar ?
Om tilsætning af methanol har nogen indflydelse på motorolie/smøring m.v. idet "damperens" motor jo ikke ligefrem er af nyere dato, og jo helst ikke skal gøres vred ?
Om man kan "konstruere" et system, der gør at man blot kan køre med den tilsætning, når man kører morfar, og slå det fra når den får gas, og hvad med tændingsindstillingen. ?
Jeg er foreløbigt kommet frem til at hvis man laver et blandings forhold der hedder 10% methanol + 7% toluen + 83% benzin oktan 98 så skulle man opnå et facit på RON 100-102. Man kan sikkert også i den forbindelse lege med anden kemi, såsom ethanol og æther, men så skal man nok snart til at kikke nærmere på sine forsikringer i sin helhed.
Nu skal det bemærkes at RON ikke er det helt rigtige facit på begrebet oktantal. Her i Europa kan man sige at det er det der står på standeren på tanken.
Med hensyn til om det sæt på ebay er godt, er vel lidt svært at udtale sig om. Sådan som jeg har forstået det handler det om en pumpe og en trykregulator som det vigtigste, jo mere præcis jo bedre. Jeg føler mig ikke 100% overbevist om at der er tale om præcisionsgrej, men det kan jeg ikke vide. Toluene m.v. er jo krasse sager, så beholder og forbindelser skal være lavet af noget materiale, der ikke lader sig påvirke. Emner som gummi, forsvinder sikkert bare, så at smide blandingen direkte i tanken, er nok ikke nogen rigtig god ide.
Ja der er nok at fundere over, men så går tiden da med noget fornuftigt, medens man ligger på det kolde garagegulv.
Lykkemark
Hvis bilen har fået en ordentlig omgang gas på motorvej har jeg ingen problemer med eftertænding selv ved brug af oktan 95, men har jeg ligget og kørt morfar, så er der ballade, med mindre jeg stopper motoren i gear.
Jeg er i færd med at gennemtrawle internettet for at finde ud af om:
Injicering af vand alene vil gøre noget fornuftigt for den koksbelægning der åbenbart opstår og giver glødetænding ?
Om injicering af en blanding af vand og methanol er en løsning der er brugbar ?
Om tilsætning af methanol har nogen indflydelse på motorolie/smøring m.v. idet "damperens" motor jo ikke ligefrem er af nyere dato, og jo helst ikke skal gøres vred ?
Om man kan "konstruere" et system, der gør at man blot kan køre med den tilsætning, når man kører morfar, og slå det fra når den får gas, og hvad med tændingsindstillingen. ?
Jeg er foreløbigt kommet frem til at hvis man laver et blandings forhold der hedder 10% methanol + 7% toluen + 83% benzin oktan 98 så skulle man opnå et facit på RON 100-102. Man kan sikkert også i den forbindelse lege med anden kemi, såsom ethanol og æther, men så skal man nok snart til at kikke nærmere på sine forsikringer i sin helhed.
Nu skal det bemærkes at RON ikke er det helt rigtige facit på begrebet oktantal. Her i Europa kan man sige at det er det der står på standeren på tanken.
Med hensyn til om det sæt på ebay er godt, er vel lidt svært at udtale sig om. Sådan som jeg har forstået det handler det om en pumpe og en trykregulator som det vigtigste, jo mere præcis jo bedre. Jeg føler mig ikke 100% overbevist om at der er tale om præcisionsgrej, men det kan jeg ikke vide. Toluene m.v. er jo krasse sager, så beholder og forbindelser skal være lavet af noget materiale, der ikke lader sig påvirke. Emner som gummi, forsvinder sikkert bare, så at smide blandingen direkte i tanken, er nok ikke nogen rigtig god ide.
Ja der er nok at fundere over, men så går tiden da med noget fornuftigt, medens man ligger på det kolde garagegulv.
Lykkemark
-
- Indlæg: 0
- Tilmeldt: 3. maj 2005, 21:22
Metanol insprøjtning kan også bruges
Metanol insprøjtning kan også bruges til at tæmme tændingsbanken på højt komprimeret motorer:driving:
Hilsen Kenneth
Hilsen Kenneth
Se her https://www.alcohol-injection.com/forum/normally-aspirated-engines/water-alcohol-non-turbo-charged-motor-249.html http://www.alcohol-injection.com/en/content/18-stage-1-directions http://www.alcohol-injection.com/en/ http://www.turbopar
Se her
https://www.alcohol-injection.com/forum/normally-aspirated-engines/water-alcohol-non-turbo-charged-motor-249.html
http://www.alcohol-injection.com/en/content/18-stage-1-directions
http://www.alcohol-injection.com/en/
http://www.turboparts.dk/catalog/product_info.php?products_id=227
http://powerpage.dk.web26.wannafindserver.dk/tuning_vandindsproejtning_2bygselv.aspx
http://powerpage.dk.web26.wannafindserver.dk/tuning_vandindsproejtning_1systemer.aspx
Lykkemark
https://www.alcohol-injection.com/forum/normally-aspirated-engines/water-alcohol-non-turbo-charged-motor-249.html
http://www.alcohol-injection.com/en/content/18-stage-1-directions
http://www.alcohol-injection.com/en/
http://www.turboparts.dk/catalog/product_info.php?products_id=227
http://powerpage.dk.web26.wannafindserver.dk/tuning_vandindsproejtning_2bygselv.aspx
http://powerpage.dk.web26.wannafindserver.dk/tuning_vandindsproejtning_1systemer.aspx
Lykkemark
Super så lærte jeg også
Super så lærte jeg også noget idag :)
skal vi bakse sådannet et anlæg på din motor Kenneth :) så skal du ikke spekuleree på om benzinen bliver for gammel i tanken nu når du ikke får kørt :))
skal vi bakse sådannet et anlæg på din motor Kenneth :) så skal du ikke spekuleree på om benzinen bliver for gammel i tanken nu når du ikke får kørt :))
Hej Folkens. Syntes det er et
Hej Folkens.
Syntes det er et interresant emne, men der er lige noget jeg ikke helt forstår - håber I kan hjælpe....:D
I hvilket område skal vand/sprut systemet være aktivt - er det både i dellast og fuldlast eller kun under acceleration og fuld?? (Intet Vaccum)
På det anlæg Lykkemark linker til, kan jeg se man kan justerer pumpetrykket, men jeg kan ikke læse mig til at der mulighed for at ændre/justerer vaccumsiden - med mindre man køber noget ekstra.
Kan det ikke give problemer - tænker - hvis man kører med lavt manifolds vaccum, vil systemet vel arbejde konstant?
Håber nogen kan hjælpe med at få brikkerne til at falde på plads for mig....
Glædelig jul, og Godt Nytår til Jer alle.xmas
Vh
Padkær
Syntes det er et interresant emne, men der er lige noget jeg ikke helt forstår - håber I kan hjælpe....:D
I hvilket område skal vand/sprut systemet være aktivt - er det både i dellast og fuldlast eller kun under acceleration og fuld?? (Intet Vaccum)
På det anlæg Lykkemark linker til, kan jeg se man kan justerer pumpetrykket, men jeg kan ikke læse mig til at der mulighed for at ændre/justerer vaccumsiden - med mindre man køber noget ekstra.
Kan det ikke give problemer - tænker - hvis man kører med lavt manifolds vaccum, vil systemet vel arbejde konstant?
Håber nogen kan hjælpe med at få brikkerne til at falde på plads for mig....
Glædelig jul, og Godt Nytår til Jer alle.xmas
Vh
Padkær
Adjustable 1-10" vacuum switch for
Adjustable 1-10" vacuum switch for precisision activation... Følger med kittet til sugemotor, jeg vil mene man justere så tændingsbanken er væk, hvis det er det der er problemet, men det kan også være et ønske om lidt flere hk, det skulle nemlig også være mulig, vandet vil jo blive til damp som fylder meget mere.
Men helt sikkert er det, at det vil reducere mængden af koks i motoren.
Men helt sikkert er det, at det vil reducere mængden af koks i motoren.
Tilbage til "Generelt teknisk forum"
Hvem er online
Brugere der læser dette forum: Ingen og 13 gæster