Hej
Vedr valg af stall speed på converter.
Jeg har læst i et tidligere indlæg fra 2010 hvor Piet skriver at højere moment = højere stall speed.
Jeg har også problemet med et kraftigt ryk i bilen når jeg sætter den i gear.
Jeg kører med en 454 med 425 hk og 700nm ved 3250 rpm, th 400 med en 1350 stall speed converter.
Er det ikke en meget lav stall speed til sådan en kraftig motor ?
Converter
Umiddelbart kunne det godt lyde
Umiddelbart kunne det godt lyde som en ret lav stallspeed, det vigtigste for at vælge stallspeed er dog i forhold til hvor i omdrejningsfeltet motoren arbejder bedst
man bruger primært en højere stallspeed til at få motoren hurtigere/lettere op i et område hvor den fungerer bedst.
det jeg menete med højere moment = højere stallspeed skal ses ud fra konverterens opbygning ikke at man nødvendigvis har brug for højere stallspeed hvis man har højt moment.
mange producenter angiver deres konveretere med en stallspeed som siger eks. 2000-2400stall her menes så at jo højre moment motoren har jo højere stallspeed får man på konverteren.
den typiske fordel med en højere stallspeed er hurtigere acceleration
ulempen er højere olie temperatur og dårligere benzinokonomi.
man bruger primært en højere stallspeed til at få motoren hurtigere/lettere op i et område hvor den fungerer bedst.
det jeg menete med højere moment = højere stallspeed skal ses ud fra konverterens opbygning ikke at man nødvendigvis har brug for højere stallspeed hvis man har højt moment.
mange producenter angiver deres konveretere med en stallspeed som siger eks. 2000-2400stall her menes så at jo højre moment motoren har jo højere stallspeed får man på konverteren.
den typiske fordel med en højere stallspeed er hurtigere acceleration
ulempen er højere olie temperatur og dårligere benzinokonomi.
Hej Vedr valg af stall speed
Hej
Vedr valg af stall speed på converter.
Jeg har læst i et tidligere indlæg fra 2010 hvor Piet skriver at højere moment = højere stall speed.
Jeg har også problemet med et kraftigt ryk i bilen når jeg sætter den i gear.
Jeg kører med en 454 med 425 hk og 700nm ved 3250 rpm, th 400 med en 1350 stall speed converter.
Er det ikke en meget lav stall speed til sådan en kraftig motor ?
Kraftig ryk når du sætter i gear, kam også betyde du kører med for højt tomgang. Når du sætter den i gear falder tomgangen ca 100 omdr. Har været ude for at min gjorde det samme, men det hjalp gevaldig da tomgangen blev sænket (før den er i gear). det var som om der var for højt spillerum mellem alm. tomgang og tomgang i gear, hvilke gav et ryk i det hele.
Tilbage til "Generelt teknisk forum"