Automatgear problemer

Teknisk relateret snak
Brugeravatar
Gert Andersen

Automatgear problemer

Indlægaf Gert Andersen » 15. jun 2011, 15:46

Jeg er et helt nyt medlem fra Havdrup på Sjælland, som har anskaffet en flot 1974ér, cabriolet med automatgear.
Automatgearet har i et specielt omdrejningsområde svært ved at beslutte sig om den skal være i 2. eller 3. gear, skifter hele tiden. Slangen til vacummodulatoren er OK, ligesom jeg har prøvet at justere på den lille skrue som sidder i modulatoren, når slangen tages af, uden tydelig effekt. Nogle gode forslag.

Gert

mathiasen

Hej Gert. Velkommen i klubben, mht

Indlægaf mathiasen » 15. jun 2011, 20:54

Hej Gert.
Velkommen i klubben, mht din gearkasse kan der være flere årsager. Det første du skal finde ud af er hvilken type den er. Hvis det er en TH-350 er det måske bare kick-down kablet der er for stram justeret, når du så lige rammer det omtalte omdrejningstal kan den ikke finde ud af hvilket gear den skal køre i. Tag luftfilteret af og se om der er kick-down kabel på, sidder lige under speederkablet. Hvis det er en TH-400 (tror jeg den hedder) er styringen vist nok elektrisk, men den aner jeg ikke noget om. Hvis det er en 350 er det rimeligt let at flytte kick-down punktet, bare drej på den runde del der sidder bag beslaget, låsedelen skal enten trykkes ind eller rykkes ud, det er længe siden jeg justerede på min, men prøv dig frem ,det er ikke så svært når man lige finder fidusen.
Mvh Ole

Tilbage til "Generelt teknisk forum"