Jeg er igang med renovere nogle af fatningerne til instrumentlys. De virkede før jeg begyndte så var jeg ved at lodde en fatning og så virker de ikke mere.
Og der er gennemgang fra fatning til sikring og på den anden side af sikring.
Det er kun alle de klare pærer der ikke virker mere.
Er der nogen der har en ide til hvad der kan være galt.
Mvh. Hesel
instrumentlys
Hvis du kører C3 ??
Hvis du kører C3 ?? kan det meget vel være drejekontakten til instrumentlys der skaber sig.
I lyskontakten sidder en trådmodstand der kan blive slidt/brænde over/dårlig forbindelse.
Kontaktdelen fåes som "løs" reservedel.
Allan
medlemsinfo
I lyskontakten sidder en trådmodstand der kan blive slidt/brænde over/dårlig forbindelse.
Kontaktdelen fåes som "løs" reservedel.
Allan
medlemsinfo
"If everything seems under control, you're just not going fast enough." - Mario Andretti
Hej Hessel Igen hvis det er
Hej Hessel
Igen hvis det er C3 vi snakker skal den ene pol af pæren/fatningen/det panel fatningerne sidder i have stelforbindelse og den anden pol til sikringen/ + 12V, men som Allan skriver kan det være lysdæmperen i Lyskontakten
mvh
Jørgen Konradsen
Igen hvis det er C3 vi snakker skal den ene pol af pæren/fatningen/det panel fatningerne sidder i have stelforbindelse og den anden pol til sikringen/ + 12V, men som Allan skriver kan det være lysdæmperen i Lyskontakten
mvh
Jørgen Konradsen
Hej Allan og Jko tak
Hej Allan og Jko tak for svarene jeg tror det er lyskontakten.
Så jeg prøver at købe en ny.
Men jeg har et par nye spørgsmål kan jeg fjerne alle de slanger til ac. på billedet.
Og hvad kan jeg gøre ved de rør fra ac. der sidder tilbage på kassen i motorrummet.kan jeg fjerne det helt eller delvis. Se det andet billede.
Mvh.Hesel ??????????????
46314632
Men jeg har et par nye spørgsmål kan jeg fjerne alle de slanger til ac. på billedet.
Og hvad kan jeg gøre ved de rør fra ac. der sidder tilbage på kassen i motorrummet.kan jeg fjerne det helt eller delvis. Se det andet billede.
Mvh.Hesel ??????????????
46314632
- Vedhæftede filer
-
- IMG_0079.jpg (72.96 KiB) Vist 4917 gange
-
- IMG_0078.jpg (94.92 KiB) Vist 4917 gange
-
Der er også en mulighed
Der er også en mulighed med dårlig stel forbindelse som detsværre er klassisk ting på en Corvette , prøv at sætte en ledning fra metallet på instrumentpanelet og trække den til et sted hvor der er god stel (er svært at finde på C3 ´ere) evt - polen på batteriet.
Så får du konstateret om det er det som er tosset. grunden til det kun er de hvide pærer ikke virker , er at de (farvede ) er med 2 ledninger hvoraf den ene er stel.
Hilsen Peter1030
Så får du konstateret om det er det som er tosset. grunden til det kun er de hvide pærer ikke virker , er at de (farvede ) er med 2 ledninger hvoraf den ene er stel.
Hilsen Peter1030
Hej Allan og Jko tak
Hej Allan og Jko tak for svarene jeg tror det er lyskontakten.
Mvh.Hesel ??????????????
Det ser ud til efter billedet at dømme at det meste bl. regulering og kompressor er fjernet. Så kan du vist roligt fjerne resten.
Se iøvrigt et andet indlæg der netop berører dette emne http://www.club-corvette.dk/forums/showthread.php?t=35141
Hej Bjarne hvad med det
Hej Bjarne hvad med det indvendige. kan jeg fjerne styringen og alle slanger og vacumbeholder. Og får det nogen betydning for det almindelige varmeanlæg. MVH. Benny Hesel
4658465946574660
4658465946574660
- Vedhæftede filer
-
- IMG_0111.jpg (89.41 KiB) Vist 4917 gange
-
- IMG_0110.jpg (88.14 KiB) Vist 4917 gange
-
- IMG_0109.jpg (84.79 KiB) Vist 4917 gange
-
- IMG_0108.jpg (112.7 KiB) Vist 4917 gange
Tilbage til "Generelt teknisk forum"