hej
Er der nogen der ved, hvor man kan finde data på bremserne på de første C4 ZR1, og evt. hvor meget forskel, der er i forhold til standart modellen.
mvh. brian
bremser ZR1
Helt kort, Ingen forskel. Bremserne blev
Helt kort, Ingen forskel.
Bremserne blev opdateret i 88. Der kom den så kaldete "Heavy duty" bremse option. Disse bremser var std. sammen med Z51 og Z52 sports undervogn, og er at finde på de fleste C4 fra 88 og frem til 95. 96 Har let opdateret front caliper, men det er stort samme bremser ellers.
ZR-1 c4 benytter samme bremser som på de almindelige C4 modeller fra 88 og frem. Dvs. 2 stemplet front caliber med 13" skiver, enkelt stempel bag, med indbygget kabel håndbremse i caliber.
Bremserne blev opdateret i 88. Der kom den så kaldete "Heavy duty" bremse option. Disse bremser var std. sammen med Z51 og Z52 sports undervogn, og er at finde på de fleste C4 fra 88 og frem til 95. 96 Har let opdateret front caliper, men det er stort samme bremser ellers.
ZR-1 c4 benytter samme bremser som på de almindelige C4 modeller fra 88 og frem. Dvs. 2 stemplet front caliber med 13" skiver, enkelt stempel bag, med indbygget kabel håndbremse i caliber.
Hej Lars og Brian I min
Hej Lars og Brian
I min store service bog (1993) står der at for standard c4 er bremserne på 12 inches. Heavy duty skiver på front kan kun fås til RPO Z07 for standard c4 og er standard på ZR1 bilerne. Hvad en C4 RPO Z07 er for en standard model har jeg ikke lige tjek på.
I min store service bog (1993) står der at for standard c4 er bremserne på 12 inches. Heavy duty skiver på front kan kun fås til RPO Z07 for standard c4 og er standard på ZR1 bilerne. Hvad en C4 RPO Z07 er for en standard model har jeg ikke lige tjek på.
De bedste hilsener
Kim #725
Kim #725
Z07 er ligeledes en performance
Z07 er ligeledes en ?performance package? som Z51 og Z52 der ændre på fjedre, dæmpere samt styretøj. Z07 er ret sjælden så vidt jeg husker. J55, som er HD brake optionen med 13" skiver var standard med med Z51,Z52 og så Z07 så vidt jeg husker
84-87 Enkelt stempel front, 11.5? skiver
88-96 12" skiver.Dobbelt stempel front, 12? skiver.
J55 Option: 13? skiver. J55 option kun sammen med 17? hjul
ZR1 90-95 J55 bremser som std.
GS 96 Kraftigere kaliber,Dobbelt stempel 13? skiver
All årgange har enkelt stempel kaliber bag, 84-87 med indbygget tromle til håndbremse.
84-87 Enkelt stempel front, 11.5? skiver
88-96 12" skiver.Dobbelt stempel front, 12? skiver.
J55 Option: 13? skiver. J55 option kun sammen med 17? hjul
ZR1 90-95 J55 bremser som std.
GS 96 Kraftigere kaliber,Dobbelt stempel 13? skiver
All årgange har enkelt stempel kaliber bag, 84-87 med indbygget tromle til håndbremse.
C4 bremser
Speaking of brakes...
Så kom foråret så småt, og fik mig lidt frisk luft i garagen idag ved endelig at få monteret mine bremser igen efter en frisk gang pulverlak.
Hvis man vil have en C4/5 til rigtigt at bremse, er det bremser ala det her man skal ha fat i. Man kan få den en tand større hvis man mener det er nødvendigt, med de her kan være i de orginale ZR1/GS hjul.

Så kom foråret så småt, og fik mig lidt frisk luft i garagen idag ved endelig at få monteret mine bremser igen efter en frisk gang pulverlak.
Hvis man vil have en C4/5 til rigtigt at bremse, er det bremser ala det her man skal ha fat i. Man kan få den en tand større hvis man mener det er nødvendigt, med de her kan være i de orginale ZR1/GS hjul.

Prøv lige at se hvor
Prøv lige at se hvor meget plads der er når man skal lave bremser på en C4, det er straks værre når man skal i motorrummet.
vh
Leif
vh
Leif
Tilbage til "Generelt teknisk forum"