Hejsa...
Jeg fik at vide af den flinke Padkær at der skulle være et måleapparat i klubben,man måske kunne låne??så jeg kunne få målt mit oseri bagud (olie/benzin) da den ryger en del.
Påtænker at skifte motor hvis det viser sig at den er slidt....
PS.PS Jeg skal male mine headers ,hvad skal jeg bruge????? De blir jo noget varme GGG
Michael
:smash::beatdeadhorse5:
Måleapparat!!
Hej Vamdrup Bruger den olie? Hvis
Hej Vamdrup
Bruger den olie? Hvis ikke den bruger olie, så er det nok karburator-indstilling der laver røg. Man plejer at kunne se på røgen om det er olie, brændstof eller vand.
Olie laver som regel blåt/gråligt røg. Vand er hvidt. Benzin/karburatorindstilling vil være sort. Man kan som regel også lugte det.
Men, hvis den bruger olie, så behøver du ikke undersøge så meget yderligere - så er det det der ryger.
Claes
Bruger den olie? Hvis ikke den bruger olie, så er det nok karburator-indstilling der laver røg. Man plejer at kunne se på røgen om det er olie, brændstof eller vand.
Olie laver som regel blåt/gråligt røg. Vand er hvidt. Benzin/karburatorindstilling vil være sort. Man kan som regel også lugte det.
Men, hvis den bruger olie, så behøver du ikke undersøge så meget yderligere - så er det det der ryger.
Claes
-
- Indlæg: 0
- Tilmeldt: 2. jul 2007, 20:19
Hej Claes.. Jo den bruger olie,,efter
Hej Claes..
Jo den bruger olie,,efter en god lang tur,kan jeg se det på olietrykket (Vamdrup-Fanø og retur ) og røgen er grå/blålig , så får dem lige 1 liter.
Michael
Jo den bruger olie,,efter en god lang tur,kan jeg se det på olietrykket (Vamdrup-Fanø og retur ) og røgen er grå/blålig , så får dem lige 1 liter.
Michael
Hej igen. Okay, så er det
Hej igen.
Okay, så er det nok derfor den ryger. Man kan godt reparere olieforbruget - det kan være defekte olietyve/ventilstammepakninger - men det kan også være motoren generelt er slidt , som du skriver. Du kan prøve og undersøge om det kan klares med olietyve - hvis det kan det er det næsten synd at skifte motoren ud, synes jeg.
Men, hvis du alligevel går med tanker om en ny og kraftigere motor, så har du jo en god undskyldning. :auto:
Vette-hilsen
Claes
Okay, så er det nok derfor den ryger. Man kan godt reparere olieforbruget - det kan være defekte olietyve/ventilstammepakninger - men det kan også være motoren generelt er slidt , som du skriver. Du kan prøve og undersøge om det kan klares med olietyve - hvis det kan det er det næsten synd at skifte motoren ud, synes jeg.
Men, hvis du alligevel går med tanker om en ny og kraftigere motor, så har du jo en god undskyldning. :auto:
Vette-hilsen
Claes
-
- Indlæg: 0
- Tilmeldt: 2. jul 2007, 20:19
Hej igen,da Der er sat helt
Hej igen,da
Der er sat helt nye olietyve i , og det hjalp ikke en hujende fis, gg
Mine tændrør kokser også hurtigt til,så den hakker og sprutter.
Michael
Der er sat helt nye olietyve i , og det hjalp ikke en hujende fis, gg
Mine tændrør kokser også hurtigt til,så den hakker og sprutter.
Michael
Du har ret. Klubben ejer
Du har ret. Klubben ejer et måleapperat, men.....
Den person der købte det hjem til klubben, købte et der er beregnet til montage direkte i to udstødninger (gad vide hvorfor), med gevind til påsvejsning og hele pivemøjet. Det er ikke særlig velegnet da de to sonder skal stoppes ind direkte bagfra. Derfor kommer de til at hvile på en del af udstødningen, og derved arbejder sonderne ikke helt korrekt. Det skulle have været et system hvor sonderne var i en slags fjeder der holdt dem i midten og med indføringsholder istedet for direkte i kablerne, næsten som der benyttes ved synshallerne, så havde det været helt fint.
Det måler jo kun benzin/luft forhold, og det har vist ikke noget med olieforbrug at gøre, så det er nok de andre ting du skal se efter. Tror mere på det har noget at gøre med dine olieringe på stemplerne, da tændrørene kokser til, samtidig med den bruger olie.
Det befinder sig hos mig, og du kan sagtens låne det, du skal bare returnerer det efter brug, så vi ved hvor det er, jeg har ansvaret for det.
Forøvrigt kan du få målt dit CO2 forhold ved synshallerne for en 50 (uden at de kasserer bilen, den er jo ikke til syn) det kan man ihverfald her i Odense ved Bilsyn Fyn på Holkenbjergvej, og det er meget mere sikker måling.
Den person der købte det hjem til klubben, købte et der er beregnet til montage direkte i to udstødninger (gad vide hvorfor), med gevind til påsvejsning og hele pivemøjet. Det er ikke særlig velegnet da de to sonder skal stoppes ind direkte bagfra. Derfor kommer de til at hvile på en del af udstødningen, og derved arbejder sonderne ikke helt korrekt. Det skulle have været et system hvor sonderne var i en slags fjeder der holdt dem i midten og med indføringsholder istedet for direkte i kablerne, næsten som der benyttes ved synshallerne, så havde det været helt fint.
Det måler jo kun benzin/luft forhold, og det har vist ikke noget med olieforbrug at gøre, så det er nok de andre ting du skal se efter. Tror mere på det har noget at gøre med dine olieringe på stemplerne, da tændrørene kokser til, samtidig med den bruger olie.
Det befinder sig hos mig, og du kan sagtens låne det, du skal bare returnerer det efter brug, så vi ved hvor det er, jeg har ansvaret for det.
Forøvrigt kan du få målt dit CO2 forhold ved synshallerne for en 50 (uden at de kasserer bilen, den er jo ikke til syn) det kan man ihverfald her i Odense ved Bilsyn Fyn på Holkenbjergvej, og det er meget mere sikker måling.
Hej Bjarne. Jeg har ikke
Hej Bjarne.
Jeg har ikke fysisk set apperatet, og kan godt høre det lyder lidt "bøvlet" at bruge, men er det ikke muligt selv at lave en "opfindelse", så det er mere brugervenligt?
Som jeg husker oplysningerne på det fine apperat, er det en 4 eller 5 gas måler, som er transportabel - dvs. at man kan køre tur med den, og dermed kan blandingen måles også under kørsel/belastning - Husker jeg ret?
Blev det dengang bestemt at vi skulle give lidt håndøre for at låne apperatet, således at den indtægt vil kunne bruges til eventuelle reperationer?
Jeg ved at et sådant apperat ikke kan måle decideret olieforbrug, men hvis blandingen "nives" til det minimale, og røgen fortsætter, kan det kun være vand eller olie tilbage der foresager røgudviklingen. :sifone:
Venlig hilsen
Padkær
Jeg har ikke fysisk set apperatet, og kan godt høre det lyder lidt "bøvlet" at bruge, men er det ikke muligt selv at lave en "opfindelse", så det er mere brugervenligt?
Som jeg husker oplysningerne på det fine apperat, er det en 4 eller 5 gas måler, som er transportabel - dvs. at man kan køre tur med den, og dermed kan blandingen måles også under kørsel/belastning - Husker jeg ret?
Blev det dengang bestemt at vi skulle give lidt håndøre for at låne apperatet, således at den indtægt vil kunne bruges til eventuelle reperationer?
Jeg ved at et sådant apperat ikke kan måle decideret olieforbrug, men hvis blandingen "nives" til det minimale, og røgen fortsætter, kan det kun være vand eller olie tilbage der foresager røgudviklingen. :sifone:
Venlig hilsen
Padkær
Ja, hvis du kan kører
Ja, hvis du kan kører tur med dette hængende ud af udstødningen i begge sider, så ..:o
4393
Du har helt misforstået hvad det er, eller også har vi ikke fået det som det skulle have været. Denne er ihvertfald beregnet til fastmontering i en bil, ifølge det udstyr der følger med. Jeg ved ikke hvad dem der købte det skulle bruge det til, men det er uegnet til vort brug, - jeg tror såmænd du kan købe det billigt fra klubben til din egen bil, så kunne vi købe et ordentligt system til klubben.
4394
Der er fine bøsninger med til påsvejsning på udstødningsrøret (rustfri stål), vel nok helt oppe hvor de samles i hver side. Først når det er gjort kan du køre tur med systemet.
Der var tale om lidt "leje" af det, så ledninger og lign kunne holdes i topform.
Man kan selvfølgelig svejse bøsningerne fast i ens eget udstødningsrør og så købe nogle nye som leveres med tilbage, hvad det koster ved jeg ikke, men det virker lidt bøvlet!!
4393
Du har helt misforstået hvad det er, eller også har vi ikke fået det som det skulle have været. Denne er ihvertfald beregnet til fastmontering i en bil, ifølge det udstyr der følger med. Jeg ved ikke hvad dem der købte det skulle bruge det til, men det er uegnet til vort brug, - jeg tror såmænd du kan købe det billigt fra klubben til din egen bil, så kunne vi købe et ordentligt system til klubben.
4394
Der er fine bøsninger med til påsvejsning på udstødningsrøret (rustfri stål), vel nok helt oppe hvor de samles i hver side. Først når det er gjort kan du køre tur med systemet.
Der var tale om lidt "leje" af det, så ledninger og lign kunne holdes i topform.
Man kan selvfølgelig svejse bøsningerne fast i ens eget udstødningsrør og så købe nogle nye som leveres med tilbage, hvad det koster ved jeg ikke, men det virker lidt bøvlet!!
- Vedhæftede filer
-
- bag2.jpg (15.18 KiB) Vist 7663 gange
-
- bag1.jpg (26.66 KiB) Vist 7663 gange
Hmm - Ja der er
Hmm - Ja der er da så noget jeg har misforstået totalt..... :smash:
Jeg mente det var et stykke værktøj som kunne bruges på alle køretøjer i klubben, og at det var derfor besyrelsen gav grønt lys til indkøbet - men måske min hukommelse spiller mig et pus:smash:.
Padkær
PS: Jeg er ikke interesseret i at fastmonterer en sådan tester i min bil, men tak for tilbuddet.
Jeg mente det var et stykke værktøj som kunne bruges på alle køretøjer i klubben, og at det var derfor besyrelsen gav grønt lys til indkøbet - men måske min hukommelse spiller mig et pus:smash:.
Padkær
PS: Jeg er ikke interesseret i at fastmonterer en sådan tester i min bil, men tak for tilbuddet.
Det udstyr der er afbilledet
Det udstyr der er afbilledet ser ud til at passe på C4-C5 og C6, dem er der en del af i klubben. CO2 apperater er idag ikke det dyreste der er af udstyr på markedet, så hvorfor ikke bare købe en til der så passer på C1- C2 og C3, vola så er den ged barberet.
venlig hilsen
Leif
venlig hilsen
Leif
Tilbage til "Generelt teknisk forum"
Hvem er online
Brugere der læser dette forum: Ingen og 1 gæst