Hej....:seeya:
Jeg har gennem lang tid syntes at vetten er svær at styrer når jeg kører over ujævnheder som huller , sunkne brønddæksler m.m
og at jeg skal passe på ikke at hive alt for meget i rattet ,men holde tungen lige i munden og kompenserer (der er ingen ratslør).
Har nogen en ide`??
:seeya::seeya::seeya::seeya:
Slinger i valsen !!!
Hej:seeya: Har du kigget dine bøsninger
Hej:seeya:
Har du kigget dine bøsninger efter ??? eller din sporing kunne også være helt gal !!! jeg ved at havenissenxmas havde samme problem og det hjalp at få den sporet.
Bondemand:piggy:
Har du kigget dine bøsninger efter ??? eller din sporing kunne også være helt gal !!! jeg ved at havenissenxmas havde samme problem og det hjalp at få den sporet.
Bondemand:piggy:
-
- Indlæg: 0
- Tilmeldt: 2. jul 2007, 20:19
Tak bondemand.. Det vil jeg chekke...kan
Tak bondemand..
Det vil jeg chekke...kan det evt.være slidte støddæmpere ?
Jeg har en masse res.dele til undervogn som jeg vil prøve om jeg kan finde ud af og skifte.
Såvidt jeg kan se ,slides dækkene meget jævnt.
Hilsen
Michael
Det vil jeg chekke...kan det evt.være slidte støddæmpere ?
Jeg har en masse res.dele til undervogn som jeg vil prøve om jeg kan finde ud af og skifte.
Såvidt jeg kan se ,slides dækkene meget jævnt.
Hilsen
Michael
Det lyder sopm om du
Det lyder sopm om du har en del bumbsteer, bumbsteer opstår når din forreste affjedring arbejder.
Det som sker er at forhjulenes spidsning ændre sig når hjulene bevæger sig op eller ned, denne effelkt bliver forstærket af brede lavprofildæk samt når*/hvis man sænker fronten.
der er flere ting man kan gøre for at modkompensere, den bedste løsning er at montere en tandstangsstyring så eleminirer man stort set problemet, ud over det kan man stille sporingen med ekstra meget caster vinkel og man kan sætte hårdere støddæmpere i fronten sammne med en kraftigere krængningsstabilisator (lad være med at sætte kfatigre forfjede i det går ud over komforten)
der findes og såkaldte bumbsteer kits Guldstrand laver et, men det er ret bøvlet at montere og man kan ikke fjerne det igen da man borer det koniske hul til styrekuglen op.
Det som sker er at forhjulenes spidsning ændre sig når hjulene bevæger sig op eller ned, denne effelkt bliver forstærket af brede lavprofildæk samt når*/hvis man sænker fronten.
der er flere ting man kan gøre for at modkompensere, den bedste løsning er at montere en tandstangsstyring så eleminirer man stort set problemet, ud over det kan man stille sporingen med ekstra meget caster vinkel og man kan sætte hårdere støddæmpere i fronten sammne med en kraftigere krængningsstabilisator (lad være med at sætte kfatigre forfjede i det går ud over komforten)
der findes og såkaldte bumbsteer kits Guldstrand laver et, men det er ret bøvlet at montere og man kan ikke fjerne det igen da man borer det koniske hul til styrekuglen op.
Hejsa. Piet fra first mile
Hejsa. Piet fra first mile har monteret tandstangsstyring på min og hold da kæft en forskel, nu føler man at man har kontrol over bilen. Dejlig kontant styring og ingen slinger i valsen - selv ved 180km/t på motorvejen ( i Tyskland) forstås. Hilsen Thomas
-
- Indlæg: 78
- Tilmeldt: 15. jan 2010, 11:23
- Geografisk sted: Ålsgårde
- Kontakt:
Halløjsa Det er spændende, det her.
Halløjsa
Det er spændende, det her. Kan man købe et bolt-on tandstangsstyring til en C3'er, der kan bruges sammen med servo'en? Eller er det custom-made?
VH Oluf #1169
Det er spændende, det her. Kan man købe et bolt-on tandstangsstyring til en C3'er, der kan bruges sammen med servo'en? Eller er det custom-made?
VH Oluf #1169
Ja det kan man, det
Ja det kan man, det hedder Steeroids, det koster en mindre formue og er noget værre lort! Det fås både til manuel og power. Der sidder sådan et på min 69'er og lortet skildte sig ad efter jeg havde kørt 500km (det var en tidligere ejer der har monteret det, det er en bil jeg lige har overtaget og endnu ikke har haft skilt ad). Heldigvis skete det på vej op ad indkørslen og ikke med 180km/t...
Ja det giver kontant og præcis (for kontant efter min smag) styring når man kører ligeud men samtidig føles det meget mærkeligt når man drejer skarpt om hjørner fordi der skal en masse knogleled til for at få det forbundet til ratstammen hvilket betyder at det aldrig kommer til at køre 101% Iøvrigt hvis du ikke får disse monteret helt rigtigt så risikerer du at rattet låser!
Brug istedet pengene på at renovere det originale styrtøj. Hvis det ellers er iorden så fungerer det fint. Så er der også penge til over til nogle hårdere forfjedre, stabilisator og friske støddæmpere.
Ja det giver kontant og præcis (for kontant efter min smag) styring når man kører ligeud men samtidig føles det meget mærkeligt når man drejer skarpt om hjørner fordi der skal en masse knogleled til for at få det forbundet til ratstammen hvilket betyder at det aldrig kommer til at køre 101% Iøvrigt hvis du ikke får disse monteret helt rigtigt så risikerer du at rattet låser!
Brug istedet pengene på at renovere det originale styrtøj. Hvis det ellers er iorden så fungerer det fint. Så er der også penge til over til nogle hårdere forfjedre, stabilisator og friske støddæmpere.
Jeg vil spørge lis'så forsigtigt
Jeg vil spørge lis'så forsigtigt om det er forenden eller bagenden der slingrer, det står ik' nogen steder vel?
"Grønærten" er købt med Ecklers Steroid tandstang. Piet har leveret nye større alu-kardanled det hjalp en hel del.
Så har den lokale ophugger leveret en "ny" brugt tandstang fra en Astra 1,7 D den passer lige på!!!
Jeg har selv "leveret" nyt nederste leje i ratstammen.
Jeg vil stadig påstå at "Guldkareten" som nu bor hos Jens Chr. og Linda i Vildbjerg styrer betydeligt bedre end "Grønærten" på Steroider.
Men hvis dine bøsninger i Trailing Arms og Strut Rods er gamle kan problemet sagtens ligge her, den kan være livsfarlig i en overhaling! Efter en omgang nye poly bøsninger, mærkede jeg ikke de hvide striber på vejen overhovedet.
Allan
medlemsinfo
"Grønærten" er købt med Ecklers Steroid tandstang. Piet har leveret nye større alu-kardanled det hjalp en hel del.
Så har den lokale ophugger leveret en "ny" brugt tandstang fra en Astra 1,7 D den passer lige på!!!
Jeg har selv "leveret" nyt nederste leje i ratstammen.
Jeg vil stadig påstå at "Guldkareten" som nu bor hos Jens Chr. og Linda i Vildbjerg styrer betydeligt bedre end "Grønærten" på Steroider.
Men hvis dine bøsninger i Trailing Arms og Strut Rods er gamle kan problemet sagtens ligge her, den kan være livsfarlig i en overhaling! Efter en omgang nye poly bøsninger, mærkede jeg ikke de hvide striber på vejen overhovedet.
Allan
medlemsinfo
"If everything seems under control, you're just not going fast enough." - Mario Andretti
Jeg tror man skal have
Jeg tror man skal have i mente, at folk ofte skifter fra et slasket styrehus, defekt kontrolventil og slidte styrekugler når de monterer tandstangen - så er det klart det føles som en helt ny verden!
Det gamle system kræver lidt, at få til at spille optimalt og kontrolventilen er lidt problematisk med Corvetter, der efterhånden kører alt for lidt - de bliver utætte fordi stemplet får rust og river pakdåsen, når rattet drejes efter lidt stilstand.
Jeg synes du skal skifte bøsningerne i undervognen for og bag og skifte/renovere det gamle styretøj og styrekugler. Det er sikkert billigere end en ny tandstang - og meget bedre!
Det gamle system kræver lidt, at få til at spille optimalt og kontrolventilen er lidt problematisk med Corvetter, der efterhånden kører alt for lidt - de bliver utætte fordi stemplet får rust og river pakdåsen, når rattet drejes efter lidt stilstand.
Jeg synes du skal skifte bøsningerne i undervognen for og bag og skifte/renovere det gamle styretøj og styrekugler. Det er sikkert billigere end en ny tandstang - og meget bedre!
Nu har jeg også haft
Nu har jeg også haft en mening omkring dette emne, da jeg havde samme problem med min 82´.
Den kørte ad røven til, så efter et nyt hjælpestyrehus og renovering af styrehus kører den som en drøm.
Snorlige og ingen "svinkeærinder".
Jeg har en tråd fra juni 09, prøver lige at linke den op, men ellers må i selv finde den, der er svar fra nogle kompetente personer.
Nå det kniber lidt med PC kunnen lige nu, har ingen børn hjemme, men det var David der skrev at det org. styretøj i OK stand og justeret ordentligt, er mindst lige så præcist som det man kan eftermontere (steeroids) som tilsyneladende også "knækker" rammen på langt sigt.
Den kørte ad røven til, så efter et nyt hjælpestyrehus og renovering af styrehus kører den som en drøm.
Snorlige og ingen "svinkeærinder".
Jeg har en tråd fra juni 09, prøver lige at linke den op, men ellers må i selv finde den, der er svar fra nogle kompetente personer.
Nå det kniber lidt med PC kunnen lige nu, har ingen børn hjemme, men det var David der skrev at det org. styretøj i OK stand og justeret ordentligt, er mindst lige så præcist som det man kan eftermontere (steeroids) som tilsyneladende også "knækker" rammen på langt sigt.
Tilbage til "Generelt teknisk forum"
Hvem er online
Brugere der læser dette forum: Ingen og 1 gæst