Hi Guys,
Jeg er glad for min gamle trofaste C3 '68 big block men har længe spekuleret på at se om jeg kan få skiftet den manuelle gearkasse ud med en automatgearkasse, det passer ligesom bedre med den tilbagelænede amerikanerstil - og min alder..... :thumbs:
Jeg bor i udlandet og er kun sjældent i DK - derfor vil jeg hellere bruge tiden på at køre end på at mekke når jeg endelig er hjemme hos bilen og vil derfor høre om der er nogen derude der véd hvor man skal gå hen for at høre på sådan et projekt..??
... og bilen holder i Nordjylland, så helst ikke længere væk end Århus eller deromkring.
Skifte fra manuel- til auto gearkasse på C3
-
Hej Jesper. Hvis jeg var dig
Hej Jesper.
Hvis jeg var dig ville jeg i samme omgang få skiftet til en 4gears med overdrive så hedder det enten 200R4, 700R4 eller elektronisk så som 4l60e
skulle du beslutte dig har jeg en helt ny 200R4 StageII gearkasse fra Bowtie Overdrive incl lock up converter stående.
selve ombygningen kræver lidt, du skal have en oliekøler monteret, du skal have pedalarrangementet ud så du kan fjerne koblingspedalen.
din kardan skal afkortets eller forlænges afhængigt af hvilken gearkasse du monterer.
motoren skal ud fordi du ikke har løs crossmember, de er fuldsvejset på manuelle biler.
du skal have monteret skifterarmen til automatgear.
skulle du ønske elektronisk gearkasse så skal der en styreboks til.
Jeg lavede selv samme omgang på min 68 sidste år og der er noget arbejde i det.
Hvis jeg var dig ville jeg i samme omgang få skiftet til en 4gears med overdrive så hedder det enten 200R4, 700R4 eller elektronisk så som 4l60e
skulle du beslutte dig har jeg en helt ny 200R4 StageII gearkasse fra Bowtie Overdrive incl lock up converter stående.
selve ombygningen kræver lidt, du skal have en oliekøler monteret, du skal have pedalarrangementet ud så du kan fjerne koblingspedalen.
din kardan skal afkortets eller forlænges afhængigt af hvilken gearkasse du monterer.
motoren skal ud fordi du ikke har løs crossmember, de er fuldsvejset på manuelle biler.
du skal have monteret skifterarmen til automatgear.
skulle du ønske elektronisk gearkasse så skal der en styreboks til.
Jeg lavede selv samme omgang på min 68 sidste år og der er noget arbejde i det.
-
Hej Piet, tak for svaret
Hej Piet, tak for svaret - er der mulighed for jeg kan maile dig direkte....??
Hvis ja, gider du måske smide din private e-mail adresse af i en direkte mail til mig..??
Hvis ja, gider du måske smide din private e-mail adresse af i en direkte mail til mig..??
Hej Jesper Du er velkommen til
Hej Jesper
Du er velkommen til at maile eller ringe også hvis du bare vil have gode råd omkring ombygningen.
pnk@os.dk
tlf 46421102
Du er velkommen til at maile eller ringe også hvis du bare vil have gode råd omkring ombygningen.
pnk@os.dk
tlf 46421102
Tilbage til "Generelt teknisk forum"