Hej
Jeg skal have skiftet varme elementet i varme apparatet på min C3 1973 uden AC pga. utæthed.
Er der nogen der har et bud på hvor omfattende sådan et job er??
Man er vel ikke så heldig at den kan afmonteres fra motorrummet, uden at hele instrument panelet skal adskilles??
Varme apparat på C3 ´73
Hej Sømand. Jo, det lader sig
Hej Sømand.
Jo, det lader sig gøre fra motorrum, det gjorde det da på min '71 uden ac. Tror ikke der er forskel på de årgange - men ved det ikke med sikkerhed.
Jeg havde passagerer sidens kortlomme af og også blæsermotoren, fordi jeg ikke kendte proceduren. Og det er desværre lidt tid siden, så jeg kan egentlig ikke huske om det var nødvendigt. Men det er nemt at gå til indefra - ikke mange skruer, så hvis det viser sig at kunne lade sig gøre uden, har du ikke spildt mange minutter. Det er kun at det er langt "nede" så man skal sno sig lidt, som alting ved corvettens instrument panel.
Men varmelegemet kan sidde meget fast, man bliver let nervøs for at tage fat (jeg gjorde ihvertfald), og der er ikke mange millimeter slup nogle steder - for at sige slet ingen. Så jeg blev i tvivl om det overhovedet skulle den vej ud, men et hurtigt kald til reservedelsleverandøren Firstmile gav svaret - jo det skal den vej ud. Så efter at have samlet mod nok og snilde (måske nok mest det sidste :banghead:), kom det gamle så ud.
Da jeg var lidt betænkelig ved at mase det nye ind, på samme måde som det gamle blev "maset" ud, brugte jeg det gamle til at øve mig med først - at sætte det i uden så meget masen. Det kunne måske nok anbefales - skulle man bukke en rippe eller 2 på det gamle er det jo knap så slemt.
Og så vidt jeg husker... tog det vel omkring et par timer, inkl. procedurefejl og manglende mod.:o
Så det vil højest sandsynligt være muligt at gøre det hurtigere.
God fornøjelse.
mvh.
Klaus E
Jo, det lader sig gøre fra motorrum, det gjorde det da på min '71 uden ac. Tror ikke der er forskel på de årgange - men ved det ikke med sikkerhed.
Jeg havde passagerer sidens kortlomme af og også blæsermotoren, fordi jeg ikke kendte proceduren. Og det er desværre lidt tid siden, så jeg kan egentlig ikke huske om det var nødvendigt. Men det er nemt at gå til indefra - ikke mange skruer, så hvis det viser sig at kunne lade sig gøre uden, har du ikke spildt mange minutter. Det er kun at det er langt "nede" så man skal sno sig lidt, som alting ved corvettens instrument panel.
Men varmelegemet kan sidde meget fast, man bliver let nervøs for at tage fat (jeg gjorde ihvertfald), og der er ikke mange millimeter slup nogle steder - for at sige slet ingen. Så jeg blev i tvivl om det overhovedet skulle den vej ud, men et hurtigt kald til reservedelsleverandøren Firstmile gav svaret - jo det skal den vej ud. Så efter at have samlet mod nok og snilde (måske nok mest det sidste :banghead:), kom det gamle så ud.
Da jeg var lidt betænkelig ved at mase det nye ind, på samme måde som det gamle blev "maset" ud, brugte jeg det gamle til at øve mig med først - at sætte det i uden så meget masen. Det kunne måske nok anbefales - skulle man bukke en rippe eller 2 på det gamle er det jo knap så slemt.
Og så vidt jeg husker... tog det vel omkring et par timer, inkl. procedurefejl og manglende mod.:o
Så det vil højest sandsynligt være muligt at gøre det hurtigere.
God fornøjelse.
mvh.
Klaus E
Tilbage til "Generelt teknisk forum"
Hvem er online
Brugere der læser dette forum: Ingen og 2 gæster