Jeg gik lidt i panik igår og hvorfor gjorde jeg så det ?
Nu har jeg siden jeg blev færdig med at rode dvs. lige fra dagene op til sommertræffet og til nu syntes at "damperen" kørte som den skulle, men igår begyndte den at té sig lidt mærkeligt, sådan lidt ala rystelser i bilen stammende fra motorrummet, ikke de normale ryst, men nærmest som om nogen stod og ruskede i bilen især ved lave omdrejningstal.
Nu er det sådan at når man læser med på siden her, er det jo lidt ligesom når man læser lægebøger, og man tænker: "er du nu mig der har fået et Møbelmandsproblem hvad kan det mon være".
Man tænker og grubler og så siger man til sig selv: det kunne jo tænkes at der "mangler en cylinder eller to" der ikke får gnist"? Det er sikkert også de gamle tændkabler og blah blah.
Så man fatter telefonen og ringer til Onkel Piet hos First Mile: "Jeg skal have nogle tændkabler, de gamle er noget skod, for motoren går ujævnt". Send fluks nogle, og de skal passe på MSD Pro Billet osv osv.
Piet noterer, og kommer lige med en lille bemærkning: "Det kunne jo være et tændrør der er røget" ?
(Den lader vi lige stå et øjeblik).
Jeg svarer ham straks: "Vås min gode mand, de blev skiftet sidste år, ring når kablerne er der, så afhenter jeg".
Idag ringer mobilen, og konen er i røret: "Når jeg kommer hjem, skal vi så ikke køre en aftentur og finde et madsted, f.eks i Stege" ?
"Jamen jeg sagde jo til dig igår at vetten ikke kan køre, som den skal" !
"Jamen så kan du jo pumpe cyklerne, så kan vi da cykle en tur".
Skriiig, cykle, jeg hader at cykle.
Pludselig slår det mig, ja jeg skiftede tændrør, men kun seks af dem, de to bagerste gad jeg ikke, idet den ene side er det bedst hvis man er gynækolog og den anden side skal man under vognen (glæden ved BigBlock). Kunne det mon tænkes at den forrige ejer havde gjort sig samme overvejelser ?
Fat i Onkel Jørgen, find en pakke tændrør, jeg er der om en time (udsigten til cykletur giver uanede kræfter).
Nu blev hele omgangen skiftet, og ganske rigtigt lignede de to bagerste tændrør, et par mælketænder der havde været i nærkontakt med Karius og Baktus i tredie grad.
Tre pump på speederen et drej på nøglen og damperen startede med et brøl, en hurtig prøvetur, viste at den var hyperfit for fight, en helt anden accelleration, du alt sig forbarmende, tomgangen klokkeklar.
De nye kabler ryger på "lager" til vinterens gøremål.
ps. Maden i Stege var også god.
:oLykkemark
"Damperen" hoppede lidt
Hej Bent - det er
Hej Bent - det er jo nok her man siger " - det er ligesom at blive født påny" - men hvormange af os mon kan huske det !!!!!!!!!!!!!!!
Jeg gik lidt i panik igår og hvorfor gjorde jeg så det ?
Nu har jeg siden jeg blev færdig med at rode dvs. lige fra dagene op til sommertræffet og til nu syntes at "damperen" kørte som den skulle, men igår begyndte den at té sig lidt mærkeligt, sådan lidt ala rystelser i bilen stammende fra motorrummet, ikke de normale ryst, men nærmest som om nogen stod og ruskede i bilen især ved lave omdrejningstal.
Nu er det sådan at når man læser med på siden her, er det jo lidt ligesom når man læser lægebøger, og man tænker: "er du nu mig der har fået et Møbelmandsproblem hvad kan det mon være".
Man tænker og grubler og så siger man til sig selv: det kunne jo tænkes at der "mangler en cylinder eller to" der ikke får gnist"? Det er sikkert også de gamle tændkabler og blah blah.
Så man fatter telefonen og ringer til Onkel Piet hos First Mile: "Jeg skal have nogle tændkabler, de gamle er noget skod, for motoren går ujævnt". Send fluks nogle, og de skal passe på MSD Pro Billet osv osv.
Piet noterer, og kommer lige med en lille bemærkning: "Det kunne jo være et tændrør der er røget" ?
(Den lader vi lige stå et øjeblik).
Jeg svarer ham straks: "Vås min gode mand, de blev skiftet sidste år, ring når kablerne er der, så afhenter jeg".
Idag ringer mobilen, og konen er i røret: "Når jeg kommer hjem, skal vi så ikke køre en aftentur og finde et madsted, f.eks i Stege" ?
"Jamen jeg sagde jo til dig igår at vetten ikke kan køre, som den skal" !
"Jamen så kan du jo pumpe cyklerne, så kan vi da cykle en tur".
Skriiig, cykle, jeg hader at cykle.
Pludselig slår det mig, ja jeg skiftede tændrør, men kun seks af dem, de to bagerste gad jeg ikke, idet den ene side er det bedst hvis man er gynækolog og den anden side skal man under vognen (glæden ved BigBlock). Kunne det mon tænkes at den forrige ejer havde gjort sig samme overvejelser ?
Fat i Onkel Jørgen, find en pakke tændrør, jeg er der om en time (udsigten til cykletur giver uanede kræfter).
Nu blev hele omgangen skiftet, og ganske rigtigt lignede de to bagerste tændrør, et par mælketænder der havde været i nærkontakt med Karius og Baktus i tredie grad.
Tre pump på speederen et drej på nøglen og damperen startede med et brøl, en hurtig prøvetur, viste at den var hyperfit for fight, en helt anden accelleration, du alt sig forbarmende, tomgangen klokkeklar.
De nye kabler ryger på "lager" til vinterens gøremål.
ps. Maden i Stege var også god.
:oLykkemark
Hej Hvordan tror i så lige
Hej
Hvordan tror i så lige det føles at afhente automobilen på værkstedet,
pgr. at den ikke kunne starte.
Vel ankommet til værksted står mekanikeren med en dunk benzin og
spørger om han skal eller om jeg selv vil.
Først skal jeg dog bare lige hente en kasse kolde bajere, som betaling
for at han hjalp med at skubbe den over til hans værksted. Hmmmmmm
Hvor dum kan man være
Hvordan tror i så lige det føles at afhente automobilen på værkstedet,
pgr. at den ikke kunne starte.
Vel ankommet til værksted står mekanikeren med en dunk benzin og
spørger om han skal eller om jeg selv vil.
Først skal jeg dog bare lige hente en kasse kolde bajere, som betaling
for at han hjalp med at skubbe den over til hans værksted. Hmmmmmm
Hvor dum kan man være
Tilbage til "Generelt teknisk forum"
Hvem er online
Brugere der læser dette forum: Ingen og 4 gæster