Import

Teknisk relateret snak
kc99-1317
Indlæg: 0
Tilmeldt: 23. jun 2010, 18:40

Import

Indlægaf kc99-1317 » 27. jun 2010, 07:26

Hej med jer. Lige en hilsen fra nyt medlem nr. 1222, og håb om lidt hjælp.( ha ha en lille begynder fejl på blogen istedet for teknisk forum. UNDSKYLD) Først havde jeg kig på en C3ér da det er den fedeste model ever, men da jeg har ZERO forstand på motor og mekanik er valget faldet på en C5 årgang 99. Jeg er helt ny i gamet, så jeg tænkte jeg ville springe over hvor gærdet er laveste, og stille (for jer nok) nogle simple spørgsmål.Vedr. C5 årgang 99, hardtop fra Florida/USA med 300 km på tælleren.1. Er der noget specielt vedr. import. har tilbud fre Shipping.dk på 20.000,00 kr.2. Hvad skal der laves/modificeres for den kan gå gennem syn.3. Er der noget jeg skal være særligt opmærksom på vedr. lavt km stand.4. Generalle ting som i mener jeg bør vide.Mange sommer hilsner

LasseG436
Indlæg: 2
Tilmeldt: 22. aug 2006, 00:47

Hej 20.000 kr. for en

Indlægaf LasseG436 » 27. jun 2010, 09:16

Hej

20.000 kr. for en hjemtransport fra florida virker lidt dyrt, prøv Titan, www.titanship.eu www.titanship.com , de har transporteret ca 250 biler for mig.
Prisen fra florida til dk er pt. 1650$

For at syne den skal du have en dataerklæring, den er nem nok at få, men koster 2000-4000 kr. derudover skal der laves sideblink og andre baglygter.

Lavt kilometer giver højere afgift

Af generalle ting er der kun at sige, se at få købt en corvette, det er verdens fedeste bil.

kc99-1317
Indlæg: 0
Tilmeldt: 23. jun 2010, 18:40

Hej LasseG436.Tak for de hurtige

Indlægaf kc99-1317 » 27. jun 2010, 11:30

Hej LasseG436.Tak for de hurtige og gode svar. Vil prøve at få tilbud fra Titan, havde hørt ude i byen at han/de var lidt afen bandit.Hvor får man en dataerklæring?Hvad med sideblink, kan ikke finde nogle hos Eckler´s.OG JA, EN CORVETTE ER VERDENS FEDESTE BIL !!!!!!!Håber en livslang drøm går i opfyldelse

LasseG436
Indlæg: 2
Tilmeldt: 22. aug 2006, 00:47

Titans kontor i danmark ligge

Indlægaf LasseG436 » 27. jun 2010, 11:47

Titans kontor i danmark ligge i ringe på fyn, så du kan da køre ned og hilse på dem, jeg har ihvertfald kun gode erfaringer med dem.

Jeg får www.autoclasen.dk til at lave mine dataerklæringer.

Sideblink kan købes hos Thansen, andre baglygter samt teknisk vejledning får du hos www.firstmile.dk ejet af piet og jørgen der begge er medlemmer her i klubben

Brugeravatar
Elektrikeren
Indlæg: 5
Tilmeldt: 21. mar 2010, 14:28

Hej Jeg fik en pris

Indlægaf Elektrikeren » 27. jun 2010, 14:55

Hej

Jeg fik en pris i marts fra Titan på fragt fra NewYork til DK på:
Søfragt NJ-DK: USD 1425 + Danske havneomkostninger: DKR 2980 + evt. forsikring
Talte med en Anette Tvede tlf.: 70253636
Brugte dem dog ikke da jeg fandt en bil i DK istedet
# 1740 Elektrikeren

House6200
Indlæg: 0
Tilmeldt: 16. jun 2009, 13:03

Hej med jer. Lige en

Indlægaf House6200 » 27. jun 2010, 14:55


Hej med jer. Lige en hilsen fra nyt medlem nr. 1222, og håb om lidt hjælp.( ha ha en lille begynder fejl på blogen istedet for teknisk forum. UNDSKYLD) Først havde jeg kig på en C3ér da det er den fedeste model ever, men da jeg har ZERO forstand på motor og mekanik er valget faldet på en C5 årgang 99. Jeg er helt ny i gamet, så jeg tænkte jeg ville springe over hvor gærdet er laveste, og stille (for jer nok) nogle simple spørgsmål.Vedr. C5 årgang 99, hardtop fra Florida/USA med 300 km på tælleren.1. Er der noget specielt vedr. import. har tilbud fre Shipping.dk på 20.000,00 kr.2. Hvad skal der laves/modificeres for den kan gå gennem syn.3. Er der noget jeg skal være særligt opmærksom på vedr. lavt km stand.4. Generalle ting som i mener jeg bør vide.Mange sommer hilsner


Hej.
20.000 kr. er fuldstændig helt hen i hækken. Alt for dyrt.
Jeg fik min hjem sidste år, dog fra new york, men både miami og new york er på østkysten, så prisen skulle være nogenlunde ens.
Jeg betalte 1720 US$ incl. forsikring excl. havneomkostninger. Hvor langt er der fra hvor bilen står og til afskibningshavn? Er
den transportomkostning med i prisen eller kommer den udover de 20.000? Jeg brugte Titan og det fungerede upåklageligt.

Dan

Sømanden
Indlæg: 0
Tilmeldt: 27. maj 2009, 19:35

Jeg har fået en bil

Indlægaf Sømanden » 28. jun 2010, 01:39

Jeg har fået en bil fragtet fra USA til DK med såvel TITAN shipping som Shipping.dk i henholdsvis 2008 og 2009. Prismæssigt var forskellen ca. 10% for den rene container-transport pris (uden transport omk. til terminal i USA). Jeg var ikke tilfreds med den ydelse og service TITAN leverede, samt måden det foregik på, hvorfor jeg valgte Shipping.dk den anden gang. Tilbuddet fra Shipping.dk var desuden overskueligt og inkluderede ALT i forbindelse med transporten, mens TITAN`s tilbud var meget diffus og der kom adskillige mellem- eller efterregninger i både USD og DKK inden transporten var overstået. Ovenstående er min oplevelse, og jeg vil på den baggrund ikke anbefale TITAN til andre eller selv benytte dem igen.

(udmeldt) Niels E
Indlæg: 0
Tilmeldt: 26. apr 2010, 21:44

Jeg har lige fået en

Indlægaf (udmeldt) Niels E » 28. jun 2010, 17:21

Jeg har lige fået en C3 hjem i sidste uge. Det kostede mig knap 20.000 kr inclusiv alle gebyrer og afhentning i Indiana med levering i DK. Bilen er kommet hjem via Rotterdam for at få den lave moms (6%) og ingen told. Transporten er håndteret af GeodisWilson.

Desværre er bilen blevet skadet under læsningen i New York. Ærgeligt da det ellers var et perfekt istandsat eksemplar.
Bilen var blevet sat ind i containeren med truck og det var absolut ikke gået godt. Den skal nu repareres for et større beløb.:(

Et godt råd til andre: Insister på at jeres Corvetter absolut ikke må læsses med gafler. Efter at have set den under bunden kan jeg se, at det er dømt til at mislykkes.

Helt hvordan uheldet er sket har jeg ikke hørt, men der har været løftet, så alt under kofangeren foran er skadet, kofangeren er lidt bøjet, der er smårevner ved lygter, skærmkanterne er revnet flere steder. Under bunden er udstødningsrørene bulet flere steder og glasfiberen er revnet. Dertil kommet flere andre småskader.

På trods af skaderne kan jeg godt anbefale at bruge GeodisWilson. Min kontaktperson har indtil nu fungeret upåklageligt, han kan ikke gøre for, at det er en skovl, der har læsset min bil.

Jeg havde ellers glædet mig til at vise min flotte bil frem for Jer, men nu går der lidt tid før den igen er fejlfri.

Mvh

Toft

LasseG436
Indlæg: 2
Tilmeldt: 22. aug 2006, 00:47

Løfte en bil med gaffeltruck.........jeg

Indlægaf LasseG436 » 28. jun 2010, 21:01

Løfte en bil med gaffeltruck.........jeg har aldrig hørt noget lignende. Jeg kan da kun på det kraftigste fraråde at bruge et shippingfirma der løfter på bilerne, dette er ganske unødvendigt.

Jeg har selv været med til at pakke 4 biler i en container i LA flere gange, og tømningen for titan på sjælland står jeg selv for, dette skal gøres omhyggeligt, men det kan altid lade sig gøre at trille dem ombord.

Inge & Finn 652
Indlæg: 15
Tilmeldt: 11. aug 2007, 16:42

Nå Nå! Det er ellers

Indlægaf Inge & Finn 652 » 28. jun 2010, 22:28

Nå Nå! Det er ellers lige sådan Titan læsser biler af, (som måske ikke kan starte) ud af containere på deres Warehouse, som er under åben himmel I Breverhaven.
De kan endda hente bilen i containeren og sætte den direkte på autotransporteren. Der kører 2 trucks rundt med 5 meter gafler, det har Jeg da stået og kikket på i timevis.
Og ingen problem i det, når bare de får træklosserne lagt på gaflerne, så de kun løfter bilen på akslerne.
Og det minder mig så igen om at skrive artiklen om den behandlingen Jeg har fået af Titan
Glem forsikring. For den dækker intet.
Kun skade som er foregået inde i containeren kan måske ?dækkes?
Og her bliver det så svært.
Titan er til store kunder og så engangsknald.
Jeg blev betragtet som det sidste
Det gør faktigst ondt endnu.

Surt at få en hærget og transportskadet bil hjem. :cuss: :cuss:

mvh.
Finn 652


Tilbage til "Generelt teknisk forum"

Hvem er online

Brugere der læser dette forum: Ingen og 44 gæster