Olie til C5

Teknisk relateret snak
Tommy
Indlæg: 1
Tilmeldt: 1. aug 2003, 02:52

På Corvetteforum.com går de meget

Indlægaf Tommy » 18. maj 2010, 16:50


På Corvetteforum.com går de meget op i Mobil 1 olie, men jeg ved ikke om den fåes i DK.

Mvh
Allan


Mobil 1 er kanon til at holde motoren ren, tror ikke det fåes bedre.

Brugeravatar
Finn #105
Indlæg: 131
Tilmeldt: 20. feb 2005, 16:32

Hej David Hoffa Allan skrev, at

Indlægaf Finn #105 » 19. maj 2010, 08:50

Hej David Hoffa

Allan skrev, at ifølge bilens manual skulle det være en olie med prædikatet GM4718M.
For to år siden da jeg fik min første C5 undersøgte jeg hvilke olier der havde dette mærke, og fandt frem til en liste med otte forskellige.
Deriblandt var kendte mærker som Texaco, Mobil 1 og Castrol, men når man spørger deres danske importører om de fører produkterne med det nævnte prædikat siger de samstemmende, at deres olier på det danske marked er fremstillet efter specifikationer for de europæiske bilproducenter. De har derfor ikke GM4718M-mærket.
Så fandt jeg frem til et lille olie-firma i Frederikshavn: Square Oil som importerer mærket Pennzoil fra USA. Pennzoil Full Synthetic 5W-30 og 10W-30 bærer GM4718M-mærket.
I den forløbne vinter købte jeg for tredie gang olie derigennem. Olien fåes kun i 1-litersbeholdere og kun i kasser med 12 liter. Vi gik sammen fire C5 og C6 ejere og købte 36 liter. Med ni liter til hver er der til et olieskift og et par liter i reserve. Prisen var lige omkring 120 kr pr liter.

Om det er ren nørderi med det mærke ved jeg ikke, men intet er vel for godt til de kære biler!!

Sig til hvis du vil have nummeret til firmaet.

PS: jeg har ingen økonomisk interesse i nævnte firma. Just for the record.

Vi ses.

Finn #105

Bondemand
Indlæg: 0
Tilmeldt: 26. jan 2004, 19:40

Hej Alle Jeg har fået en

Indlægaf Bondemand » 19. maj 2010, 09:02

Hej Alle

Jeg har fået en pris på Mobil 1 5W-30 , som lyder på kr. 100 + moms pr. liter altså kr. 500 for en 4L dunk.
Er nogen intresseret kan de lige skrive, så kan vi lave et samlet køb.

Hilsen Jens

Hoffa
Indlæg: 56
Tilmeldt: 24. mar 2008, 18:27

Hej hej Tak for alle svar...........som

Indlægaf Hoffa » 19. maj 2010, 10:48

Hej hej

Tak for alle svar...........som skrevet står. intet er for godt til de kære, jeg har ej heller præference til noget specifik firma, selv om jeg er andelshaver i OK :-)

Ses i Odder iaften.

David # 899

Tommy
Indlæg: 1
Tilmeldt: 1. aug 2003, 02:52

Der er ingen der har

Indlægaf Tommy » 19. maj 2010, 19:01

Der er ingen der har nævnt oliefilteret i denne sammenhæng, der er ligeså vigtig som olien, et SKOD filter kan jo hurtig forårsage motorhaveri, eller har alle lykkelig glemt de læssevis af motorhaverier som Toyota - Ford og Volvo havde for år tilbage

Brugeravatar
C5Nissen
Indlæg: 31
Tilmeldt: 10. feb 2009, 23:36
Geografisk sted: Sdr. Bjert

Vedr. Olie til Corvetterne: :smash:

Indlægaf C5Nissen » 30. maj 2010, 12:03

Vedr. Olie til Corvetterne: :smash:

Jeg ved godt at man ikke må handle her på siden, og jeg er normalt ikke i oliebranchen men jeg synes lige jeg vil nævne at jeg får Mobil 1 hjem indenfor ca. 2 uger til ca. kr. 100,- pr.liter i 1-liters dunk, og 95,- pr. liter i 5 liters ( ja og det er inkl. moms ! ).
Man kan vælge mellem Mobil 1-0w40 eller Mobil 1 ESP-5w30 ( Forbedret 5w30, der holder evt. katalysator / partikelfilter bedre rene)

Er der nogen der er interesserede kan jeg bestille mere en jeg selv skal bruge til min lille bilpark ( bruger det også på min Pumpedyse diesel - er godkendt til Longlife interval på Audi og VW - norm 507.00 )

Jeg kan nok nå at have det hjemme til Sommertræffet i Middelfart, så kan vi jo spare lidt på fragtomkostningerne - giv mig evt. en mail på : nissenbanden@vettenet.dk


Karsten # 1031
Corvettes-The Bad Boy Toy 8-)


Tilbage til "Generelt teknisk forum"

Hvem er online

Brugere der læser dette forum: Ingen og 38 gæster