Jeg har en 68 cap med en 383 motor. Når bilen er kold starter den med det samme, men når den er varm er den næsten umulig at få liv i, det er som om der ikke er mere strøm på batteriet når jeg drejer nøglen,
er der nogen der har en god forklaring på det. Startmotoren er ny.
Medlem 1001
Hilsen Jens
Startproblemer
Check og efterspænd alle forbindelser
Check og efterspænd alle forbindelser fra batteri og frem til starter.
Det er også alm. kendt at når gamle ledninger bliver varme, stiger modstanden idem, og dersom starteren skal have signal fra tændingslås, kan det godt knibe at få strøm nok igennem.
Løsningen er at sætte et alm. lysrelæ på lige ved startrelæet, så tændingsplus kun bliver en styrestrøm, og således ikke skal "trække" måske 20-30 amp.
Det er nemt at lave, har selv haft samme problem. Ofrede en ny starter uden at det hjalp, så det er fat i ledningerne.
Go fornøjelse.
Det er også alm. kendt at når gamle ledninger bliver varme, stiger modstanden idem, og dersom starteren skal have signal fra tændingslås, kan det godt knibe at få strøm nok igennem.
Løsningen er at sætte et alm. lysrelæ på lige ved startrelæet, så tændingsplus kun bliver en styrestrøm, og således ikke skal "trække" måske 20-30 amp.
Det er nemt at lave, har selv haft samme problem. Ofrede en ny starter uden at det hjalp, så det er fat i ledningerne.
Go fornøjelse.
-
- Indlæg: 0
- Tilmeldt: 26. okt 2008, 11:20
Tak for rådet, så det
Tak for rådet, så det prøver jeg
Hilsen
Jens
Hilsen
Jens
Prøv lige at se om
Prøv lige at se om du ikke mangler varmeskjoldet over din starter.
Tilbage til "Generelt teknisk forum"
Hvem er online
Brugere der læser dette forum: Bing [Bot] og 2 gæster