-
Min vacuum bremse er begyndt at ha' "heart beat", - altså sådan en pulserende fornemmelse, osse i tomgang. Den bremser fint, men det er en anelse ubehageligt..
Hva' er der lige galt..???
Bremse med "heart beat"..?????
Kære Onkel Darlingsen Du kender jo
Kære Onkel Darlingsen
Du kender jo sikkert godt mit rigtige efternavn ovre på ønskeøen: Aakerman udtales "Oggermanj"
Pulserende bremse, jeg er sikker på at Lauge kunne give dig 100 input på den. I tidernes morgen og det er for mig ca 1973 prøvekørte jeg GM biler, på samlefabrikken i Aldersrogade i København. Vi var 1200 ansatte der lavede et par og 70 biler om dagen, så det er nok årsagen til at fabrikken er lavet om til boliger idag. Men der var pulserende bremser i massevis, uanset bilerne hed Kadett, Ascona, Manta eller det var de importerede biler fra US og A (til bedre stillede mennesker).
Pulserende bremser kan være alt, ligefra at din bremsevædske er stærkt vandsugende, den suger faktisk bedre end din "tørrebold" fra Harald Nyborg til at dine o ringe i caliprene er uens pga. udtørring.
Har du hældt dot 5.1 silicone baseret bremsevædske oveni et lavere tal f.ex 4.0 er du helt ude at skide, såfremt du ikke har rengjort alt og skiftet slanger.
Hvordan har din bremseforstærker det? Er membranen hel ? Jeg har arbejdet med Bendix-Westinghouse bremseforstærkere i årevis, hvor membranen var tyk som en tallerken, men alligevel havde en lille revne.
Der er en million muligheder Darling.
Lykkemark
Du kender jo sikkert godt mit rigtige efternavn ovre på ønskeøen: Aakerman udtales "Oggermanj"
Pulserende bremse, jeg er sikker på at Lauge kunne give dig 100 input på den. I tidernes morgen og det er for mig ca 1973 prøvekørte jeg GM biler, på samlefabrikken i Aldersrogade i København. Vi var 1200 ansatte der lavede et par og 70 biler om dagen, så det er nok årsagen til at fabrikken er lavet om til boliger idag. Men der var pulserende bremser i massevis, uanset bilerne hed Kadett, Ascona, Manta eller det var de importerede biler fra US og A (til bedre stillede mennesker).
Pulserende bremser kan være alt, ligefra at din bremsevædske er stærkt vandsugende, den suger faktisk bedre end din "tørrebold" fra Harald Nyborg til at dine o ringe i caliprene er uens pga. udtørring.
Har du hældt dot 5.1 silicone baseret bremsevædske oveni et lavere tal f.ex 4.0 er du helt ude at skide, såfremt du ikke har rengjort alt og skiftet slanger.
Hvordan har din bremseforstærker det? Er membranen hel ? Jeg har arbejdet med Bendix-Westinghouse bremseforstærkere i årevis, hvor membranen var tyk som en tallerken, men alligevel havde en lille revne.
Der er en million muligheder Darling.
Lykkemark
Check vakum filteret !!! har
Check vakum filteret !!! har det med at revne med alderen eller en god backfire kan også slå det i stykker
mvh.ROMMEL
mvh.ROMMEL
Check vakum filteret !!! har
Check vakum filteret !!! har det med at revne med alderen eller en god backfire kan også slå det i stykker
mvh.ROMMEL
Hvodden ser det ud, og hvor sidder det..???
Har en mistanke til vacuum forstærkeren, da bilen bremser fint ellers...
Hej Onkel - vor udmærkede
Hej Onkel - vor udmærkede formand har faktisk givet et godt svar på hvilke muligheder der er, for netop din pulserende bremse.Og min erfaring går udelukkende på selve bremsematerialet ved skiverne.Det mekaniske er jeg ikke helt så godt inde i da jeg ikke er mekaniker - jeg var ham der sad ved rattet og styrede bilen og vurderede bremsematerialet.Hvis en skive ikke er helt plan kan den give en effekt i bremsepedalen - - men det tror jeg ikke på i dette tilfælde.
- - - ekstra ekstra
- - - ekstra ekstra - - jeg har selvfølgelig haft mange oplevelser med bremsepedaler som opførte sig mærkeligt.De mest uhyggelige var på vores alpetester ned af "bakken" i Østrig.Hvis temperaturen på skiver og belægninger nåede op over 800 grader celsius,så kunne temperaturen samtidig være tæt på 270 grader celsius på bremsevæsken.Denne temp. er der hvor bremsevæsken begynder at "gå i stykker" !! En pulserende bremsepedal kunne f.eks. også mærkes hvis belægningen lagde et varierende lag materiale på skiven imedens belægningen var under nedbrydning.Jeg har jo også (sjældent) oplevet et totalt bremsesvigt på en nedkørsel. Men det er faktisk ikke så slemt som det lyder da jeg jo sidder i testbilen og er forberedt på det.Det er virkelig slemt for en turist m. familie at få den oplevelse ned af bakken. Kurve nr. 1 på vores teststrækning var som regel den, hvor bilisterne uden bremser, ramte klippevæggen på slutningen af deres nedkørsel på Edellweis strækningen. Vettehilsner fra - Lauge # 444
- well well - her
- well well - her er lidt mere.Hvis bilen har stået vinteren over,så kan der være opstået nogle felter på skiven som har været påvirket af omgivelserne.Der hvor bremsebelægningerne sidder er der måske ikke afsat noget fremmedmateriale. Når man så bruger bremsen vil det kunne mærkes i rattet og på pedalen. Forslag: - kør en tur og varm bremserne godt igennem,så fjerner man måske de forkerte materialer som er opstået vinteren over.
Jeg er næsten sikker på
Jeg er næsten sikker på det er noget vacuum noget, den gør det osse når jeg holder stille..??
Nu ved jeg ikke med
Nu ved jeg ikke med Corvetten, men på andre biler sidder der et lille rørstykke i bremseforstærkeren som stangen fra bremsepedalen går ind i, kommer der rust eller urenheder på dette rørstykke får man en meget ukrontrollerbar bremsepedal. dette lille rørstykke kan som regelen trækkes baglens ud af forstærkeren, hvorpå det bare skal rengøres.
Følg vakum slangerne fra indsugnings
Følg vakum slangerne fra indsugnings manifoldet og så skulle du gerne rende på et filter der har en indgang og fordeler sig til to udgange,
er enten i alu eller i hvidt plast. den ene slange går til lygternes vakumtank og den anden til viskermotoren hvis jeg husker ret.
mvh.ROMMEL
er enten i alu eller i hvidt plast. den ene slange går til lygternes vakumtank og den anden til viskermotoren hvis jeg husker ret.
mvh.ROMMEL
Tilbage til "Generelt teknisk forum"