total fladt batteri

Teknisk relateret snak
møbelmand

total fladt batteri

Indlægaf møbelmand » 13. apr 2010, 19:55

HJÆLP

Jeg skulle idag lufte bilen, men desværre var den total flad for strøm. Ikke engang
uret gik. Bilen startede perfekt med booster, men så snart den slukkes er den total flad
igen. Generatoren lader når den bliver kortsluttet. Er der nogen der har nogen ideer,
eller kender en der har tid og evne. Der er ikke noget der har stået tændt( radio, lys eller lign)

Jeg betaler gerne hvad det måtte koste.

De sidste dage har den startet perfekt,uden antydningen af manglende strøm

Håber at der er en der kan hjælpe derude

hilsen

henrik / frederikssund

pm

Hej Henrik, hvis dit batteri

Indlægaf pm » 13. apr 2010, 20:35

Hej Henrik, hvis dit batteri er helt fladt, kan det skyldes at det er "faldet sammen" . Hvis du lader på et batteri, der er faldet sammen, vil spændingen fra genneratoren, målt på batteriet og med motoren i tomgang, nemt være mellem 13,8V og 15V. Batteriet vil dog ikke blive ladet op. Den kemiske ændring i batteriet kan ikke startes, batteriet er faldet sammen, eller sulfateret som det også kaldes.
Så har du ca. 13,8V -14,4V målt over batteriet, i tomgang, er generatoren i orden. Du er nu klar til at købe et nyt batteri.

Hilsen Peter

møbelmand

Hej Peter tak for svaret. Jeg

Indlægaf møbelmand » 13. apr 2010, 20:44

Hej Peter

tak for svaret. Jeg prøver lige at måle imorgen. Det der undrer mig mest er at batteri og generator
er under et år gammelt.

hilsen
henrik

k651

Hej Henrik Du skriver at den

Indlægaf k651 » 13. apr 2010, 21:13

Hej Henrik
Du skriver at den starter perfekt med booster, og nå dur slukker den, vil den ikke, du skal nok lade batteriet op i et døgn tid, eller køre 25-40 k/m for at se om det holder strøm

Kim

JHA

Hej med jer Et godt råd

Indlægaf JHA » 13. apr 2010, 22:40

Hej med jer

Et godt råd har været nævnt herinde for nylig. Køb en af disse små ladere til let par hundrede kroner som ikke kan " overlade " dit batteri og som kan bruges på resten af husstanden (havetraktor m.v.) Hvis du virkelig skal kræse for batteriet under opladningen så pil det af og anrbing det under lune forhold.

M.v.h.

John

ngendk

Prøv med en Trickle Charger:

Indlægaf ngendk » 13. apr 2010, 23:11

Prøv med en Trickle Charger: http://www.thansen.dk/product.asp?c=3701231434&n=1199131759&pn=-1373816704

Jeg har lige haft samme problem men og endte op med at chargeren diagnostiserede battiert som defekt. Så købte et nyt og bilen startede i første forsøg.

Claes

Altså. Hvis bilen kan holde

Indlægaf Claes » 14. apr 2010, 09:23

Altså. Hvis bilen kan holde sig igang når den først er startet - uden kabler på batteriet, så lader den jo. Ellers ville den ikke kunne lave strøm til tændingen.

Batteriet er temmelig sikkert faldet sammen. Hvis det ertilfældet er der vel stadig garanti på det.

Jeg har engang oplevet at mit batteri blev brændt af meget hurtigt fordi laderelæet, der sidder indbygget i generatoren, var istykker. Den overladede så batteriet så det kogte af.

møbelmand

Lige en lille opfølgning på

Indlægaf møbelmand » 16. apr 2010, 20:20

Lige en lille opfølgning på strøm problemet.

Nu er der sat nyt batteri på og generatoren
lader med 75 amp. o.s.v

men den æder stadig alt strøm på en nat.

har prøvet en mekaniker som har opgivet
så nu er den kørt til et andet værksted.

øv. øv og atter øv

henrik

Claes

Den nemme løsning, der med

Indlægaf Claes » 16. apr 2010, 21:02

Den nemme løsning, der med garanti virker er en hovedafbryder, som den jeg har monteret. Du kan indtil den er monteret / bilen er lavet rigtigt tage polen af batteriet om natten. Så kan du i det mindste køre og starte osv.

Shark

Den nemme løsning, der med

Indlægaf Shark » 17. apr 2010, 11:23

Den nemme løsning, der med garanti virker er en hovedafbryder, som den jeg har monteret. Du kan indtil den er monteret / bilen er lavet rigtigt tage polen af batteriet om natten. Så kan du i det mindste køre og starte osv.

UHA UHA, lad være med det!
Det er ganske rigtigt en god ide at montere en hovedafbryder men det er absolut ikke løsningen på dit problem. Når den tapper batteriet på en nat er der jo en fejl et sted i det elektriske system og den slags skal man absolut IKKE køre rundt med, ellers risikerer du at ende med en udbrændt bil!
Find en kompetent mekaniker (jeg ved godt at det er næsten umuligt idag, men der findes stadig enkelte af dem i landet), hvis den første du var ved ikke engang kunne finde en fejl som denne så lad være med at bruge ham igen.

Tilbage til "Generelt teknisk forum"