Forhjulsspindelbolte....

Teknisk relateret snak
JR

Forhjulsspindelbolte....

Indlægaf JR » 3. apr 2010, 20:40

Hej....

Er der nogen der ved hvad moment de tre bolte, som sidder ved forhjulsspindlen på en C3, skal spændes med.....der er to af samme størelse og en som er noget større......den store og den ene lille holder bremsekaliberen....????

Det er nok de eneste bolte der ikke er vist i min, ellers udemærkede, "Corvette Assembly Manual"

JR

Shark

Hvis det er de to

Indlægaf Shark » 3. apr 2010, 21:08

Hvis det er de to der også går gennem splash shield er det 60-80 LBS FT. Det står i sektion 5 A4 i assembly manual. Boltene har nummer 3 på den side. Er du sikker på at de to der holder kaliberen er forskellige? Ifølge min 71'er manual er de ens (GM#186645).
Jeg kan desværre ikke komme på hvad den sidste bolt skulle være til.

Gizmo69

...hmmm...måske har jeg ikke udtrygt

Indlægaf Gizmo69 » 3. apr 2010, 21:27

...hmmm...måske har jeg ikke udtrygt mig klart nok.....den store bolt sidder for oven og de to mindre sidder for neden og den store og den ene lille holderden plade som kaliberen er monteret på...alle tre bolte går gennem splash shield....:o)

Gizmo69

.....har lige kigget i manualen

Indlægaf Gizmo69 » 3. apr 2010, 21:35

.....har lige kigget i manualen under 5 A4 og det er faktisk ikke tegnet rigtigt eller det er tegnet rigtigt, men stregen fra teksten "Splasch Shield" er ført et forkert sted hen...de to bolte du henviser til går ikke gennem splasch shield...det er den der plade kaliberen er spændt fast på....de andre bolte sidder tilgængelige fra forsiden

Shark

OK, så det er ikke

Indlægaf Shark » 4. apr 2010, 09:31

OK, så det er ikke dem der holder kaliberen, men dem der holder pladen der holder kaliberen ;)
De står ganske rigtigt ikke nævn i AIM, formodentlig fordi spindelen mm. er blevet leveret til samlebåndet som en undersamling. Det er derfor ikke alt der står i AIM, de her bolte er iøvrigt lang fra de eneste emner der ikke er nævnt.
Hvor ingen information haves må man derfor bruge alm. fornuft, baseret på boltens størrelse og hvor solidt emnet den skrues ind i ser ud.
Jeg ville give den store i samme størrelsesorden som dem til kaliberen (nok nærmere 60 end 80) og de små lidt mindre.

Tilbage til "Generelt teknisk forum"