Hej venner
Tjek lige dette firma ud.
Ret sejt må jeg sige...
http://www.colliertechnologies.co.uk/main.html
Hmm. Hvordan gør man egentlig rent afgiftmæssigt osv?
Kunne satme være sjovt at bygge sin helt egen fabriksnye C3'er fra bunden..
Med Crate-engine ny Gearkasse og helt ny glasfiber...
Men - må man det?
Corvette Replacement Frames
At bygge en bil fra
At bygge en bil fra bunden af bliver en uoverskuelig økonomisk sag, ikke bare i dele, men bare det at få lavet papirer på den, hvis det overhovedet kan lade sig gøre idag, så find et vrag med papirer og kald de en genopbygning og betal afgiften derefter, men en ramme i rustfrit stål går nok ikke, da rustfri stål har en elendig brudstyrke, det er derfor man ikke må bruge rustfri bolte til montering af træk osv.
Tror ikke det er noget
Tror ikke det er noget problem at benytte sådan en ramme. Ved indregisterering banker man typisk selv stelnummer i rammen ved højre forhjul, og jeg tror ikke en synsmand ville kunne se at det ikke en en original ramme, medmindre han ved noget om gamle corvetter.
Nu er en Corvette jo
Nu er en Corvette jo ingen sjældenhed længere, så mon ikke alle synsteder har set op til flere Corvetter, og en rustfri stål ramme er da bestemt ikke til at overse, ligesom varmgalvaniseret bærearme og lignende, det vil da være surt at få det røde stempel NÆGTET GODKENDELSE på tværs af sine papirer
-
At bygge en bil fra
At bygge en bil fra bunden af bliver en uoverskuelig økonomisk sag, ikke bare i dele, men bare det at få lavet papirer på den, hvis det overhovedet kan lade sig gøre idag, så find et vrag med papirer og kald de en genopbygning og betal afgiften derefter, men en ramme i rustfrit stål går nok ikke, da rustfri stål har en elendig brudstyrke, det er derfor man ikke må bruge rustfri bolte til montering af træk osv.
Rustfri stål har faktisk en større (brud)styrke end 'almindeligt' stål. Se i tabellen her:
http://da.wikipedia.org/wiki/Tr%C3%A6kstyrke
Det ville da også være mærkeligt hvis Collier bygger rammer der ikke kan holde.
Har du set Colliers opstillinger til styrke og udmattelse etc.
Jeg er dog enig i at det næppe er en god ide at købe en rustfri ramme hvia man skal til syn. Spørg i hvert fald først.
T.
Hvis man maler den blanksort
Hvis man maler den blanksort så ser ingen vel det er rustfrit stål.. Men det er selvfølgelig heller ikke så cool.. :)
Rustfri stål har faktisk en
Rustfri stål har faktisk en større (brud)styrke end 'almindeligt' stål. Se i tabellen her:
http://da.wikipedia.org/wiki/Tr%C3%A6kstyrke
Det ville da også være mærkeligt hvis Collier bygger rammer der ikke kan holde.
Har du set Colliers opstillinger til styrke og udmattelse etc.
Jeg er dog enig i at det næppe er en god ide at købe en rustfri ramme hvia man skal til syn. Spørg i hvert fald først.
T.
Det er netop der problemet ligger, en sådan ramme vil revne overalt ved daglig brug, Rustfrit bryder næppe om at bevæge sig, bilerne hvor disse rammer sidder på bliver transporteret mellem udstillingerne, startet bliver de ikke fordi ventilatoren støver, så jeg tror ikke det er mange reklamationer Collier får på disse rammer.
Har lige spurgt min svigerfar,
Har lige spurgt min svigerfar, der er smed. Han siger at godt rustfrit stål er meget stærkere og sejere end almindelig stål.
Han mener også at rustfrit stål vil være helt perfekt til en bilramme - hvis altså økonomien er til det.
Jeg ved ikke om det er rigtigt - men hans bud er bedre end mit, da han jo er smed.
Han mener også at rustfrit stål vil være helt perfekt til en bilramme - hvis altså økonomien er til det.
Jeg ved ikke om det er rigtigt - men hans bud er bedre end mit, da han jo er smed.
Nu kan man jo male
Nu kan man jo male rammen, som Claes skriver, eller købe en i almindeligt stål og en ramme med original affjedring, så tror jeg sgu' ikke der er mange synsmænd der opdager det. :-)
-
Hej Kan se der står C4
Hej
Kan se der står C4 affjedring.. Gør det bilen meget bedre ?? Syntes ellers en C3 affjedring med kulfiber virker meget god. ?
Mvh.
Kan se der står C4 affjedring.. Gør det bilen meget bedre ?? Syntes ellers en C3 affjedring med kulfiber virker meget god. ?
Mvh.
Tilbage til "Generelt teknisk forum"