Hej.
Hvis budgettet er 20 K. :smilielol5:
Er dette så en motor man skal vælge ?
Må jeg høre fra de teknisk begavede...
http://www.summitracing.com/parts/MLL-BP3830CTC1/
Og som jeg kan læse mig frem til burde den være plug and play, eller er det forkert ??
Mvh. Skallerup.
Anbefaling...
Hej Skallerup Hvis budgettet er 20K
Hej Skallerup
Hvis budgettet er 20K mangler du 5500 gram til skat!
Hilsen den økonomisk begavet:conehead:
Ellers ser det da godt ud.Det må da være dejligt at hælde en ny motor ned og på med gearkassen.Husk flexpladen hvis du da ikke har en one piece rear sealed på lager.Ydermere er der da også en OK garanti.
Jørn/841
Hvis budgettet er 20K mangler du 5500 gram til skat!
Hilsen den økonomisk begavet:conehead:
Ellers ser det da godt ud.Det må da være dejligt at hælde en ny motor ned og på med gearkassen.Husk flexpladen hvis du da ikke har en one piece rear sealed på lager.Ydermere er der da også en OK garanti.
Jørn/841
Hej. Hvis budgettet er 20 K.
Hej.
Hvis budgettet er 20 K. :smilielol5:
Er dette så en motor man skal vælge ?
Må jeg høre fra de teknisk begavede...
Og som jeg kan læse mig frem til burde den være plug and play, eller er det forkert ??
Mvh. Skallerup.
Tja, man får hvad man betaler for og det er meget billigt for en komplet motor hvilket desværre betyder at den er propfyldt med kinastumper og genbrugte dele.
For de samme penge kan du næsten (med lidt genbrug(bundkar mv) fra din gamle) lave en 406 med alutoppe og så er det nye kvalitetsdele:
406 SBC Shortblock with new Dart SHP block
http://www.ohiocrank.com/chev_sb_shortb.html
eller læg lidt oveni og få dig en 427''er som næsten er blevet standard for nye smallblocks i klubben iøjeblikket :)
ps. mht. til garanti er der megen visdom i dette sakset fra corvetteforum:
Hit the search link at the top of the page, type in Blueprint engines. Go to the last post. Lots of info both ways on these. Whatever you get check the parts list carefully. Noname parts in a lot of these crate engines. Powdermetal rods, KB hyper pistons. A warrantee helps but removing the original, swapping parts over, installing, having an issue, removing the engine, swapping parts over, recrating and shipping it back, picking it up, swapping parts over reinstalling it for free sucks.
Hej. Min fornemmelse er at
Hej. Min fornemmelse er at de 20K meget hurtigt bliver op imod det dobbelte med told, moms og transport. Er der nogle der har kendskab til om denne 383-er fra USA autodele kan anbefales:
http://www.usa-autodele.dk/Motor%20og%20Gearkasse/Motor/Chevrolet%20383%20450hk.html
eller risikerer man en gentagelse af en tidligere historie om en 383-er her på forummet? Mvh Lars
http://www.usa-autodele.dk/Motor%20og%20Gearkasse/Motor/Chevrolet%20383%20450hk.html
eller risikerer man en gentagelse af en tidligere historie om en 383-er her på forummet? Mvh Lars
Hmmmm 383 450 Hk :smilielol5::smilielol5::smilielol5::smilielol5:
Hmmmm
383 450 Hk :smilielol5::smilielol5::smilielol5::smilielol5:
Technical Specs:
• Seasoned GM 4-Bolt Main (2 pc. rear main seal) Short Block
• Patriot Performance 190cc Freedom Series
Oversat til dansk Brugt block, kina toppe......
Brian
383 450 Hk :smilielol5::smilielol5::smilielol5::smilielol5:
Technical Specs:
• Seasoned GM 4-Bolt Main (2 pc. rear main seal) Short Block
• Patriot Performance 190cc Freedom Series
Oversat til dansk Brugt block, kina toppe......
Brian
-
- Indlæg: 151
- Tilmeldt: 20. feb 2004, 01:27
Hej. Hvis budgettet er 20 K.
Hej.
Hvis budgettet er 20 K. :smilielol5:
Er dette så en motor man skal vælge ?
Må jeg høre fra de teknisk begavede...
http://www.summitracing.com/parts/MLL-BP3830CTC1/
Og som jeg kan læse mig frem til burde den være plug and play, eller er det forkert ??
Mvh. Skallerup.
Teknisk begavelse er vist desværre ikke nok til at afgøre det. Tillid til motorbyggeren er lige så afgørende. Er der rent faktisk det i motoren som der anføres.
Er dyno testen som flere lover en rigtig test eller bare en computersimulering.
Hvorfor er den viste motor eksternt afbalanceret? Sb. motorer plejer at være internt afbalanceret.
Personligt tør jeg p.t. ikke at købe nogen som helst US motor. Jeg brændte mig på nogle motorer fra USA for nogle år siden. Den første stod af efter 100 km og den anden tændingsbankede konstant og kom aldrig til at yde det lovede. Slet ikke i nærheden deraf. Den kunne ikke gå over 4000 rpm.
3 motorudskiftninger og en masse arbejde med at flytte tilbehør rundt mellem de forskellige motorer har skræmt mig for en rum tid. Samt et pænt økonomisk tab.
Og det var ikke det billigste jeg købte den gang.
Bemærk at ydelserne der opgives på løse motorer er SAE gross. Den virkelige ydelse er højst 30% under det lovede. Altså 450 HK bliver højst til 300 HK.
Jeg afventer at der kommer et gennemprøvet tilbud.
Hvis bare pris og kvalitet hang sammen, sådan at en motor til 40 k er dobbelt så god som en til 20 k ville det være nemt. Men ikke engang dét kan man være sikker på.
C3
Hej. Min fornemmelse er at
Hej. Min fornemmelse er at de 20K meget hurtigt bliver op imod det dobbelte med told, moms og transport. Er der nogle der har kendskab til om denne 383-er fra USA autodele kan anbefales:
eller risikerer man en gentagelse af en tidligere historie om en 383-er her på forummet? Mvh Lars
Det er motorer fra Jegs med samme grundfilosofi som summitmotorerne:
http://www.jegs.com/p/Patriot-Performance/Patriot-Performance-SB-Chevy-383ci-450HP-Engine/1122042/10002/-1
topstykkerne er lavet i kina så det er lidt underligt at de hedder patriot :
"https://www.patriot-performance.com/xcart/product.php?productid=76&cat=40&page=1"https://www.patriot-performance.com/xcart/product.php?productid=76&cat=40&page=1
pas på derude
:confused:
Jeg har gennem det sidste år betalt tusindvis ( rigtig mange )
af kroner for at få lavet en rigtig fed moter herhjemme. Jeg troede
at den hellige grav var velforvaret, hvis jeg fik den bygget gennem
en af klubbens medlemmer. Men det har desværre udviklet sig til noget af et mareridt som jeg selv efterfølgende har kæmpet og betalt for at få løst.
feks smed den olie, manglede komp på den ene cylinder, havde forskellige typer tændrør,defekt vacumdåse,brændte kabler, ituklippet ledninsnet (nyt)
ridset skærme og hjælm o.s.v, o.s.v
Dette ikke sagt for at være negativ, men blot sagt for at andre ikke ender
i samme situation.
Så pas på og få alt på skrift ,ellers kan det blive rigtig dyrt !!!:(
Jeg har gennem det sidste år betalt tusindvis ( rigtig mange )
af kroner for at få lavet en rigtig fed moter herhjemme. Jeg troede
at den hellige grav var velforvaret, hvis jeg fik den bygget gennem
en af klubbens medlemmer. Men det har desværre udviklet sig til noget af et mareridt som jeg selv efterfølgende har kæmpet og betalt for at få løst.
feks smed den olie, manglede komp på den ene cylinder, havde forskellige typer tændrør,defekt vacumdåse,brændte kabler, ituklippet ledninsnet (nyt)
ridset skærme og hjælm o.s.v, o.s.v
Dette ikke sagt for at være negativ, men blot sagt for at andre ikke ender
i samme situation.
Så pas på og få alt på skrift ,ellers kan det blive rigtig dyrt !!!:(
Her er et link ....
Her er et link ....
http://www.gmperformanceparts.com/Parts/Hot_Products.jsp :patriot:
Måske made in USA...
http://www.gmperformanceparts.com/Parts/Hot_Products.jsp :patriot:
Måske made in USA...
Et link mere :) http://www.theengineshop.com/:beatdeadhorse5:
Et link mere :)
http://www.theengineshop.com/:beatdeadhorse5:
http://www.theengineshop.com/:beatdeadhorse5:
Tilbage til "Generelt teknisk forum"
Hvem er online
Brugere der læser dette forum: Ingen og 4 gæster