Hej,
Kan det betale sig at sætte 1969 350/350 topstykker på en 1971 270/350 motor?
/John
"Nye" topstykker på en 71'er
Hej, Kan det betale sig at
Hej,
Kan det betale sig at sætte 1969 350/350 topstykker på en 1971 270/350 motor?
/John
71' topstykkerne har suffix 487 og er kopier af de gamle 461 mickeytoppe bortset fra at de har hærdede sæder og 1,94/1,5 ventiler / 75,4 cc forbrændingskammer mod 461'eren som havde 62cc og 2,02/1,6 ventiler. Så 71 toppene er ikke dårlige toppe men de store forbrændingskamre sænker kompresionen. Hvis mickey toppene har fået lavet styr og sæder og er i god stand vil de give flere heste og du har en gearing der kan bruge det til noget for området hvor motoren laver moment og heste vil flytte sig lidt opad. Så det er lidt svært at svare på, skifter du så lav alle de små ting som at få pakningen til flugte på manifold/topstykke (særlig øverst) og check om en evt. planing har ændret vippearms-geometrien, der skal ikke så meget til førend stødstængerne bliver for lange.:cheers2:
71' topstykkerne har suffix 487
71' topstykkerne har suffix 487 og er kopier af de gamle 461 mickeytoppe bortset fra at de har hærdede sæder og 1,94/1,5 ventiler / 75,4 cc forbrændingskammer mod 461'eren som havde 62cc og 2,02/1,6 ventiler. Så 71 toppene er ikke dårlige toppe men de store forbrændingskamre sænker kompresionen. Hvis mickey toppene har fået lavet styr og sæder og er i god stand vil de give flere heste og du har en gearing der kan bruge det til noget for området hvor motoren laver moment og heste vil flytte sig lidt opad. Så det er lidt svært at svare på, skifter du så lav alle de små ting som at få pakningen til flugte på manifold/topstykke (særlig øverst) og check om en evt. planing har ændret vippearms-geometrien, der skal ikke så meget til førend stødstængerne bliver for lange.:cheers2:
Ok tak for svar David.
Det lyder lidt som om det ikke kan betale sig.
Gearkassen er en std. 71 automat gearkasse.
Tilbage til "Generelt teknisk forum"
Hvem er online
Brugere der læser dette forum: Ingen og 5 gæster