quadrajet problemer?

Teknisk relateret snak
Roald #606

quadrajet problemer?

Indlægaf Roald #606 » 8. sep 2009, 22:47

Jeg monterede en quadrajet på min 68'er vette i efteråret 2008 (nyrenoveret fra ZIP og skulle være sat op til en 300 hk 327'er) og i starten og første del af foråret kørte den godt. Men efterhånden som jeg fik kørt nogle kilometer fik jeg problemer med tændingsbanken under dellast. Jeg prøvede at retardere tændingen lidt (som i forvejen stod konservativt) men det hjalp intet.

Her i sidste uge smed jeg en for sjov en Holley Street Avenger 670 cfm fra den anden vette på istedet for quadrajetten og vupti alle problemer forsvandt?

Nogle bud på hvad der kan være galt med den qjet? Jeg går udfra den går for mager i mellemområdet og at det ikke er et dysnings problem når den kørte fint i starten...

david

Jeg monterede en quadrajet på

Indlægaf david » 9. sep 2009, 19:21

Jeg monterede en quadrajet på min 68'er vette i efteråret 2008 (nyrenoveret fra ZIP og skulle være sat op til en 300 hk 327'er) og i starten og første del af foråret kørte den godt. Men efterhånden som jeg fik kørt nogle kilometer fik jeg problemer med tændingsbanken under dellast. Jeg prøvede at retardere tændingen lidt (som i forvejen stod konservativt) men det hjalp intet.

Her i sidste uge smed jeg en for sjov en Holley Street Avenger 670 cfm fra den anden vette på istedet for quadrajetten og vupti alle problemer forsvandt?

Nogle bud på hvad der kan være galt med den qjet? Jeg går udfra den går for mager i mellemområdet og at det ikke er et dysnings problem når den kørte fint i starten...

grunden til at det virker med Holley'en må næsten være at den får mere at leve af/benzin køler, jeg ville forsøge med lidt mindre primære kalibreringsnåle på de primære, prøve evt. med en co2 måler mendes du kører

Roald #606

grunden til at det virker

Indlægaf Roald #606 » 9. sep 2009, 20:09

grunden til at det virker med Holley'en må næsten være at den får mere at leve af/benzin køler, jeg ville forsøge med lidt mindre primære kalibreringsnåle på de primære, prøve evt. med en co2 måler mendes du kører

Ja det lyder meget logisk, holley'en er netop dyset til en 350 cui hvor den anden motor er en 327 cui. Det sjove var at der først kom tændingsbanken med qjetten når motoren havde opnået driftstemperatur.

david

Ja det lyder meget logisk,

Indlægaf david » 9. sep 2009, 21:33

Ja det lyder meget logisk, holley'en er netop dyset til en 350 cui hvor den anden motor er en 327 cui. Det sjove var at der først kom tændingsbanken med qjetten når motoren havde opnået driftstemperatur.

kører du med headers, hvis du gør skal den også have lidt mere at leve af :seeya:

Roald #606

kører du med headers, hvis

Indlægaf Roald #606 » 9. sep 2009, 22:22

kører du med headers, hvis du gør skal den også have lidt mere at leve af :seeya:

Niks 100% fabriks standard helt ned til benzin filteret og platin tændingen.

Claes

Hej Roald Fandt du problemet? Jeg synes

Indlægaf Claes » 20. nov 2009, 03:45

Hej Roald

Fandt du problemet?

Jeg synes det lyder underligt, at der skulle være noget galt med størrelsen på dysser osv, når den kørte godt i starten.

Mon ikke bare der har sat sig noget skidt et sted - eller bundpakningen der er blevet utæt, så den suger falsk luft et sted.

Min går heller ikke optimalt ved dellast og også lidt dårligt i tomgang nogle gange - det tror jeg er fordi den suger luft ved pakningen mod indsugningen. Den tager nemlig omdrejninger, når man sprøjter dér med WD-40.

Hvis du smed en anden pakning på, da du skiftede til Holly'en kan det måske være derfor den går bedre med den?

Roald #606

Hej Roald Fandt du problemet? Jeg synes

Indlægaf Roald #606 » 20. nov 2009, 10:22

Hej Roald

Fandt du problemet?

Jeg synes det lyder underligt, at der skulle være noget galt med størrelsen på dysser osv, når den kørte godt i starten.

Halløj Claes

Jeg må indrømme jeg ikke har fundet problemet endnu (har heller ikke forsøgt). Jeg skal lige have købt en wideband A/F måler så jeg er helt sikker på hvad der sker (skal bruge en alligevel til en af de andre biler)

Mon ikke bare der har sat sig noget skidt et sted - eller bundpakningen der er blevet utæt, så den suger falsk luft et sted.

Falsk luft har jeg tjekket, det var det ikke og bundpakningen er spritny. Karburatoren er som sagt en nyrenoveret fra zip-corvette købt for et år siden og den har naturligvis været monteret med filter. Når det så er sagt så havde en bekendt fra Lowriders (lokal US klub) samme problem. Det var også en nyrenoveret qjet og den var fyldt med metalspåner da de skilte den ad.

Min går heller ikke optimalt ved dellast og også lidt dårligt i tomgang nogle gange - det tror jeg er fordi den suger luft ved pakningen mod indsugningen. Den tager nemlig omdrejninger, når man sprøjter dér med WD-40.

Hvis du smed en anden pakning på, da du skiftede til Holly'en kan det måske være derfor den går bedre med den?

Ja det tyder på at det er dit problem. Jeg har kun problemer med at den tændingsbanker når den får lidt at leve af og det er selvom tændingen er sat til en konservativ fabrikskurve. Problemet forsvandt med Holleyen som så til gengæld virker til at køre en anelse for fed blanding.

Men nu må vi se. Når jeg får lidt mere styr på værkstedet så skal jeg have kigget lidt mere på den qjet. Sådan en adskilt C******* fylder en del, jeg fulgte ikke lige mine egne råd med at købe det bedste jeg har råd til

Tilbage til "Generelt teknisk forum"