Hej..
Jeg har hørt om musen... Men skisme ikke om topstykkerne...
Er der en der kan forklare hvad det er for størrelser og hvad de kan i forhold til standard topstykker.. ?
Med venlig hilsen
Skallerup
Mickey Mouse...
-
Hej.. Jeg har hørt
Hej..
Jeg har hørt om musen... Men skisme ikke om topstykkerne...
Er der en der kan forklare hvad det er for størrelser og hvad de kan i forhold til standard topstykker.. ?
Med venlig hilsen
Skallerup
Såvidt jeg ved kaldes de populært "double hump" eller "camel hump" heads i US hvis du vil søge lidt info på google selv. Det er gamle highperformance toppe fra før oliekrisen satte ind. Jeg mener de var standard toppe på corvetterne fra den tid.
Typisk ender støbenummeret på dem her
461
462
186
291
492
Jeg har selv 291 (originale) toppe på min grå 68'er.
Men ifølge det jeg har læst på nettet yder næsten ethvert moderne aftermarket topstykke bedre end dem.
De skal nok være i ret god stand plus være billige før de kan betale sig i forhold til et sæt billige aftermarket jerntoppe. De er fra før tiden med hærdede ventil sæder og hvis man skal betale sig fra maskinarbejde, så løber det hurtigt op.
Men typisk vil de have et forbrændingskammer på 64 cc og enten 1.94/1.50 eller 2.02/1.60 ventiler. Hvis du har standard smogtoppe på 76 cc på vil de hæve din kompression. Hvor meget afhænger af flere ting end bare topstykket, men typisk et point fra eksempelvis 8,5-1 til omkring 9,5-1.
Hvor mange hk du kan hente, vil jeg ikke gætte på men lt-1'eren fra 1970 med 11-1 i kompression og 370 hk (på svinghjulet og målt i GROSS) brugte 186 toppe :)
Tilbage til "Generelt teknisk forum"