Bagtøj

Teknisk relateret snak
Gæst

Bagtøj

Indlægaf Gæst » 6. jul 2009, 20:40

Hej

Var forleden ude på en længere tur i Vetten
(BB,454). På trods af at bilen kører upåklageligt, så er der et lille men. På landevejen kører den med rigtig mange omdrejninger, husker i skrivende stund ikke præcist omdr. Men det føles som hvis man kører i 3gear (Manuel gearkasse).

Kunne ane nogle tal på bagtøjet, men skal have den hævet op for, at se det nærmere.

Måske har den tidligere ejer kørt lidt race måske 1/4mil?

Måske kunne nogen være interesseret i at bytte bagtøj? Det skal naturligvis være 100% i orden, til BB - og med en gearing, som er velegnet til landevej.

God sommer
Vh.
Tomas

Tommy
Indlæg: 1
Tilmeldt: 1. aug 2003, 02:52

Du har bare lige glemt

Indlægaf Tommy » 6. jul 2009, 21:26

Du har bare lige glemt at det er en gammel bil du har købt, sådan var det dengang.

Roald #606
Indlæg: 0
Tilmeldt: 5. apr 2006, 11:32

Du har bare lige glemt

Indlægaf Roald #606 » 6. jul 2009, 22:06


Du har bare lige glemt at det er en gammel bil du har købt, sådan var det dengang.


Ja hvis den oprindelige ejer bestilte den med sådan et bagtøj så var det sådan dengang (og afhængigt af udstyrs model og motor udgave selvf)

Min 68'er med automatgear blev leveret standard med 3.08 (AL) bagtøj fra fabrikken og render omkring 2300 omdrejninger ved 100 km/t

Min anden 68'er med manuel gear har 3.55 (AZ) bagtøj og render ca 2700 ved 100 km/t

Følgende ratios var tilgængelige fra fabrikken i 1968



Code

[TD="width: 54"]Ratio

[TD="width: 319"]Application



[TD="width: 46"]AK

[TD="width: 54"]3.36

[TD="width: 319"]Standard (327/350)



[TD="width: 46"]AL

[TD="width: 54"]3.08

[TD="width: 319"]Positraction (327/350)



[TD="width: 46"]AM

[TD="width: 54"]3.36

[TD="width: 319"]Positraction (327/350)



[TD="width: 46"]AN

[TD="width: 54"]3.55

[TD="width: 319"]Positraction (327/350)



[TD="width: 46"]AO

[TD="width: 54"]3.70

[TD="width: 319"]Positraction (327/350)



[TD="width: 46"]AP

[TD="width: 54"]4.11

[TD="width: 319"]Positraction (327/350)



[TD="width: 46"]AS

[TD="width: 54"]3.70

[TD="width: 319"]Standard (327/350)



[TD="width: 46"]AT

[TD="width: 54"]3.08

[TD="width: 319"]Heavy Duty Positraction (427)



[TD="width: 46"]AU

[TD="width: 54"]3.36

[TD="width: 319"]Heavy Duty Positraction (427)



[TD="width: 46"]AV

[TD="width: 54"]3.08

[TD="width: 319"]Positraction (427)



[TD="width: 46"]AW

[TD="width: 54"]3.08

[TD="width: 319"]Heavy Duty Positraction (427)



[TD="width: 46"]AY

[TD="width: 54"]2.73

[TD="width: 319"]Heavy Duty Positraction (427 Turbo-Hydra-Matic)



[TD="width: 46"]AZ

[TD="width: 54"]3.55

[TD="width: 319"]Heavy Duty Positraction (427)



[TD="width: 46"]FA

[TD="width: 54"]3.70

[TD="width: 319"]Heavy Duty Positraction (427)



[TD="width: 46"]FB

[TD="width: 54"]4.11

[TD="width: 319"]Heavy Duty Positraction (427)



[TD="width: 46"]FC

[TD="width: 54"]4.56

[TD="width: 319"]Heavy Duty Positraction (427)






http://corvettec3.ca/axle.htm

(udmeldt) C3
Indlæg: 151
Tilmeldt: 20. feb 2004, 01:27

Hej Var forleden ude på en

Indlægaf (udmeldt) C3 » 6. jul 2009, 22:27


Hej

Var forleden ude på en længere tur i Vetten
(BB,454). På trods af at bilen kører upåklageligt, så er der et lille men. På landevejen kører den med rigtig mange omdrejninger, husker i skrivende stund ikke præcist omdr. Men det føles som hvis man kører i 3gear (Manuel gearkasse).

Kunne ane nogle tal på bagtøjet, men skal have den hævet op for, at se det nærmere.

Måske har den tidligere ejer kørt lidt race måske 1/4mil?

Måske kunne nogen være interesseret i at bytte bagtøj? Det skal naturligvis være 100% i orden, til BB - og med en gearing, som er velegnet til landevej.

God sommer
Vh.
Tomas


Der er en anden løsning, nemlig en 5-trins gearkasse, hvor 5. er et overgear, Det kan fås så højt som 0,6:1. Der findes også en 0,82:1 udgave. (Begge er cirka udvekslinger).

Iøvrigt skiftede jeg selv bagtøjet fra 3,70 til 3,08 på en sb hvilket er et fint kompromis.

C3

Gæst

Hej Jeg vil lige starte med

Indlægaf Gæst » 7. jul 2009, 19:57

Hej

Jeg vil lige starte med at kommentere på
Tommy´s bemærkning.
Faktisk så er det min anden Corvette - og jo, jeg er udemærket klar over at det er en gammel bil, som jeg har købt! (Underlig bemærkning) til et seriøst spørgsmål. Ikke alle gamle biler kører med mange rpm. heller ikke Corvetter.

Når jeg valgte at stille dette spørgsmål, så er det fordi jeg efterhånden har siddet ved siden af i adskillige C3 modeller. Dog har jeg ikke oplevet en med så højt omdr. tal. +3000 rpm. ved 100kmt.

En af mine venner har en 68´ 427 som kører med ca. 1000 omdr. mindre og deraf min undren.

Har tænkt på det 5gear, men mente at det måske ville være billigere med at udskifte bagtøj (har gjort det på en gammel BMW) med godt resultalt.


Tak for de andre gode teoretiske svar:D

david
Indlæg: 0
Tilmeldt: 30. jul 2003, 22:59

Man kan gå helt ned

Indlægaf david » 7. jul 2009, 21:47

Man kan gå helt ned i 2:72 hvis de skal være en rigtig motorvejskonge :driving: med under 2000 omdrejninger ved 100 km/t.

her er alt til faget hørende:


http://www.duntovmotors.com/Differentials_63-79.htm

Gæst

Hej Se det er info,

Indlægaf Gæst » 7. jul 2009, 22:43

Hej

Se det er info, som vil noget;)


Takker David!


Vh.
Tomas

david
Indlæg: 0
Tilmeldt: 30. jul 2003, 22:59

Hej Se det er info,

Indlægaf david » 7. jul 2009, 23:08


Hej

Se det er info, som vil noget;)


Takker David!


Vh.
Tomas


ja det er en cool site :coolgleamA:

http://www.duntovmotors.com/default.htm

Tommy
Indlæg: 1
Tilmeldt: 1. aug 2003, 02:52

Nu opgav du jo ingen

Indlægaf Tommy » 8. jul 2009, 01:44

Nu opgav du jo ingen data, så derfor mit svar, ældre biler mangler jo både 5 og 6 gear samt lock ( Aut )
For ikke at miste din hurtighed må det være løsningen med en 5 trins når det nu er en BB

Tommy.

(udmeldt) C3
Indlæg: 151
Tilmeldt: 20. feb 2004, 01:27

Hej Se det er info,

Indlægaf (udmeldt) C3 » 8. jul 2009, 17:32


Hej

Se det er info, som vil noget;)


Takker David!


Vh.
Tomas


Mit 3,08 bagtøj er netop købt hos Duntov for nogle år siden:



Det har fungeret fint. Der er dog en ganske svag hyletone ved neutral belastning.

C3


Tilbage til "Generelt teknisk forum"

Hvem er online

Brugere der læser dette forum: Ingen og 6 gæster