Hej
Findes der en nem og smart måde til at lufte kølesystemet ud på en 454'er, jeg har haft alt vandet/kølervæsken tappet af og synes nu at jeg kan blve ved med at efterfylde
Hilsen
Tom617
udluftning af kølesystem
Ja - du kan gøre
Ja - du kan gøre som jeg. Fyld køleren op, start op med kold motor uden at sætte prop på. Efterhånden det forsvinder hældes mere på, men pas på at den ikke bliver for varm, for så kommer det ovenud, og det er rigtig varmt vand!
Det mest normale er vel nok at tage termostaten af, og så fylde motoren helt op i termostathullet, samtidig med at køleren fyldes. Så er det kun meget lidt der kan mangle når motoren har været varm.
Det mest normale er vel nok at tage termostaten af, og så fylde motoren helt op i termostathullet, samtidig med at køleren fyldes. Så er det kun meget lidt der kan mangle når motoren har været varm.
Hej Tom Du tager en ½
Hej Tom
Du tager en ½ liter cola flaske og skærer bunden ud. Af med skruelåget og så taper du den stramt ind så den kommer til at passe med køleren. Så har du det højeste punkt. Husk at der skal være vand på flasken hele tiden.
Hilsen
Brian C
Du tager en ½ liter cola flaske og skærer bunden ud. Af med skruelåget og så taper du den stramt ind så den kommer til at passe med køleren. Så har du det højeste punkt. Husk at der skal være vand på flasken hele tiden.
Hilsen
Brian C
-
Hej Brian Hvor skal flasken sættes
Hej Brian
Hvor skal flasken sættes på køleren, det kan jeg ikke lige gennemskue, der er "kun" slange studser på min køler
Hilsen
Tom
Hvor skal flasken sættes på køleren, det kan jeg ikke lige gennemskue, der er "kun" slange studser på min køler
Hilsen
Tom
Flasken erstatter kølerproppen, i dit
Flasken erstatter kølerproppen, i dit tilfælde sidder kølerproppen på ekspantionsbeholderen.
Hej Jeg har tidligere haft
Hej
Jeg har tidligere haft fordel af at bore et ø3mm hul i termostaten, og efterfølgende langsom påfyldning af kølesystemet, evt. med øverste kølevandssalnge afmonteret.
Jeg har tidligere haft fordel af at bore et ø3mm hul i termostaten, og efterfølgende langsom påfyldning af kølesystemet, evt. med øverste kølevandssalnge afmonteret.
Tilbage til "Generelt teknisk forum"