tændings problemer/spørgsmål

Teknisk relateret snak
885kim
Indlæg: 0
Tilmeldt: 27. feb 2008, 18:05

tændings problemer/spørgsmål

Indlægaf 885kim » 16. apr 2009, 21:42

hej jeg har en 1971 350 som jeg lige har monteret nyt manifold og carb på
da jeg geninst. tændings system har jeg fået et mystisk problem hvis jeg indstiller tændingen efter foreskrifterne 8gr. før top køre motoren adH.til
kan ikke tag gas og skyder ud af carb. men hvis jeg stiller den på gehør ca 20-25gr. før top kore den fint. jeg har kontroleret tændings mærke og tændings rækkefølge den køre med pertronix ignitor elektronisk tænding
istædet for platiner er der nogen der har en god ide
Mvh.Kim

Shark
Indlæg: 0
Tilmeldt: 21. jun 2008, 18:44

De 8 grader er uden

Indlægaf Shark » 16. apr 2009, 21:55

De 8 grader er uden vacuum dåsen tilsluttet, har du pillet den fra når du måler?
Hvordan kontrollerer du TDC punktet? Svingningsdæmperen som mærket sidder på kan godt have forrykket sig så TDC markeringen ikke passer (almindelig fejl). Der kan også mære monteret en forkert svingningsdæmper eller en forkert markørplade.

Andre årsager kan være en utæt indsugningsmanifold eller for mager blanding (da du nu lige har skiftet manifold og karburator, går ud fra at det er indsugningsmanifold du mener).
Vær også opmærksom på at de 8 grader er til stock setup, hvis du har modificeret på motoren kan det godt være at du skal køre med mere end 8 grader i grundindstilling men stadigvæk ramme ca. 36 grader med fuld avancering (tændingskurven ændres).

Mvh.
Karsten #956

885kim
Indlæg: 0
Tilmeldt: 27. feb 2008, 18:05

jeg har lige opdaget at

Indlægaf 885kim » 16. apr 2009, 22:53

jeg har lige opdaget at jeg har 3 udstødnings ventiler hvor der er temlig meget
slack i top stilling det kan måske være noget af problemet så den ikke når at
komme af med udstødningen inden indsug så det vil jeg prøve at justere imorgen
mvh kim

John #817
Indlæg: 0
Tilmeldt: 27. aug 2007, 08:36

De råd jeg bla. har

Indlægaf John #817 » 17. apr 2009, 07:14

De råd jeg bla. har fået af David og andre er, at med HEI skal du stille den til ca. 18grader BTDC uden vaccum, derefter med vaccum tilsluttet skal din total tænding med vaccum være 36-38 grader BTDC. Hvis den ikke er det, skal du skifte fjerdere i din HEI.

Jeg håber jeg har forstået det rigtigt :-)

david
Indlæg: 0
Tilmeldt: 30. jul 2003, 22:59

De råd jeg bla. har

Indlægaf david » 17. apr 2009, 08:20


De råd jeg bla. har fået af David og andre er, at med HEI skal du stille den til ca. 18grader BTDC uden vaccum, derefter med vaccum tilsluttet skal din total tænding med vaccum være 36-38 grader BTDC. Hvis den ikke er det, skal du skifte fjerdere i din HEI.

Jeg håber jeg har forstået det rigtigt :-)


Næsten rigtigt :thumbs::

[LIST:53641376]
[*]I tomgang og uden vacuum - 18 grader.
[*]ved 2500 omdrejninger uden vacuum - 36 grader
[*]vacuum giver 16 grader ekstra dvs. 34 grader i tomgang
[*]ved cruise med 2500 omdrejninger bør tænding stå 52 grader (36 + 16 ).

Shark
Indlæg: 0
Tilmeldt: 21. jun 2008, 18:44

De råd jeg bla. har

Indlægaf Shark » 17. apr 2009, 10:04


De råd jeg bla. har fået af David og andre er, at med HEI skal du stille den til ca. 18grader BTDC uden vaccum, derefter med vaccum tilsluttet skal din total tænding med vaccum være 36-38 grader BTDC. Hvis den ikke er det, skal du skifte fjerdere i din HEI.

Jeg håber jeg har forstået det rigtigt :-)


Hmmm, ja men nu var det jo en Ignitor (Pertronix) tænding og ikke en HEI tænding. Skal Ignitoren ikke stå stort set som stock tænding eller har jeg misforstået noget?

david
Indlæg: 0
Tilmeldt: 30. jul 2003, 22:59

Hmmm, ja men nu var

Indlægaf david » 17. apr 2009, 10:17


Hmmm, ja men nu var det jo en Ignitor (Pertronix) tænding og ikke en HEI tænding. Skal Ignitoren ikke stå stort set som stock tænding eller har jeg misforstået noget?


Hvis alt er som da den kom fra fabrikken kan man sagtens køre med standardindstillinger + at standard kører man med kalibreret vacuum og ikke med ported vacuum(fra manifold), men der ligger en god bid ekstra power gemt i at stille tændingen rigtigt (udfra performance), med en god hurtig kurve og en strømfordeler uden slup :thumbs:

John #817
Indlæg: 0
Tilmeldt: 27. aug 2007, 08:36

Næsten rigtigt :thumbs:: I tomgang og

Indlægaf John #817 » 17. apr 2009, 17:53


Næsten rigtigt :thumbs::

[LIST:c6112e13]
[*]I tomgang og uden vacuum - 18 grader.
[*]ved 2500 omdrejninger uden vacuum - 36 grader
[*]vacuum giver 16 grader ekstra dvs. 34 grader i tomgang
[*]ved cruise med 2500 omdrejninger bør tænding stå 52 grader (36 + 16 ).



:thumbs::thumbs::thumbs::thumbs:

885kim
Indlæg: 0
Tilmeldt: 27. feb 2008, 18:05

hej igen jeg har nu

Indlægaf 885kim » 17. apr 2009, 18:08

hej igen jeg har nu justeret ventiler men det var tændingen der var problemet
jeg opdagede at ignitoren ikke tændte jævnt og nu er den helt død så der må en ny til men tak for rådne
mvh. kim

John #817
Indlæg: 0
Tilmeldt: 27. aug 2007, 08:36

Jeg har en "tikkende" lyd,

Indlægaf John #817 » 18. apr 2009, 17:24

Jeg har en "tikkende" lyd, når jeg tilsluttet vaccum. Hvad kan det være?


Tilbage til "Generelt teknisk forum"

Hvem er online

Brugere der læser dette forum: Ingen og 9 gæster