Hejsa..
Nogen har sikkert gættet det kvag overskriften...
Når jeg sætter min Vette i gear, kommer der et ret markant og let utilfreds *KLONK*:( fra bagtøjet, "Tror jeg", lyden kommer bagfra, så vidt jeg kan skønne og bilen sætter sig en lille smule i affjedringen..
Det gælder alle gear, men mest markant i bakgear..
Det er en 3 trins Automatgearkasse og bilen er fra 74'
Er der nogen der ved hvad det kan betyde, er det normalt eller skal jeg i gang med værktøjet..:leaving:
Mvh. Skallerup.
*klonk*
Øhm klonk lyde, her er
Øhm klonk lyde, her er mit bud, der kommer sikkert flere.
Mit "klonk" viste sig at være en løs støddæmper.
Og noget andet, har du den korrekte olie med tilsat slipmiddel i bagtøjet ?
Lykkemark
Lykkemark
-
Støddæmperne er helt nye og
Støddæmperne er helt nye og sitter godt fast.. :)
Mht. Olie... ??? Jeg skifter det, så er jeg sikker.. Så må jeg lige se hvad der sker..
Men mit indtryk er helt klart, at det har noget med noget at gøre, fra gearkasse og til baghjulene...
Mvh. Skallerup
Mht. Olie... ??? Jeg skifter det, så er jeg sikker.. Så må jeg lige se hvad der sker..
Men mit indtryk er helt klart, at det har noget med noget at gøre, fra gearkasse og til baghjulene...
Mvh. Skallerup
Støddæmperne er helt nye og
Støddæmperne er helt nye og sitter godt fast.. :)
Mvh. Skallerup
Tjek også gearolie ved driftvarm bil i tomgang og med gearvælgeren i "P". :)
/Thomas..
Øhm klonk lyde, her er
Øhm klonk lyde, her er mit bud, der kommer sikkert flere.
Lykkemark
Nu var det ikke støddæmperne i deres bækken parti hr. Lykkemark der blev talt om :rofl:
( Sorry lånte lige tråden ) kunne være bagtøjet der er slup i
-
Hvis der er slup i
Hvis der er slup i bagtøj, er det så det rebuild kit som man kan købe ved FM man skal bruge.. ??
Mvh. :)
Mvh. :)
Hejsa.. Nogen har sikkert gættet det
Hejsa..
Nogen har sikkert gættet det kvag overskriften...
Når jeg sætter min Vette i gear, kommer der et ret markant og let utilfreds *KLONK*:( fra bagtøjet, "Tror jeg", lyden kommer bagfra, så vidt jeg kan skønne og bilen sætter sig en lille smule i affjedringen..
Det gælder alle gear, men mest markant i bakgear..
Det er en 3 trins Automatgearkasse og bilen er fra 74'
Er der nogen der ved hvad det kan betyde, er det normalt eller skal jeg i gang med værktøjet..:leaving:
Mvh. Skallerup.
Det kunne godt lyde som at et kardankryds var på vej til de evige jagtmarker, men ellers yokebøsning/yoke i gearkasse, bøsninger i trailingarms, bøsninger i strutrods, bøsninger i bagtøjsbroen, check at de bagerste kardanaksler sidder ordentligt fast på bagtøj og flangen på spindlen. Det er nemmest at se fejlen på en lift, hvis det er et kardankryds skal det helst skiftes med det samme det laver en del ravage hvis det går under kørsel.:auto:
-
Ok David, jeg alliere mig
Ok David, jeg alliere mig lige med Kurt T. H. så må vi gennemgå de ting du nævner.. :O)
Tak.
Mvh. Skallerup.
Tak.
Mvh. Skallerup.
Hej severin vi ser på
Hej severin vi ser på det :sifone: måske det er den foreste gummibøsning der holde bagtøjet ,,, det problem havde jeg
du skulle jo gerne komme til at ligne denne lille fyr :auto::streger::streger::streger:
du skulle jo gerne komme til at ligne denne lille fyr :auto::streger::streger::streger:
-
Hej Lykkemark. Kan du ikke uddybe
Hej Lykkemark.
Kan du ikke uddybe det lidt mere, korrekte olie type med tilsat slipmiddel i bagtøjet ? Jeg skal have min 74 " op på en liften i næste uge for at kontrolere bl.a. olien i bagtøjet, da der kommer en svagt biv lyd fra bagenden når vetten er varm.
mvh Lesemann
Kan du ikke uddybe det lidt mere, korrekte olie type med tilsat slipmiddel i bagtøjet ? Jeg skal have min 74 " op på en liften i næste uge for at kontrolere bl.a. olien i bagtøjet, da der kommer en svagt biv lyd fra bagenden når vetten er varm.
mvh Lesemann
Tilbage til "Generelt teknisk forum"