Smeltet viskerkontakt

Teknisk relateret snak
Eva og Poul

Smeltet viskerkontakt

Indlægaf Eva og Poul » 23. mar 2009, 21:18

Skulle bruge vinduesviskerne, men efter få minutter begyndte der at ryge fra viskerkontakten. Det viser sig nu, at der er smeltet hul i den. Er ellers helt ny. Hvad kan mon være skyld i dette??

Mvh. Eva :seeya:

Lykkemark

Nederste højre sikring i rækken

Indlægaf Lykkemark » 23. mar 2009, 23:38

Nederste højre sikring i rækken skal være en 25 ampere til viskerne.
Sidder der en sådan, eller er der lavet en "fiks løsning" ?

Kontakten smelter jo ikke med mindre den bliver lavet om til "varmeapparat", og det sker jo kun hvis den ikke er sikret korrekt. så derfor skal det undersøges om strømmen rent faktisk går igennem sikringen, eller om der er lavet en alternativ vej enten uden sikring, eller med noget der ligner uden sikring.

Der hvor din bil kommer fra er det jo ikke sikkert at det regner, særligt meget.

Tit og ofte blever der lavet "hovsa løsninger" der har en tendens til at blive permanente, ligesom i politik.

Lykkemark

david

Skulle bruge vinduesviskerne, men efter

Indlægaf david » 24. mar 2009, 08:15

Skulle bruge vinduesviskerne, men efter få minutter begyndte der at ryge fra viskerkontakten. Det viser sig nu, at der er smeltet hul i den. Er ellers helt ny. Hvad kan mon være skyld i dette??

Mvh. Eva :seeya:

Jeg ville få en autoelektriker til at kigge det igennem, glasfiberbiler og kortslutninger i ledninger skal helst undgås.

Roald #606

Hvad årgang vette er det?

Indlægaf Roald #606 » 24. mar 2009, 09:09

Hvad årgang vette er det?

Her er en guide til tjek af hele viskersystemet (årgang ''69-''72)

Måske kan visker relæet være en fejlmulighed?

Eva og Poul

Mange tak for jeres gode

Indlægaf Eva og Poul » 24. mar 2009, 10:29

Mange tak for jeres gode råd. :) Det er en årg. '74.

vamdrup c3-954

Viskerpumpe..

Indlægaf vamdrup c3-954 » 24. mar 2009, 18:11

Nederste højre sikring i rækken skal være en 25 ampere til viskerne.
Sidder der en sådan, eller er der lavet en "fiks løsning" ?

Kontakten smelter jo ikke med mindre den bliver lavet om til "varmeapparat", og det sker jo kun hvis den ikke er sikret korrekt. så derfor skal det undersøges om strømmen rent faktisk går igennem sikringen, eller om der er lavet en alternativ vej enten uden sikring, eller med noget der ligner uden sikring.

Der hvor din bil kommer fra er det jo ikke sikkert at det regner, særligt meget.

Tit og ofte blever der lavet "hovsa løsninger" der har en tendens til at blive permanente, ligesom i politik.

Lykkemark

Hej Lykkemark...
Nu da du er inde i det med visker....Smiler...Hvorfor virker min pumpe ikke???Viskerne kører fint..skal jeg monterer en elpumpe eller hvad syntes du???
Hilsen Vamdrup C3

Lykkemark

Ja her er så flere

Indlægaf Lykkemark » 24. mar 2009, 20:04

Ja her er så flere muligheder min gode Vamdrup.

Den der umiddelbart lige lige for er, at du har glemt at komme vand på, her låner du en blomsterkande og fylder deminiraliseret vand på beholderen. Hvis du synes det skal dufte effektivt kan du bare putte en af dine brugte hvide frottesokker ned i kanden og lade vandet trække en halv times tid.

Skulle det nu mod forventning være det mekaniske der laver knuder så synes jeg faktisk at du skal være lidt konservativ, der er trods alt ingen grund til at gå til yderligheder.

Du skal naturligvis montere denne pumpe med en slangeforbindelse til en spand passageren kan holde mellem benene, eller stikke fødderne ned i, alt afhængig af hvilken odeur og evt farve vandet skal have.

Nu skal du blot huske, at den lige skal spædes inden den virker, men jeg lover dig at den skal nok holde dine viskere beskæftiget.

mvh

Lykkemark

Tilbage til "Generelt teknisk forum"