C5 Bremser

Teknisk relateret snak
Brugeravatar
C5Nissen
Indlæg: 31
Tilmeldt: 10. feb 2009, 23:36
Geografisk sted: Sdr. Bjert

C5 Bremser

Indlægaf C5Nissen » 30. sep 2010, 21:03

Hej allesammen

Er der nogen der har nogle gode erfaringer med at opgradere bremserne på en standard C5 ? - på trods af nyafdrejede skiver, og Calipere i topform kombineret med nye original klodser, er bremserne på 5éren stadig ikke noget at skrive hjem om.

Faktisk skal jeg over i min Folkevogn for at blive tilfredse med bremseeffekten, og det kan vel ikke være meningen at "Americas Supercar" :o skal være dårligere bremsende end sådan en Wolfburgslæde.

Har nogen prøvet sig frem med andre bremseklodser ? - EBC green / yellow / redstuff f.eks., eller måske Carbotech fra USA, og hvad er evt. erfaringerne ?

Jeg tager imod alle erfaringer med kyshånd

Hilsen C5Nissen - Karsten
Corvettes-The Bad Boy Toy 8-)

Lykkemark
Indlæg: 0
Tilmeldt: 27. mar 2007, 23:26

Ohøj Admin Er det muligt at

Indlægaf Lykkemark » 30. sep 2010, 23:54

Ohøj Admin
Er det muligt at "operere" bremseindlæggene fra Leasingsiden ind her ?

Lykkemark

Piet
Indlæg: 17
Tilmeldt: 14. apr 2016, 13:46

Jeg ved at Claus her

Indlægaf Piet » 1. okt 2010, 11:54

Jeg ved at Claus her fra klubben har opgraderet sine C5 bremser til Wilwood, alternativt kan det nok lade sig gøre at montere C6 bremser lidt afhængigt af din fælgstørrelse.
bremseklodser alene vil ikke gøre det, forskellen imellem dem til gadebrug er maks 5% hvilket ikke er mærkbart.

Bondemand
Indlæg: 0
Tilmeldt: 26. jan 2004, 19:40

4346 Hej Karsten Du kan

Indlægaf Bondemand » 1. okt 2010, 12:44

4346

Hej Karsten

Du kan opgradere dine bremser til dette Z06 sæt til 1995 USD, du er med dette sæt nød til at gå en fælg str. op for at få det til at passe.
I sættet er alt til montering.


Hilsen Bondemand
Vedhæftede filer
35.jpg
35.jpg (200.38 KiB) Vist 6208 gange

Brugeravatar
Allan#373
Indlæg: 68
Tilmeldt: 13. apr 2004, 10:37
Geografisk sted: Thisted

Hej Karsten Du kan opgradere

Indlægaf Allan#373 » 1. okt 2010, 13:04


Hej Karsten

Du kan opgradere dine bremser til dette Z06 sæt til 1995 USD, du er med dette sæt nød til at gå en fælg str. op for at få det til at passe.
I sættet er alt til montering.
4327

Hilsen Bondemand


Hvorfor får jeg denne besked, hver gang jeg klikker på vedhæftet fil?:banghead:
.
--------------------------------------------------------------------------------

System besked
Ugyldigt Vedhæftet fil angivet. Hvis du fulgte et link, så kontakt venligst administratoren.

PORSE GULD er i hus til weekendens strabadser i "OJJER" :party1::party1:

Allan
"If everything seems under control, you're just not going fast enough." - Mario Andretti

Brugeravatar
C5Nissen
Indlæg: 31
Tilmeldt: 10. feb 2009, 23:36
Geografisk sted: Sdr. Bjert

Tak for jeres inputs, og

Indlægaf C5Nissen » 1. okt 2010, 14:21

Tak for jeres inputs, og som jeg nok havde frygtet ser det ikke umiddelbart ud til at findes et billigt vidundermiddel til at forbedre stopklodserne på dyret.
Når vi kommer op i kategorien omkring et par tusind $$ kan jeg højest håbe på julemanden ( eller konens) gode humør i december.
Fælgstørrelsen er ihvertfald ikke noget problem, for hverken Wilwood eller Z06 systemer, da vi har 20" både for og bag.

Mht. Bondemandens link, kan jeg heller ikke få det til at fungere, så det er ikke forbindelsen til Thisted det er galt med Allan.

Nu er jeg ikke så let at vride penge ud af ( med andre ord er jeg født nærig) så jeg tror jeg vil gå på jagt på nettet, for at se om der evt. findes noget brugt ombygning, der kan narres fra en godtroende gammel enke for en rimelig sum. :seeya:

Hilsen C5Nissen - Karsten
Corvettes-The Bad Boy Toy 8-)

lauge
Indlæg: 0
Tilmeldt: 20. jan 2009, 09:30

Jamen så go' jagt Karsten. Og

Indlægaf lauge » 2. okt 2010, 10:03

Jamen så go' jagt Karsten.
Og jeg har så lagt endnu et svar på den anden blog - uha da.(under "leasing aften").

Og så vil jeg samtidig slutte min deltagelse her på disse websider.
Fra næste år trækker jeg også stikket som medlem i CCD (som en anden Vette ejer skrev for nogle dage siden.) :seeya:
Jeg vil fremover kun være medlem i nogle andre bilklubber, som har til huse her på Fyn.
Og der arrangeres mange gode udflugter her i det kønne fynske landskab,
+ de spontane møder på flere pladser rundt på øen.
Iøvrigt har jeg fået fat i en lille jolle med kahyt,og det er da alletiders.
Den ligger på en anhænger med ophalerspil.Så til foråret skal jeg have monteret træk på Alfa'en - - og så ud hvor der er vand på begge sider af skibet - - sådan - - - - looking foreward !!
Vettehilsner fra - Lauge
4345
Vedhæftede filer
4444.jpg
4444.jpg (58 bytes) Vist 6208 gange

lauge
Indlæg: 0
Tilmeldt: 20. jan 2009, 09:30

- - - obs -

Indlægaf lauge » 2. okt 2010, 11:20

- - - obs - obs - nej,Vetten er ikke til salg.

admin
Indlæg: 0
Tilmeldt: 14. maj 2008, 22:27

Hvorfor får jeg denne besked,

Indlægaf admin » 2. okt 2010, 14:38


Hvorfor får jeg denne besked, hver gang jeg klikker på vedhæftet fil?:banghead:

System besked
Ugyldigt Vedhæftet fil angivet. Hvis du fulgte et link, så kontakt venligst administratoren.

PORSE GULD er i hus til weekendens strabadser i "OJJER" :party1::party1:

Allan


Næsten ked af at fortælle at billedet var indsat forkert. Det er hermed rettet!!
Læs den , synes jeg selv udmærkede vejledning der nu findes i et link på forsiden. Det sku være så let, og der skulle overhoved ikke være problemer med billeder der ikke kan ses! Billeder skal bare loades op og så færdig.


Tilbage til "Generelt teknisk forum"

Hvem er online

Brugere der læser dette forum: Ingen og 51 gæster