Radioen virker ikke

Teknisk relateret snak
ngendk

Radioen virker ikke

Indlægaf ngendk » 18. mar 2009, 22:24

Hey drenge (og piger)

Har et lille problem med min radio i C3'eren. Den døde pludselig efter jeg startede den en dag (den har dog sat ud tidligere, men efter at slå strømmen til og fra er den gået igang igen). Jeg har prøvet at checke for løse forbindelser lige bag ved radioen, men jeg har også et problem med midter konsollen der ser ud til at være sat fast på anden måde end hvordan den skal være stock (ifølge Chilton).

Anyways, jeg leder efter en måde at få testet om det er radioen der simpelthen bare er stået af eller om der er noget andet der ikke er som det skal være.

Alt andet elektrisk fungerer forresten som det skal.

Nogle forslag?

Gæst

Hej Du bliver nød til af

Indlægaf Gæst » 19. mar 2009, 18:13

Hej

Du bliver nød til af hive radioen ud. 1. sætte 12v (Brug evt. et bilbatteri) til, hvis der så er liv, så ligger fejlen i den strømførende eller i stelledningen -til radioen. Er der stadig ikke liv, så prøv at kontakte en elektronikmekaniker, kender en som havde held med det.

Vh.
Tc

ngendk

Hej .... Hej TC - tak for

Indlægaf ngendk » 19. mar 2009, 19:30

Hej
....

Hej TC - tak for svaret, det lyder som det helt rigtige at gøre. Jeg venter lige på nogle dele fra FM inden jeg skiller den ad igen. (bliver nok ikke før påsken da jeg er booket til et arbejds projekt i 14 dage væk fra hjemmet :( - så må vente med AC/DC i vetten til jeg kommer hjem )

Roald #606

så må vente med AC/DC

Indlægaf Roald #606 » 19. mar 2009, 19:56

så må vente med AC/DC i vetten til jeg kommer hjem )

AC/DC og V8 musik, så bliver det vist ikke meget bedre ;)

Tilbage til "Generelt teknisk forum"