lige et hurtigt spørgsmål
Når man monterer nye gummilister på t taget, er det nødvendig at lime eller er det nok at trykke listen fast med de små plastik clips der sidder i listen.
mvh Martin
gummiliste på t tag
Hej Martin Jeg får lyst til
Hej Martin
Jeg får lyst til at sige: "Hvad synes du selv" ?
Gummilister på moderne biler i dag "clipses", men det er jo ikke udfra at de skal holde længe men udfra en omkostningsbetragtning.
Nu ved jeg ikke hvem der har været din gummiliste leverandør, men som hovedregel har gummi ikke meget med begrebet gummi at gøre.
Idag befinder vi os langt nede i "Crackertårnet" når vi snakker mexicanske bitumen efterladenskaber der godt blandet med effektiviserede kalkprodukter trykkoges til noget Onkel Charles (Goodyear) ville græde over at kalde en vulkanisering (på dansk fra plastisk til elastisk).
Jeg tillader mig lige at kikke i bakspejlet for at se om Jan C3 tjekker mig.
En gummiliste er et ekstruderet produkt, det vil sige at en gummiblanding (i den virkelige verden naturgummi plus tilsætninger) fødes ind i en extruder
som indeni ligner en kødhakker uden kniv, men istedet har varme og derfor kan presse gummiblandingen ud gennem tjah et "pølsehorn" (som du kender når i laver den hjemmelavede medister en gang om ugen) eller et værktøj (deraf titlen værktøjsmager) der har formen som din liste.
Se nu får du så Lykkemark's berømte ord for prisfastsættelse som iøvrigt deles med hr Bruun Rasmussen: "Prisen er den kunden vil betale".
Se Martin, jeg har en rigtig god ide om hvad extruderværktøj koster, men jeg har ingen ide om hvad du har betalt for dine gummilister.
Nå men til svaret: "Du skal anvende clips". Lortegummiet som ovenfor beskrevet indeholder så mange "svedende produkter" at lægger du listen på et linoleumsgulv i en måned vil du have sorte striber du aldrig vil kunne fjerne idet lortegummimolekylerne har vandret over i den fine linoleum.
Det fortæller dig at lim vil blive skubbet fra overfladen af listen ved molekylær vandring.
Når så det er sagt, så ville jeg tage mig rigtig god tid, affedte anlægsfladen let med acetone (der er sikkert noget hvidt/gulligt nuller) og (uden at overdrive) anbringe en meget tynd "streg" karrosseri lim imellem clipsene vælg en isocyanat baseret type, det er de fleste. Isocyanat er hydrofillic hvilket betyder at der ikke er nogen undskyldninger for ikke at lave bil på grund af fugtig vejr, det hærder bare hurtigere.
Problemet er det høje stearinindhold (billigt i Kina).
Jeg får lyst til at sige: "Hvad synes du selv" ?
Gummilister på moderne biler i dag "clipses", men det er jo ikke udfra at de skal holde længe men udfra en omkostningsbetragtning.
Nu ved jeg ikke hvem der har været din gummiliste leverandør, men som hovedregel har gummi ikke meget med begrebet gummi at gøre.
Idag befinder vi os langt nede i "Crackertårnet" når vi snakker mexicanske bitumen efterladenskaber der godt blandet med effektiviserede kalkprodukter trykkoges til noget Onkel Charles (Goodyear) ville græde over at kalde en vulkanisering (på dansk fra plastisk til elastisk).
Jeg tillader mig lige at kikke i bakspejlet for at se om Jan C3 tjekker mig.
En gummiliste er et ekstruderet produkt, det vil sige at en gummiblanding (i den virkelige verden naturgummi plus tilsætninger) fødes ind i en extruder

som indeni ligner en kødhakker uden kniv, men istedet har varme og derfor kan presse gummiblandingen ud gennem tjah et "pølsehorn" (som du kender når i laver den hjemmelavede medister en gang om ugen) eller et værktøj (deraf titlen værktøjsmager) der har formen som din liste.
Se nu får du så Lykkemark's berømte ord for prisfastsættelse som iøvrigt deles med hr Bruun Rasmussen: "Prisen er den kunden vil betale".
Se Martin, jeg har en rigtig god ide om hvad extruderværktøj koster, men jeg har ingen ide om hvad du har betalt for dine gummilister.
Nå men til svaret: "Du skal anvende clips". Lortegummiet som ovenfor beskrevet indeholder så mange "svedende produkter" at lægger du listen på et linoleumsgulv i en måned vil du have sorte striber du aldrig vil kunne fjerne idet lortegummimolekylerne har vandret over i den fine linoleum.
Det fortæller dig at lim vil blive skubbet fra overfladen af listen ved molekylær vandring.
Når så det er sagt, så ville jeg tage mig rigtig god tid, affedte anlægsfladen let med acetone (der er sikkert noget hvidt/gulligt nuller) og (uden at overdrive) anbringe en meget tynd "streg" karrosseri lim imellem clipsene vælg en isocyanat baseret type, det er de fleste. Isocyanat er hydrofillic hvilket betyder at der ikke er nogen undskyldninger for ikke at lave bil på grund af fugtig vejr, det hærder bare hurtigere.
Problemet er det høje stearinindhold (billigt i Kina).
Tilbage til "Generelt teknisk forum"
Hvem er online
Brugere der læser dette forum: Ingen og 4 gæster