Min LS6'er har lige fået monteret rullevippere fra Crane Cams ratio 1,7.
De lige blevet monteret og det hele spillede bare, men efter at have kørt små 500 kilometer i vetten viser det sig, at der kommer lidt ventil eller rullevipper tikken som er blevet langsomt være.
Derfor tænkte jeg om der er nogen der ved, at vipper har behov for en ordentlig justering ?
Kasper
LS6 rullevippere
Uden at ligge hovedet på
Uden at ligge hovedet på blokken vil jeg mener at dine ventiler skal stilles med moment, som mine Lt4 vippere. Sikkert ca. 25Nm, (men tjek det!), indstillet når du er på knastens "base circle", hvis det i øvrigt da har nogen betydning.
Der udover kunne det lyde som om du måske har støj fra en løfter i stedet for...? Havde du dem alle op og tjekke eller udskifte, da du aligevel havde indsugning af?
Der udover kunne det lyde som om du måske har støj fra en løfter i stedet for...? Havde du dem alle op og tjekke eller udskifte, da du aligevel havde indsugning af?
Jeg har ikke selv lavet
Jeg har ikke selv lavet arbejdet, men jeg har fået en mekaniker til at skifte vipperne og løfterne.
Jeg ved på en LS6 motor skal man have topstykkerne af for at kunne skifte rulleløfterne. Derfor havde jeg indkøbt både toppakninger, så det hele var klar.
Men jeg kunne godt blive lidt bekymret for om de er blevet skiftet. Tikken kommer når olien er under ca 35 grader, så forsvinder det lige så langsomt. Men problemet er at det mindste tikkeri så mister motor trækkraft.
Jeg ved på en LS6 motor skal man have topstykkerne af for at kunne skifte rulleløfterne. Derfor havde jeg indkøbt både toppakninger, så det hele var klar.
Men jeg kunne godt blive lidt bekymret for om de er blevet skiftet. Tikken kommer når olien er under ca 35 grader, så forsvinder det lige så langsomt. Men problemet er at det mindste tikkeri så mister motor trækkraft.
hvem har skruet i bilen? Hvis
hvem har skruet i bilen?
Hvis du har haft en mekaniker til det, skal han vel bare se på det igen..
Jeg vil tro du kan tjekke dine hydrauliskeløftere ved at lade den gå i tomgang med dækslerne af, dette kan ihvertfald gøres på en LTX/L98 motor, mens du holder øje med olie flowet.
Hvilke løfter har du købt til den?
Hvis du har haft en mekaniker til det, skal han vel bare se på det igen..
Jeg vil tro du kan tjekke dine hydrauliskeløftere ved at lade den gå i tomgang med dækslerne af, dette kan ihvertfald gøres på en LTX/L98 motor, mens du holder øje med olie flowet.
Hvilke løfter har du købt til den?
Min LS6'er har lige fået
Min LS6'er har lige fået monteret rullevippere fra Crane Cams ratio 1,7.
De lige blevet monteret og det hele spillede bare, men efter at have kørt små 500 kilometer i vetten viser det sig, at der kommer lidt ventil eller rullevipper tikken som er blevet langsomt være.
Derfor tænkte jeg om der er nogen der ved, at vipper har behov for en ordentlig justering ?
Kasper
Det kan være noget så banelt som en låse-skrue der ikke har siddet stramt nok:
http://www.corvettefever.com/howto/corp_0701_rocker_arms/photo_10.html

Måske skulle jeg finde en
Måske skulle jeg finde en mand her i landet, der kan vurderer om der reelt er tale om et problem eller om det er mig der høre noget som ikke er der.
Det ville jo være fedt nok, hvis det kun var en bolt eller to der strammes korrekt.
Nu må det være et spørgsmål om, at få stillet den helt korrekte dianose.
Det ville jo være fedt nok, hvis det kun var en bolt eller to der strammes korrekt.
Nu må det være et spørgsmål om, at få stillet den helt korrekte dianose.
Der er blev købt originale
Der er blev købt originale AC delco løftere til den, så de skulle være top dollar
Systemet med "poly-lock", er det
Systemet med "poly-lock", er det ikke mest brugt af Comp Cams?
Mine Crane løfter bruger bare en enkelt bolt, og i dette tilfælde vilen løs bolt også betyde en ikke korrekt usteret ventil.
Mine Crane løfter bruger bare en enkelt bolt, og i dette tilfælde vilen løs bolt også betyde en ikke korrekt usteret ventil.
Tilbage til "Generelt teknisk forum"