er der nogen der har prøvet afmontere siderude i en C3 1969
jeg har afmonteret dørpanel, men er i tvivl om hvordan jeg får sideruden op, uden det hele ender i bunden af døren, hvor meget der skal afmonteres. nogen der har et link ?
siderude
Hej Christian Du skal sådanset have
Hej Christian
Du skal sådanset have det hele ud skinner og støtte puder, er du i tvivl om hvordan det skal sidde, tag dit digital kamara, og så er det kun at gå igang, husk altid en dør af gangen.
Mvh-Kim
Du skal sådanset have det hele ud skinner og støtte puder, er du i tvivl om hvordan det skal sidde, tag dit digital kamara, og så er det kun at gå igang, husk altid en dør af gangen.
Mvh-Kim
billeder og arbejdsmetode vil jeg
billeder og arbejdsmetode vil jeg gerne se da jeg skal samme tur igennem
så hvis jeg kan lære noget vil det være fint
V8 hilsen Bruno/696
så hvis jeg kan lære noget vil det være fint
V8 hilsen Bruno/696
-
Hvis det "kun" er ruden
Hvis det "kun" er ruden der skal ud, skal du køre vinduet ned, fjerne fejelisterne ved først at skrue alle skruer ud,derefter vippe dem forsigtigt ud af vinduefalsen samt anti rattle puderne,når disse er væk, kan du se ned i døren.I toppen af de lodrette skinner som vinduet kører i, sidder der to hvide plastic stop (ende stop)som er skruer fast igennem hullerne der er i døren (sorte stjerneskruer rimeligt store ) når disse er skruet helt op. kan du skyde dem op,husk at marker med en tusch hvor skruerne sad da det bestemmer højt ruden kunne hejses op,de kan sidde lidt fast i gammelt møg og fedt.Derefter fjerner du den store plade i bunden af døren, der bag kan du se 2 stjerneskruer som er undersænket ind i glideskinnen hvor de 2 plastic hjul til rudehejset kører disse løsnes,der er huller igennem døren som passer ud for når vinduet er i den rigtige højde så er det lige til at stikke skruetrækkeren ind i kærven .Hold fast i glasset igennem hullet, og hæv vinduet så det er til at få fat i oppefra og du kan herefter trække ruden forsigtigt op, sæt lige en gang isolerbånd eller malertape på kanten hvor listerne sad, så du ikke ridser ruden .:reddevil:
-
foreløbig mange tak for svar,
foreløbig mange tak for svar, Jeg prøver mig frem.
det er egentlig ikke fordi ruden fejler noget, men den bolt i forreste lodrette skinne forneden i ruden , er faldet ud, det er den der styrer ruden i længde retningen, jeg kan godt proppe bolten igennem hullet i ruden, men kan ikke få skiven og møtrik på uden at tage ruden op, sådan som jeg ser det.
Chr.
det er egentlig ikke fordi ruden fejler noget, men den bolt i forreste lodrette skinne forneden i ruden , er faldet ud, det er den der styrer ruden i længde retningen, jeg kan godt proppe bolten igennem hullet i ruden, men kan ikke få skiven og møtrik på uden at tage ruden op, sådan som jeg ser det.
Chr.
Tilbage til "Generelt teknisk forum"