454

Teknisk relateret snak
Gæst

454

Indlægaf Gæst » 22. nov 2008, 00:11

Hej

Kan nogen fortælle nogle fakta om dette (454) block nr: 14015445 G 2 P mener at der også står CFD?

Er det en LS6 2boltet 78-90?

Mht. HK så virker det endnu mere forvirrende. Alt fra 290 -425hp (torque 475?) og andre meninger om underdrivelse af hp


Vh.
Tomas

david
Indlæg: 0
Tilmeldt: 30. jul 2003, 22:59

Hej Kan nogen fortælle nogle fakta

Indlægaf david » 22. nov 2008, 10:03


Hej

Kan nogen fortælle nogle fakta om dette (454) block nr: 14015445 G 2 P mener at der også står CFD?

Er det en LS6 2boltet 78-90?

Mht. HK så virker det endnu mere forvirrende. Alt fra 290 -425hp (torque 475?) og andre meninger om underdrivelse af hp


Vh.
Tomas


Det kan sagtens være en LS6'er som blev solgt af Chevrolet som alm. reservedel, har du mulighed for at se hvilke numre som står i topstykkerne (tag et ventildæksel af)?

Gæst

Hej David På topstykket v. side

Indlægaf Gæst » 22. nov 2008, 12:44

Hej David

På topstykket v. side står følgende: 14092360 GM3 161 CDF.


Det var sku`godt at jeg skulle tjekke for de numre - for jeg fandt et stykke afknækket metal. Det var knækket af indvendigt på ventildækslet:-(

Desværre har fragtfirmaet klokket i den -ved at smide nøglen væk. Og derfor må jeg have adskilt den, ved tændingslåsen så jeg kan kortslutte den - surt!

Kan derfor ikke tjekke, om motoren fejler noget:-((

Håber sku`at de finder den nøgle!!

/Tc

david
Indlæg: 0
Tilmeldt: 30. jul 2003, 22:59

hej Tomas, Det er tilsyneladende en

Indlægaf david » 22. nov 2008, 19:23

hej Tomas,

Det er tilsyneladende en truckmotor, den er lavkomprimeret og laver vel omkring 300 heste med et monstermoment. Topstykker fra GM til bigblock findes i 3 grundversioner (firkantede indsugningsporte "square port" , runde indsugningsporte "round port" og "mini" runde indsugningsporte "peanut port"), dette er versionen med de mindste indsugningskanaler og er lavet for at give godt flow ved lave omdrejninger, tilgengæld sker der ikke meget over 4500 rpm.

Ls6'eren var jo en total vildbasse fyldt op med racestumper, en art L88 med ekstra slaglængde, med headers nemme 600 heste og 10-11 sek på striben.

/david

Gæst

Hej David Tak for svaret. Mht.

Indlægaf Gæst » 22. nov 2008, 20:13

Hej David

Tak for svaret. Mht. hk, så må vi se om der findes performer kit..

Kan man i øvrigt forvente at shipping firmaet også har aftappet gearolie?

david
Indlæg: 0
Tilmeldt: 30. jul 2003, 22:59

Hej David Tak for svaret. Mht.

Indlægaf david » 23. nov 2008, 10:07


Hej David

Tak for svaret. Mht. hk, så må vi se om der findes performer kit..

Kan man i øvrigt forvente at shipping firmaet også har aftappet gearolie?


Det er kun benzin de tapper af, synes jeg kan huske en som fik ødelagt kalechen fordi olien fra en automatgearkasse havde dryppet ned under hele turen fra østkysten.:o

Kig evt. på Brodix og Canfield, de holder en god kvalitet:

http://www.brodix.com/heads/raceritebb.html



"http://www.canfieldheads.com/bbc.html"http://www.canfieldheads.com/bbc.html

som Canfield skriver:

Price! Canfield Cylinder Heads use only premium parts. NO JUNK! If you are looking for a .99 cents special, you are in the wrong place. :cheers2:

Gæst

Tak for info, David. Vh. Tomas

Indlægaf Gæst » 23. nov 2008, 10:48

Tak for info, David.



Vh.
Tomas


Tilbage til "Generelt teknisk forum"

Hvem er online

Brugere der læser dette forum: Ingen og 9 gæster