strokerkit 383

Teknisk relateret snak
Gæst

strokerkit 383

Indlægaf Gæst » 2. okt 2008, 21:31

Hej!
Er der nogen der har erfaring med de 383 strokerkits man kan købe hos FirstMile? 

merc

Re: strokerkit 383

Indlægaf merc » 2. okt 2008, 22:12

Hej

De har flere typer..

Brian

Gæst

Indlægaf Gæst » 2. okt 2008, 22:39

to forskellige såvidt jeg kan se. kender du noget til dem?

Gæst

Indlægaf Gæst » 2. okt 2008, 23:05

enig. jeg er bare interesseret i om kvaliteten er ok.

Piet

Indlægaf Piet » 3. okt 2008, 11:31

Nu er jeg kaske inhabil til at svare på dit spøgsmål.

Men generelt så er et stroker kit som som navnet antyder et ';kit'; altså er der mange forskellige komponenter der så skal spille sammen.

Krumtap

stempler

lejer

stempelringe

plejlstænger

og nogle gange flexplate samt svingingsdæmper

Der er flere forskellige udbydere af samlede kits, fælles for dem alle er at delene er fra forskellige fabrikanter
her er nogle af dem som udbyder kits

Ohio Krank

Scat

Eagle

Summit

Lunati

World Products

Desuden er der mulighed for selv at sammensætte de dele man gerne vil have i sin motor fra andre fabrikanter, altså selv bygge sit kit /rotating assembly. 

Der vil altid være forskellige ønsker til de motorer som der bliver bygget og jo vildere man vil bygge jo stærkere skal komponenterne være.

Hvis du kigger hos Feks Scott Shafiroff   http://www.shafiroff.com/   som må siges at være en velanerkendt motorbygger så bruger de forskellige dele til deres forskellige motorkonfigurationer heriblandt Scat og Eagles produkter.

Jeg kender ikke fejlprocenten fra de forskellige producenter, men man må formode at de dyreste produkter har den laveste fejlmargin.

Vigtigst af alt er dog at når man bygger en motor så skal alle enkelt dele inspiceres og måles efter for at sikre sig at man ikke samler noget som ikke passer sammen eller er defekt.

Jeg har lige haft et stroker kit som var sammensat forkert fra Eagle, ingen dele var defekte men plejstængerne var ikke de rigtige, og det vil altid være ens eget ansvar at tjekke sådannet ting før man skruer det hele sammen uanset hvor delene kommer fra.

Tilbage til "Generelt teknisk forum"