Hej alle
Jeg er ved at gøre min første Corvette, en 71'er, klar til syn og har et par spørgsmål om lygter og reflekser som jeg håber i kan hjælpe med.
Sideblinklys:
Her har jeg købt nogle fra en Polo (de mindste jeg kunne finde). Jeg er dog kommet i tvivl om hvorvidt blink relæet kan ';trække dem';. Det jeg mener er om de ikke kommer til at blinke for langsomt når man monterer ekstra lygter? De blinker i forvejen noget langsommere end på nyere biler! Skal der et andet blinkrelæ til eller hvad siger erfaringen?
Reflekser:
Jeg har set i nogle meget gamle tråde herinde at man kan få bagreflekser til at klæbe på. Jeg har Gogglet efter dem men har ikke kunnet finde nogen. Er der nogen som ved hvor de kan købes?
Skal der monteres andre reflekser end bagpå?
Forreste blink/positionslys
Disse er den firkantede type med klart glas og gul pære. Herved kommer positionslyset til at lyse gult. Det er ikke legalt ifølge synsvejledningen, og jeg kan ikke bare montere klare pærer da 71'eren er for ny til at må blinke hvidt... Hvad gør man der? Findes der specielle erstatningslygter med delt position/blinklys ligesom man kan få til 68/69'eren?
Karsten
Syn, positions/blinklys
re:Syn, positions/blinklys
Hej Karsten,
Jeg satte kun sideblink lys på min 69'er, da jeg fik den synet i marts.
Du skal ikke gøre andet.
Mit blink relæ havde ikke nogle problmer, med at trække 2 sideblink lys fra en Golf II.
/John
Jeg satte kun sideblink lys på min 69'er, da jeg fik den synet i marts.
Du skal ikke gøre andet.
Mit blink relæ havde ikke nogle problmer, med at trække 2 sideblink lys fra en Golf II.
/John
Hej Karsten.
Jeg satte også kun sideblinklys på min 71'er, de kom fra citroen mener jeg. Dem proppede jeg ind i gællerne - sidder godt nok lidt bagudvendt på den måde men godkendt blev de. Og blinkrelæet havde igen problemer med at trække dem også.
Reflekser - øhh.. fisk! Satte ingen ekstra på og det blev ikke påtalt.
Positionslygterne foran ændrede jeg ikke på, de er som dine og dette blev heller ikke uheldigt bemærket.
Men når alt kommer til alt - så er det vel hvor 'god' eller 'dårlig' en dag synsmanden har. Og det er svært at spå om. Der er dog nogle synssteder som tager disse ting meget alvorligt, kan jeg læse mig til her i forum, hvor andre er lidt mere 'medgørlige'.
Klaus
Jeg satte også kun sideblinklys på min 71'er, de kom fra citroen mener jeg. Dem proppede jeg ind i gællerne - sidder godt nok lidt bagudvendt på den måde men godkendt blev de. Og blinkrelæet havde igen problemer med at trække dem også.
Reflekser - øhh.. fisk! Satte ingen ekstra på og det blev ikke påtalt.
Positionslygterne foran ændrede jeg ikke på, de er som dine og dette blev heller ikke uheldigt bemærket.
Men når alt kommer til alt - så er det vel hvor 'god' eller 'dårlig' en dag synsmanden har. Og det er svært at spå om. Der er dog nogle synssteder som tager disse ting meget alvorligt, kan jeg læse mig til her i forum, hvor andre er lidt mere 'medgørlige'.
Klaus
Re: re:Syn, positions/blinklys
Hej Shark
Sidste år fik jeg godkendt forreste sidemarkerings lys som sideblink på ';dampmaskinen'; som også er af årgang 71 (det kan være held):
ellers hedder det vel bare et blink fra en knallert 45 øverst i ';æggebakken'; med et stykke ';pædagogtyggegummi';
!971 må gerne blinke hvidt, min blinker hvidt hver dag også til syn, så bare i med en hvid pære.
Så er det bare på med nummerpladen og lyset og:
Og så ville jeg sidst men ikke mindst kikke mig lidt rundt ';i nabolaget'; efter andre US bilier og få en lille passiar med dem om hvor de får synet deres biler, så man ikke ryger ind i synshallernes ';Lektor Blomme';. Det er absolut ikke forbudt at opsnuse den lokale US bil klub, du kan evt få hjælp via www.smallblock.dk*eller her på Club-Corvette
Sidste år fik jeg godkendt forreste sidemarkerings lys som sideblink på ';dampmaskinen'; som også er af årgang 71 (det kan være held):
ellers hedder det vel bare et blink fra en knallert 45 øverst i ';æggebakken'; med et stykke ';pædagogtyggegummi';
!971 må gerne blinke hvidt, min blinker hvidt hver dag også til syn, så bare i med en hvid pære.
Så er det bare på med nummerpladen og lyset og:
Og så ville jeg sidst men ikke mindst kikke mig lidt rundt ';i nabolaget'; efter andre US bilier og få en lille passiar med dem om hvor de får synet deres biler, så man ikke ryger ind i synshallernes ';Lektor Blomme';. Det er absolut ikke forbudt at opsnuse den lokale US bil klub, du kan evt få hjælp via www.smallblock.dk*eller her på Club-Corvette
Thansen har selvklæbende diodesideblink som er bøjelige, så de kan også monteres på spejlene, og de påvirker ikke dit blinkrelæ da de stort set ikke bruger strøm, med lidt forsigtighed kan de afmonteres og bruges igen ved næste syn
Re: re:Syn, positions/blinklys
OK, det lyder til at der er lidt forskellig fortolkning af reglerne synsstederne imellem mht. lys. Jeg prøver lykken
Jeg mangler også at få skiftet lydpotter da der desværre er lidt for mange huller i den ene pot til at den kan gå gennem syn
Der skulle have været leveret 2 brugte lydpotter med rør med bilen men ak og ve forhandleren i US havde glemt at lægge dem i containeren
så jeg er bange for at der kan gå måneder inden de kommer.
Så skulle der være nogen i det sydjyske eller fyn som har et par, eller bare den venstre, liggende så er jeg mulig køber da jeg jo gerne vil ud og køre så hurtigt som muligt (altså, jeg mener så tidligt som muligt)
Karsten

Jeg mangler også at få skiftet lydpotter da der desværre er lidt for mange huller i den ene pot til at den kan gå gennem syn

Så skulle der være nogen i det sydjyske eller fyn som har et par, eller bare den venstre, liggende så er jeg mulig køber da jeg jo gerne vil ud og køre så hurtigt som muligt (altså, jeg mener så tidligt som muligt)

Karsten
Tilbage til "Generelt teknisk forum"